Het grote DRACHTIGE MERRIE topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:07

MarijeR"]
[quote="ShamalArabs schreef:
Wij verwachten er 2:

Njadien x Sha Lazio, omstreeks 22 mei, we verwachten een zweetvos merrie.

A.F. Shanaya x Biblion, omstreeks 30 mei, in tegenstelling tot njadien, die vaak op tijd of later is, verwachten we shanaya's veulen zo'n 10 dagen eerder. Met een beetje mazzel dus allebei tegelijk Knipoog we verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin.

Het geboortebwijs waar je de datum, geslacht en kleur op moet aangeven is niet het bestelformulier hoor Knipoog Haha!
[/quote]

Haha! ach, ik had het uiterlijk, karakter, de grootte en het geslacht en zelfs de aftekeningen van abu ook goed voorspeld, dus ik dacht dan doe ik dat dit jaar ook maar he Knipoog kunnen we gelijk zien of ik gelijk heb, nu staat het vastgelegd Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:53

haha kan je dat bij dolly's veulentje niet ook doen? Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:53

ShamalArabs"]
[quote="MarijeR"][quote="ShamalArabs schreef:
Wij verwachten er 2:

Njadien x Sha Lazio, omstreeks 22 mei, we verwachten een zweetvos merrie.

A.F. Shanaya x Biblion, omstreeks 30 mei, in tegenstelling tot njadien, die vaak op tijd of later is, verwachten we shanaya's veulen zo'n 10 dagen eerder. Met een beetje mazzel dus allebei tegelijk Knipoog we verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin.

Het geboortebwijs waar je de datum, geslacht en kleur op moet aangeven is niet het bestelformulier hoor Knipoog Haha!
[/quote]

Haha! ach, ik had het uiterlijk, karakter, de grootte en het geslacht en zelfs de aftekeningen van abu ook goed voorspeld, dus ik dacht dan doe ik dat dit jaar ook maar he Knipoog kunnen we gelijk zien of ik gelijk heb, nu staat het vastgelegd Knipoog
[/quote]
Ik durf dat dus bijna niet meer te doen, zit er eigenlijk altijd zo'n 100% naast Haha!
Zo dacht ik zwart x zwart (en dan echt 4 generaties zwart) zal wel zwart worden. Nope, leuk vosje...

Ben wel benieuwd wat er bij ons komt, zoals ik al schreef kan het bij ons alle kanten op omdat ik geen idee heb hoe het genotype van de hengst is.
Maar theoretisch is de meeste kans op bruine veulens.
Overigens denk ik dat het veulen van de zwarte merrie een kol heeft en linksachter misschien wat wit.
De vos zal wel een blesje geven en ik hoop op 4 witte voeten.
Ook zal de vos wel weer een groot veulen krijgen en de zwarte een kleintje, zeker als het veulen weer zo vroeg wordt geboren.

En ik bekeek net de zwarte merrie eens, als er daar 2 uit komen zal het me ook niet verbazen, wat is die merrie gigantisch veel te dik Bloos!
Als die voordat ze uitgerekend is maar niet uit elkaar knapt...
Zal binnenkort weer eens wat foto's maken van die dikke buiken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:57

Ook ik kan zeggen welke kleur vera's veulen gaat krijgen...
Zweetvos!
Ze is nu voor de 4e keer drachtig van Harry, en de vorige 3 keren waren het ook zweetvosjes.
En Vera is zweetvos, maar Harry ook!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:07

Mijn merrie is drachtig van Sir Lui,al ruim 6 maand nu en alls gaat goed *LOL* nu maar hopen op een merrietje(zoals zovelen zeker?) Bloos

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:13

mijn merrie is uitgeteld voor midden april. Haar buik is al vrij dik en ik heb het veulen ook al gevoeld. Wel vind ik dat ik soms haar ribben (lichtjes) zie. Ze heeft de afgelopen maand 2x koliek gehad en moest daarom wat minder eten. De DA zegt dat het geen kwaad kan en dat ze mooi staat maar ik vind ze soms wat mager Verward
Ze is ook erg loom. Als ik ga rijden is het een echte marteling om in draf te gaan en laat staan dan galop. Als ze eens aan het draven is is het geen probleem maar galop dat doet ze liever niet. Zou dat al met de dracht kunnen te maken hebben (ik kan geen andere oorzaak vinden).
allemaal succes met jullie toekomstige veulentje en de moedertjes Lovers

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:06

BIj mijn verzorgpony's zijn er ook een stel drachtig hoogstwaarschijnlijk.

Ten eerste is mijn verzorgpony Brenda drachtig bijna zeker! Ze is gedekt in augustus dus nu zeker 4 maanden drachtig. Dat duurt nog wel een tijdje maar ben echt benieuwd wat eruit komt!

En dan zijn er nog 2 anddere tinkertjes en een hackney volgens mij drachtig. DIe zijn al wat langer drachtig volgens mij. Heb echt zin in de lente en zomer! Gezellig al die veulentjes, we gaan dan van 6 pony's naar zo'n 10.

