Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Polly schreef:Als ik dit topic lees zou je denken dat de meeste bevallingen eindigen in ellende.
Toch spannend hoe al mijn veulentjes zonder hulp levend ter wereld zijn gekomen. Voor iedereen moet toch een eerste keer zijn, bij mijn eerste veulentje had ik ook geen idee wat ik kon verwachten, blij dat bokt toen nog niet zo onaardig deed. Toen waren er ook nog geen birth alarm's en cameratoezicht was toen helemaal niet gebruikelijk, zo niet onmogelijk.
Snap wel dat TS bewust moet zijn van de gevaren hoor, overigens.
Goed bezig TS, hopelijk mis je het niet.
) en bij terugkomst, hop veulen..
Vroeg of laat (meestal als je het haast niet meer verwacht
) komt het er toch echt uit.
en ps wat betekend TS? En ja ze staat nu ongv op 6.8 en gisteren en de dagen ervoor was het 7.8 lisa249950 schreef:Als ik eerlijk ben waren de reacties voor mij wel aangrijpend maar ik snap wel waarom dit gezegd werd. Jullie geven raad en ik zie wat ik er zelf mee doeen ps wat betekend TS? En ja ze staat nu ongv op 6.8 en gisteren en de dagen ervoor was het 7.8
Ik kan me voorstellen dat je daar van baalt! Lijkt me lastig om te bepalen of het het ongemak waard is. Als je hem wilt blijven gebruiken is een staartriem misschien een oplossing inderdaad. Wij kiezen er bewust voor om het zonder alarm te doen, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren natuurlijk. Het belangrijkste blijft om je merrie goed in de gaten te blijven houden.
Ik denk dat je een goede kans maakt om het veulen geboren te zien worden voordat je weer naar school moet. Slappe mest kan een teken zijn van een naderende bevalling. Mijn ervaring is dat geen enkel signaal alles zegt, maar samen met het plakkeriger worden van het vocht en het dalen van de pH lijkt het al wel serieus te worden. Haar uier ziet er ook al behoorlijk vol uit, al kunnen de spenen denk ik nog iets voller. Ik ben vooral benieuwd of het dalen van de pH doorzet. Wij meten dat in het begin maar één keer per dag (of zelfs minder als het er nog niet zo gemakkelijk uitkomt) maar als het spannend wordt wel vaker. Beter een keer te vaak dan niet vaak genoeg. Het laatste stukje gaat vaak snel, dan kun je het soms in een paar uur tijd ineens naar 6 of zelfs nog lager zien gaan.