[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:36

Goh zijn we alweer bijna op pagina 3. Leuk al het enthousiasme

Ladonna snap ik. Ik wil vooral niet de veulenhengstigheid omdat ze dan nog even wat bij kunnen komen en kunnen opschonen.

Afkepieteke mooie merrie :) Vaak is een E pony wat lastig te verkopen omdat het in sommige landen onder (klein) paard valt. Maar als je het veulen toch houden wilt moet dat geen probleem zijn.

Mukiwacobs wat een super gave hengst zeg. Wauw :wow: Hoe groot is hij? Wat een manen hebben je merries zeg!

Janine wat vind je van rhydaman? Vind zijn kinderen echt gaaf. Leuk dat je ook weer gaat dekken. Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Kiss1990 mee eens met mijn voorgangers. Had zelf een Welsh a x b hengstje. Super leuk dier , maar kon er helaas niet mee naar de hengstenkeuring. Dus toch maar verkocht. Schijnt wat lastig te zijn als je zo'n kruising hebt. Leuke merrie , nog niet helemaal wit :D Henkie vind ik ook leuk. Komen mooie veulens van :j

Quir super leuk dat je hier weer bent :D Dat is de merrie die dit jaar niet drachtig was toch?

Caily leuke hengst zeg! Ook groot voor een tinker. Ook je merries zijn aardig aan de maat. Kom er veel tegen van maar 130/140 cm. Is de rechter merrie homozygoot?

Vulina had jij ook niet een tuiger? Meende ik.. en wow , 10 stuks _/-\o_

Myrthe ook een mooi aantal, 3 merries. Ik vind 1 al heel spannend haha. Erg fan van je palomino!

Cynthia ooo mooi ritje even :D Ik ben bang dat zilver voordringt. Sorry :+

Yvk waar twijfel je over? Of vind je ze gewoon allemaal leuk haha

Jemma je mag altijd nog 1 fokken hoor <<)

Angelpam ben heel benieuwd welke je gaat kiezen :)

Amy223 gezellig dat je mee komt lezen

Suffie leuk weer met een koe :D Ben benieuwd of je er weer met een merrie bij bent :)

Jazzejam wat spannend via diepvries. Heb ik ook 3 pogingen geprobeerd. Helaas niet gepakt en 2000 euro dierenarts kosten +750 euro dekgeld weg -O-

Leuk dat Tiësto in uitgelicht staat :D

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:42

Kabayo mijn merrie is er dit jaar drachtig van en heb nu nog een merrie veulen aangekocht van hem!

Afbeelding

Heb sowieso een volg topic van mijn merrie :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:26

Kabayo, nee geen tuiger.

Ik heb een Metall, Jazz, White Star, Rheingau, Don Frederico, Numero Uno, Lancet en Manhatten merrie dit jaar voor de fokkerij. 1 gaat niet zelf drachtig, en dan nog 4 draagmerries.
Dan zijn het er dus 11 :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:10

Maar Vulina dat zijn dan ook twee springers, Nr1 en Manhattan?

Kabayo ik ben er het ene moment wel uit welke hengst het wordt, maar het andere moment twijfel ik weer. Zit echt tussen jong en bewezen te twijfelen, dus eigenlijk moet er een tweede fokmerrie bij zodat ik elk jaar een jonge en een bewezen hengst kan gebruiken. O:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:27

Vind soms dat je de jonge hengsten ook een kans moet geven maar is wel lastig en je weet niet zeker of ze iets mee geven of niet

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:28

Kabayo
Mijn hengst zit nu op 1.40 maar zal uitgroeien tot 1.45 zoiets
Had hem zelf liever rond de 1.50 willen hebben maar 1.45 is ook een mooie maat :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:32

MizzMontana schreef:
Maar Vulina dat zijn dan ook twee springers, Nr1 en Manhattan?

