Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:14

Over welk veulen heeft iedereen het eigenlijk Essie? :+

Tieneke

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:15

Er staat toch in de regels dat je geen sa mag aanmaken om te stemmen en dat het betreffende veulen dan wordt uitgesloten. Er staat niet dat het sa van de opgever (is dat een woord?) van het veulen moet zijn :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:17

LadyMadonna schreef:
Kan niet, je moet minimaal een maand lid zijn om te stemmen

Dan maak je dus een maand van te voren een extra account aan O:). Hahaha
*grapje natuurlijk, nee, ik heb geen 2de account :') )

Poll had denk ik wel makkelijker geweest, maar zo kan je de SA's er denk ik niet uit halen gok ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 16:18

Oh zo, ik begreep je verkeerd ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:18

LadyMadonna schreef:
GJ9 schreef:
De sportfokkers doen bijna niet echt meer mee aan de verkiezing omdat het de laatste jaren meer een populariteitsverkiezing is geworden ipv op kwaliteit.

Dus als het geen sportpaard is is het geen kwaliteit oid? Als je een kwaliteitsbeoordeling wil, moet je naar de keuring, niet naar bokt....

Een zielig verhaal zegt ook niet altijd alles. Had in 2010 een veulen waar we echt voor hebben gevochten, maar wat we uiteindelijk toch in hebben moeten laten slapen toen ze 36 uur oud was. Meen dat ze 4 stemmen had :')

Nee zo bedoel ik het niet. Wist ff geen ander woord te vinden ipv sportfokker.
Een goed paard is een goed paard, of het nu een KWPN-er, een spaanse, een welsje of een Fjord is, en de fokdoelen van die stamboeken liggen echt wel uit elkaar, waarbij KWPN natuurlijk sportpaardenfokkerij ten top is. Ik kan een mooie Welsh net zo goed waarderen als een mooie KWPN-er.
Maar in de verkiezing wordt niet echt naar die kwaliteit gekeken maar meer naar populairiteit, en ik heb wel het idee dat dat steeds meer verschoven is.

En klopt helemaal, als ik op kwaliteit beoordeeld wil worden ga ik naar de keuring.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:19

Zou best wel een grappige tactiek zijn :')

Plots maar één veulen meer over :')

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:21

Ik ga eens even goed denken, de knapste boktveulens zijn niet ingezonden _/-\o_

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:21

Tieneke schreef:
Zou best wel een grappige tactiek zijn :')

Plots maar één veulen meer over :')

Of helemaal geen veulens. Scheelt ook weer stemmen tellen. _O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:22

Iedereen winnaar *\o/*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:35

Ik heb mijn veulen bewust niet aangemeld, ook al vind ik haar natuurlijk de tofste van allemaal (net als iedere eigenaar met bijbehorende roze bril op ;) ). Veulenverkiezing heeft helemaal niks meer met de veulens te maken, dat is al jaren een populariteitsverkiezing wbt de zogenaamde Bekende Bokkers. Die tijd heb ik op mijn bejaarde leeftijd wel gehad :D Voor de objectieve kwaliteit/leukheid van mijn veulen mag ze mooi naar de keuring tzt.

Vind het wel altijd weer even leuk om door de aanmeldingen te scrollen, leuk een verzameling veulentjes kijken :)
Laatst bijgewerkt door Vientje op 30-10-16 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:35

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:37

Het viel mij ook al op inderdaad. Ik volg nooit topics op KS dus geen idee wat er daar speelt (laat staan wie er populair zijn :+ ), en eerder was de veulenverkiezing dan een leuk moment om eens rond te klikken naar wat er allemaal voor schattigs rondhuppelt (want ja, echt beoordelen kan je met zulke foto's niet). Dit jaar maar net twee pagina's aan veulens, ik was zo klaar :+
Jammer dat blijkbaar sommige veulens zo populair zijn dat anderen daardoor niet meer willen/durven opgeven. Aan de andere kant, als er zoveel mensen (bokkers) achter een bepaald veulen aanlopen dan is het ook terecht het bokt-veulen van het jaar lijkt me :) Of was het doel ooit om objectief het beste veulen te kiezen?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:54

Vind het zelf ook een populariteits wedstrijdje worden. Als er terzeiner tijd een veulen komt van mijn merrie geef ik hem niet eens meer op. Ben niet populair op bokt zal het ook niet worden :').

Vind het eigenlijk voor sommige bokkers gewoon sneu, super leuke
veulens, en dan wordt er maar een of twee keer op gestemd, in vergelijking met de tientallen stemmen die populaire bokkers binnenharken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:01

Het gaat om degene die de beste PR voert en dit jaar dingen er enkelen mee die daar een ster in zijn. Of hele HK topics vol vriendjes hebben die toch wel stemmen. Jammer, want zo gaat het minder om de veulens en meer om een soort populariteitsverkiezing. Degenen die altijd al (zorgen dat ze) in de spotlights staan komen nu wederom in het zonnetje.
Dus ik snap heel goed dat minder mensen hun veulen opgeven, het is niet heel aantrekkelijk meer. En als eigenaar is je eigen veulen toch de leukste/mooiste dus wellicht dat er veel mensen zijn die de verkiezing niet van toegevoegde waarde vinden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:01

Vond het ook weinig. Zelf kijk ik alleen naar de foto's. Zag dat ik op iemand had gestemd die 0 stemmen had. Dus toch leuk dat diegene er nu toch 1 heeft :)

Ik had ook al verwacht wie er zou winnen maar ach, dat stoort me dan opzich niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:07

Ik heb gekeken naar wat ik leuk en schattig vond.
Waaronder een klein (wat meestal in een verkiezing een) underdogje zal zijn.
Een bepaald populair veulen kan ik dus helemaal niks leuks in ontdekken :')
Maar een ander blijkbaar weer wel.
Ach ik zoek meestal degene waar minder op gestemd word.. vinden de eigenaren ook leuk.
Jaren winnen er al de zielige verhalen, prachtige foto's en populaire bokkers.
Of er dan ook echt naar het veulen word gekeken betwijfel ik

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:15

Zo wat is het hier zuur af en toe.

