Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, weidegenootjes niet, én hij was minstens 20 cm kleiner dan de rest. 't is nog steeds een ukje vergeleken met z'n maatjes, maar nu heeft meneertje een groot ego, dus dat is geen probleem meer gelukkig
al zou hij nu nog steeds geen schijn van kans maken tegen 2- of 3-jarigen. Bij merries lijkt het me wel mogelijk om 2- en 3-jarigen samen te zetten, maar bij hengsten zou ik het absoluut niet willen. Hoogstens als je een enorm brutale hebt, die door hengsten van een jaar ouder eens op z'n plek gezet moet worden, maar dat is een uitzondering, geen standaard.
fokfanaat schreef:Vulina, is het niet lastig om dagelijks te paarden te controleren op zulke grote stukken land?
Ze staan eigenlijk altijd mooi bij elkaar. Ik tel ze en ga daarna ze bij langs. Als ik pech heb, mis ik er bv 2, dan kan ik het hele land door
Er zitten zeedijken in, dus soms liggen er bv 2 net achter te slapen. Verder rijden we nog 2 keer per dag om de weide heen, bij de sloten langs en nog een keer langs de paarden. Maar ik vind het beslist geen straf, er zijn veel minder leuke karweitjes te bedenken.. Voordeel is wel, we hebben grote stukken land, maar geen gigantische groepen paarden. Dat lijkt me veel onhandiger controleren. 
Oliiviia schreef:Ik vind dat mensen wel erg weinig rekening houden met de kosten van de accommodatie.
Zelfs een stukje wei kost al veel (hier dan toch), dus die argumenten van, ik heb mijn paard aan huis voor 50 euro per maand (bv). Tja dan reken je de kosten van je stukje grond er niet bij...
Ik ben erg jaloers hoe goedkoop sommige mensen hier hun paard kunnen stallen
Maar toch vind ik de winterprijs ook iets te hoog, zoals al gezegd is geweest 175-200 euro zou meer acceptabel zijn.