Kabayo ik ben er het ene moment wel uit welke hengst het wordt, maar het andere moment twijfel ik weer. Zit echt tussen jong en bewezen te twijfelen, dus eigenlijk moet er een tweede fokmerrie bij zodat ik elk jaar een jonge en een bewezen hengst kan gebruiken. O:)

Klopt, alleen dek ik de Nr1 dressuur :) Ze is ook dr gekeurd (ster) en heeft het sport predikaat dressuur.
Ze was 2 dagen geleden uitgerekend van Furst Dior :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:36

Superleuk, ik ga me ook melden
Ik wil mijn Phoebe al heel lang dekken, maar mijn vriend wou er nog niet echt aan. Maar nu heb ik 7 weken een ongeluk gehad (van een paard gevallen) en ik ben zeker nog een half jaar uit de running qua rijden. Des te meer reden om haar nu te laten dekken. Mijn vriend zei daarop: Dan moet je het zelf weten! En dat zie ik als een ja... :D (niet dat ik zijn toestemming nodig heb, maar toch fijn als je samen onder 1 dak leeft :o )

Phoebe is een 10 jarige stermerrie van Power and Paint x Jazz x Belisar. Ze is krap 1.60 hoog. Ik heb haar zelf gefokt.
Afbeelding

Ik wil graag terugfokken naar een D pony. Ik heb daarvoor gekozen voor FS Mr. Right (1.37)

Afbeelding

Binnenkort (als ik zelf weer kan autorijden) laat ik haar een keer scannen om te kijken hoe ze er van binnenuit ziet. Haar moeder had nl heel veel cystes en dat was best een ellende met scannen. Als zij dit ook heeft, ga ik er niet aan beginnen.

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:06

Kabayo ook bedankt voor de tip. Ik overleg sws nog even met de hengstenhouder. Mijn merrie is een roan schimmel dus wordt waarschijnlijk nooit helemaal wit. Ze is momenteel heel donker, tegen het zwarte aan.

Haha setteli mijn vriend is ook nooit zo een voorstander maar t is mijn geld dus ik moet ermee doen wat ik wil en uiteindelijk vindt hij het ook wel heel leuk en zorgt hij ook goed voor ze. Maar mijn ervaring is dat mannen niet meteen zo enthousiast zijn als vrouwen

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:38

Gezellig dat zich er al zoveel weer hebben gemeld. :j

Sommige vroegen waarom we dv gaan proberen. Reden omdat er zeker bij veel hengsten die in de sport lopen en bewezen zijn je gauw uitkomt bij dv. Nu kon ik wat rietjes op de kop tikken van een leuke springhengst zonder dat al te gek wordt als het toch niet lukt (wil 2 rondjes proberen op dv) kan ik altijd plan B uit de kast trekken met een verse hengst. :o

Zie erg leuke combi's langs komen. Je Appie tinker hengst is een plaatje om te zien mukiwacob.

Mooie barokke pinto hengst heb je voor zilver uitgekozen Kabayo. Vind je friese merrie echt een hele knappe verschijning.

Setteli leuke hengst op het oog. Je merrie heeft toch nog geen eerder veulen gehad? Dacht dat cysten vaak meer voor merries is die al vaker geveulend hebben. Mijn heeft er ook namelijk 1 cyste die na het eerste veulen is gekomen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:41

Kiss, ik heb met mijn vorige merrie nogal wat ellende gehad. Een keer een doodgeboren tweeling en de laatste keer een keizersnede. Dus ik begrijp het wel. Alleen het kriebelt wel. De merrie van mijn dochter is wel drachtig, 15 juni uitgeteld, dus als alles goed gaat hebben we dit jaar een veulen. En dan wil ik ook *\o/*

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:04

Setteli: oh ja dan snap ik het wel. Dit is voor mij de eerste keer. Natuurlijk hoor ik echt wel regelmatig dat het mis gaat maar ik wil het toch proberen en dan duim je maar voor een goede afloop maar het blijft idd altijd toch wel een risico

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:14

Jeetje wat gaat het hier al hard zeg! Een aantal vaste klanten van de dbts zie ik al terug! Leuk!

En ook een aantal nieuwe! Spannend!

Zie ook al mooie combinaties voorbij komen. Ik hoop dat ik die binnenkort ook kan showen hahaha.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:28

Myrthee_ schreef:
Jeetje wat gaat het hier al hard zeg! Een aantal vaste klanten van de dbts zie ik al terug! Leuk!

En ook een aantal nieuwe! Spannend!

Zie ook al mooie combinaties voorbij komen. Ik hoop dat ik die binnenkort ook kan showen hahaha.

Jij gaat het druk krijgen dit en volgend jaar
En succes met de hengstenkeuze, ben benieuwd

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:37

Zooo dan 2022 alweer :D. De eerste moeten hier nog geboren worden maar hieronder alvast de combi voor komend jaar.