Het mooiste veulen is toch suggestief? Wat de een mooi vind vind de ander niet. Je kunt niet een standaard maken voor alle veulens die worden aangeboden door de verschillende rassen. Een quarter die op een kwpner of arabier lijkt vind ik bv oerlelijk. Maar iemand anders die van warmbloeden of arabieren houd kan datzelfde veulen prachtig vinden. Daarom vind ik het niet vreemd dat een populair of sympathiek veulen wint. Dat blijft je immers bij

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:19

Maar wat is er zuur aan om te benoemen dat het meer vriendjespolitiek is geworden de laatste jaren? Het is toch eigenlijk jammer dat het niet meer de veulens zijn die in het zonnetje staan maar voornamelijk de eigenaars met de meeste vriendjes? Ik vind dat dat best bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden en lijkt ook in directe relatie te staan tot de vraag uit de OP.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:21

ik kan nu al vermelden, wie er waarschijnlijk winnen. Veulens van mensen, die veel topics aanmaken en in veel topics zitten, die een naar / zielig verhaal met bijbehorende afloop hebben. Heb er geen problemen mee, ik kies degene, die mij aanspreekt.,
Maar als iedereen, die zich hier aan stoort nu op andere veulens stemmen, is er toch niets aan de hand :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:23

Ik zou zeggen tegen degenen die het jammer vinden dat het popuairste veulen wint: stem dan massaal op een ander veulen :)
Door juist niet te stemmen omdat je het er niet mee eens bent, bevestig je het patroon.
Normaal weet ik niets af van dit hele gebeuren, maar deze keer ga ik stemmen! (Ik ga ervan uit dat stemmen nog mogelijk is? :+ )

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:26

Mars schreef:
Het gaat om degene die de beste PR voert en dit jaar dingen er enkelen mee die daar een ster in zijn. Of hele HK topics vol vriendjes hebben die toch wel stemmen. Jammer, want zo gaat het minder om de veulens en meer om een soort populariteitsverkiezing. Degenen die altijd al (zorgen dat ze) in de spotlights staan komen nu wederom in het zonnetje.
Dus ik snap heel goed dat minder mensen hun veulen opgeven, het is niet heel aantrekkelijk meer. En als eigenaar is je eigen veulen toch de leukste/mooiste dus wellicht dat er veel mensen zijn die de verkiezing niet van toegevoegde waarde vinden.

Dit dus!
En gelijk de reden waarom ik niet meer ga stemmen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:32

Ik heb mijn veulen ook niet opgegeven. Ten eerste omdat ik niet veel tijd op bokt spendeer, ten tweede omdat ik daardoor toch niet win. En nee, ik ben niet zuur, niet teleurgesteld of ik gun het een ander niet... Ik gun het best iemand die er veel tijd ingestiken heeft, en voor mij is mijn eigen veulen zowiezo van goud ;-). Ik ga wel stemmen, op een veulen dat ik leuk vind, of die nu populair is of niet. Ik let ook niet perse op de underdog

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:32

Damned schreef:
Ik zou zeggen tegen degenen die het jammer vinden dat het popuairste veulen wint: stem dan massaal op een ander veulen :)
Door juist niet te stemmen omdat je het er niet mee eens bent, bevestig je het patroon.
Normaal weet ik niets af van dit hele gebeuren, maar deze keer ga ik stemmen! (Ik ga ervan uit dat stemmen nog mogelijk is? :+ )

Ik kende die hele verkiezing niet, maar ga dit inderdaad doen. Ik ga zo even kijken welke ik het mooiste/leukste vind en daar dan op stemmen.

Ik hoop dat de andere bokkers dit ook zullen doen ipv niet stemmen. Door dit te doen kunnen we het veranderen in een wat eerlijkere verkiezing!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:35

Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.

Dit. Echt precies dit.

Belachelijk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:36

Mars schreef:
Maar wat is er zuur aan om te benoemen dat het meer vriendjespolitiek is geworden de laatste jaren? Het is toch eigenlijk jammer dat het niet meer de veulens zijn die in het zonnetje staan maar voornamelijk de eigenaars met de meeste vriendjes? Ik vind dat dat best bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden en lijkt ook in directe relatie te staan tot de vraag uit de OP.

Precies. Een "lelijk" veulen is ook niet geheel van smaak afhankelijk natuurlijk. Een kilometer overbouwd of benen die nog krommer zijn dan een banaan zijn gewoon nooit wenselijk. Begrijp me niet verkeerd, mijn merrie was als veulen ook best een kneusje om te zien, maar doe niet net of het mooi is. De populariteitsstrijd die nu plaats vindt, vind ik ook allemaal prima, maar ik heb er zelf niks mee en doe er dus ook niet aan mee. Blijkbaar denken meer mensen er zo over. De vraag was dan ook hoe het zou kunnen komen dat er weinig aanmeldingen zijn en naar mijn idee is dat het antwoord, dat heeft niks met zuur te maken.