Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LadyMadonna schreef:GJ9 schreef:De sportfokkers doen bijna niet echt meer mee aan de verkiezing omdat het de laatste jaren meer een populariteitsverkiezing is geworden ipv op kwaliteit.
Dus als het geen sportpaard is is het geen kwaliteit oid? Als je een kwaliteitsbeoordeling wil, moet je naar de keuring, niet naar bokt....
Een zielig verhaal zegt ook niet altijd alles. Had in 2010 een veulen waar we echt voor hebben gevochten, maar wat we uiteindelijk toch in hebben moeten laten slapen toen ze 36 uur oud was. Meen dat ze 4 stemmen had
). Veulenverkiezing heeft helemaal niks meer met de veulens te maken, dat is al jaren een populariteitsverkiezing wbt de zogenaamde Bekende Bokkers. Die tijd heb ik op mijn bejaarde leeftijd wel gehad
Voor de objectieve kwaliteit/leukheid van mijn veulen mag ze mooi naar de keuring tzt.
), en eerder was de veulenverkiezing dan een leuk moment om eens rond te klikken naar wat er allemaal voor schattigs rondhuppelt (want ja, echt beoordelen kan je met zulke foto's niet). Dit jaar maar net twee pagina's aan veulens, ik was zo klaar
Of was het doel ooit om objectief het beste veulen te kiezen?
. 
) Mars schreef:Het gaat om degene die de beste PR voert en dit jaar dingen er enkelen mee die daar een ster in zijn. Of hele HK topics vol vriendjes hebben die toch wel stemmen. Jammer, want zo gaat het minder om de veulens en meer om een soort populariteitsverkiezing. Degenen die altijd al (zorgen dat ze) in de spotlights staan komen nu wederom in het zonnetje.
Dus ik snap heel goed dat minder mensen hun veulen opgeven, het is niet heel aantrekkelijk meer. En als eigenaar is je eigen veulen toch de leukste/mooiste dus wellicht dat er veel mensen zijn die de verkiezing niet van toegevoegde waarde vinden.
. Ik ga wel stemmen, op een veulen dat ik leuk vind, of die nu populair is of niet. Ik let ook niet perse op de underdog Damned schreef:Ik zou zeggen tegen degenen die het jammer vinden dat het popuairste veulen wint: stem dan massaal op een ander veulen![]()
Door juist niet te stemmen omdat je het er niet mee eens bent, bevestig je het patroon.
Normaal weet ik niets af van dit hele gebeuren, maar deze keer ga ik stemmen! (Ik ga ervan uit dat stemmen nog mogelijk is?)
Mars schreef:Maar wat is er zuur aan om te benoemen dat het meer vriendjespolitiek is geworden de laatste jaren? Het is toch eigenlijk jammer dat het niet meer de veulens zijn die in het zonnetje staan maar voornamelijk de eigenaars met de meeste vriendjes? Ik vind dat dat best bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden en lijkt ook in directe relatie te staan tot de vraag uit de OP.