De eerste 2 zullen zijn deze dames
SD Gypsy Rose (is nu leeg)
Afbeelding

En SD Lovestruck

Afbeelding

En daarna mogen deze dames ook bij de hengst

SD Big Bertha
Afbeelding

SD Big Style (NL kampioen 2019)
Afbeelding

SD Jolene
Afbeelding

SD Charisma (NL kampioen 2020)

Afbeelding

Zij worden Allen gedekt door onze eigen hengst Thor, officieel SD God of Thunder. We verwachten binnenkort zijn eerste veulens :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste onze shire Mary Elizabeth.
Ik ben voor haar nog in dubio mbt de hengst maar ik denk dat ze weer terug gaat naar barok pinto hengst Homozygoot Daimond :j.

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:41

Setteli schreef:
Ik wil graag terugfokken naar een D pony. Ik heb daarvoor gekozen voor FS Mr. Right (1.37)

[ [url=m/QntPVu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf dat je Phoebe laat dekken! Je weet dat Mr. Right positief is voor WFFS?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:47

Ohhh Diamond !!
Zat eraan te denken om mijn Fries te laten dekken met hem.

Super aardige eigenaar ook.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:57

Janinevv schreef:
Ohhh Diamond !!

Zelfde eigenaar als Tiësto :D en daimond is zijn vader!

Super leuk cp112. Hele gave tinkers! Vind die hengst heel mooi <3 Leuk zeg. Misschien tref ik je wel eens bij Tiësto en daimond op stal!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:59

suffie schreef:
Setteli schreef:

[ [url=m/QntPVu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf dat je Phoebe laat dekken! Je weet dat Mr. Right positief is voor WFFS?

Ja had ik gezien. Vergeten bij te vermelden dat Phoebe eerst getest gaat worden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:09

Verstandig, ook omdat zij uit een paardenmerrie komt. Carlijn is ook getest, nadat Luna na alle ellende ook positief bleek te zijn. Hengst achteraf ook, dus toen was het 1 + 1 = 3 oftewel een drama....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:10

jazzejam schreef:
Setteli leuke hengst op het oog. Je merrie heeft toch nog geen eerder veulen gehad? Dacht dat cysten vaak meer voor merries is die al vaker geveulend hebben. Mijn heeft er ook namelijk 1 cyste die na het eerste veulen is gekomen.

Mijn merrie had het gelijk bij het eerste veulen al. Daardoor is bij de 2e dracht ook een tweeling over het hoofd gezien. Daarom toch even een check

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:11

suffie schreef:
Verstandig, ook omdat zij uit een paardenmerrie komt. Carlijn is ook getest, nadat Luna na alle ellende ook positief bleek te zijn. Hengst achteraf ook, dus toen was het 1 + 1 = 3 oftewel een drama....

Oh jee. Ja jij hebt je portie drama ook wel gehad
Carlijn negatief?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:13

Ja, gelukkig wel! Ook PSSM vrij, dus alles wat voorkomen kan worden ben ik nu van op de hoogte. Er kan wel meer getest, maar deze vond ik vorig jaar het belangrijkste.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:22

Kabayo schreef:
Janinevv schreef:
Ohhh Diamond !!

Zelfde eigenaar als Tiësto :D en daimond is zijn vader!

Super leuk cp112. Hele gave tinkers! Vind die hengst heel mooi <3 Leuk zeg. Misschien tref ik je wel eens bij Tiësto en daimond op stal!

Jaa klopt heel tof !
Maar weet niet of aan durf met m’n merrie.

[KS-MK] Gaat Goldy weer voor goud in 2021?

Hier staat de hengst in waarmee m’n merrie dit jaar gedekt is.

Heel benieuwd wat eruit komt hopelijk een valkje haha

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:34

Nicole: O wat leuk! Heb je een foto van haar? Welke hengst ga je gebruiken?

Kabayo: Ik heb op mijn lijstje nu 3 hengsten. Fürst Dior is niet KWPN goed gekeurd, wat toch mijn voorkeur heeft. For Ferrero omdat ik daar al mooie nakomelingen van heb gezien en omdat Havanna daar al een keer drachtig van is geweest maar helaas heeft verworpen. Was toch wel benieuwd wat daar uit was gekomen. Maar ik vind zijn zoon die dit jaar naar het verrichtingsonderzoek mag ook erg gaaf. Omdat daar nog helemaal niks van bekend is... Blijf ik twijfelen.

Setteli: Mooie merrie! Waarom wil je uit haar een D pony?

CP112: Wauw mooie kudde heb je! Hele gave hengst ook.