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:58

wat leuk een drachtigemerrie topic *LOL*
weet niet zeker of Hnata zwanger is (is niet gescant) maar hoop het wel....
is iniedergeval wel dikker geworden... maar of dat nou door de zwangerschap komt Bloos! Schijnheilig
maar ze zou dan ongeveer in mei haar veulentje krijegn....
zelf is ze zomerzwart maar ze is in de zomer bruin en in de winter zwart Cool
hengst is een schimmel en z'n vader is bont duss ben benieuwd

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:32

Trouwens ff een vraagje... zomaar Schijnheilig.
Welke vinden jullie mooier? Ahros of Ahran Haha!.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:35

Ahran vind ik mooier!!! Haha!:D

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 00:51

Ik ben het met Snoopy eens.AHRAN!!
Is dit meteen het antwoord op mijn pb? Haha! Knipoog

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 00:52

Niemand die iets over de kortademigheid van Kim weet???? (zie vorige pagina)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:29

het paard van een vriendin van mij is nu bijna 5,5 maand (dus zelfde als jouwe) en die heeft er ook last van, zij laten vandaag de dierenarts komen, dus dan zal ik even navragen wat het bij haar is...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:02

Ik heb vanmorgen de dikke buikjes eens op de foto gezet.
Niet alleen de buikjes zijn dik Schijnheilig
[ITP] Dikke buikjes

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:26

Ik hoop stiekem op een schimmelhengstje Knipoog We zullen dus wel een bruine merrie krijgen...*LOL*

Het maakt me ook eigenlijk niet uit, als het maar gezond is en blijft Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:40

Vind Ahran zelf ook wel mooier *LOL*.
Een beetje in de stijl van Zohran he Knipoog Lachen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:49

Jaa daarom.Haha!

Ik hoop bij Fleur trouwens, dat er een zwarte uit komt Tong uitsteken

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:52

Zwart is mooi Haha!.
Van mij mag Frieda wel weer een donkerisabel geven... daar hou ik van *LOL*.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:37

Ik hoop op een mooie vos, of donkerbruin of zwart. Wat zal het worden? Merrie is bruin en vader is vos.....

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:43

Bianca is ook drachtig. Ze is op dit moment bijna 8 maanden drachtig. Ze heeft al een behoorlijke buik, maar dat had ze al vrij snel. Het was al na 4 maanden goed te zien. Dat komt waarschijnlijk doordat ze al 3 veulens eerder heeft gehad en ik nog weet van de vorige keer dat ze veel vruchtwater heeft.
Dit is een foto van vorige maand en dan moet je er dus nogal wat buik weer bijtellen.
Afbeelding

groetjes

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 00:29

Yessy"]
het paard van een vriendin van mij is nu bijna 5,5 maand (dus zelfde als jouwe) en die heeft er ook last van, zij laten vandaag de dierenarts komen, dus dan zal ik even navragen wat het bij haar is...
[/quote]
Ja,als je me op de hoogte wilt houden,heel graag.

[quote="snoopy_689 schreef:
Ik hoop bij Fleur trouwens, dat er een zwarte uit komt Tong uitsteken

Je meent het!!!! *LOL*
Ik hoop op een donkerisabel net als Kim is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:41

Kimmes"]
[quote="Yessy schreef:

Ja,als je me op de hoogte wilt houden,heel graag.
[/quote]
hierbij dan Knipoog

als het veulen groeit, worden andere organen een beetje verdrukt, meestal is dit de blaas, waardoor drachtige merries vaker plassen (dolly plast en mest nu ook veel vaker dan vroeger), maar het veulen kan ook een beetje richting de longer duwen. hierdoor neemt de longinhoud iets af, waardoor het paard soms wat onregelmatig of zwaar ademt.

opzich kan dit dus geen kwaad, maar als je paard er echt heel erg last van heeft zou ik er voor de zekerheid even een DA bij laten komen.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:51

onze merrie disanka is nu ruim 9 mnd. drachtig van haar zevende veulen.zij draagt nog net geen 11 mnd.ik heb het geluk dat wij een kraambox op stal hebben met camera enz.maar als ze gaat kegelen is het er bij haar in een paar uurtjes.ze is al aardig rond en voel en zie het veulen al schoppen.het veulen is van de hengst rubiquil.wie van jullie houdt het veulen en wie verkoopt het (deze is voor de verkoop ,hebben al 5 paarden)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:00

Het is mijn bedoeling om het veulen te houden tot minimaal 3 jaar en dan te kijken of ik er wat mee kan, of dat het aanrijden en verkopen wordt *LOL*

Maar als ik er als veulen leuk geld voor kan vangen mag het ook weg, je weet toch nooit wat er in drie jaar gebeurd
Maar in principe dus voor eigen gebruik

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:08

ik fok echt zeker weten helemaal voor mezelf, anders had ik nooit aan begonnen Haha!
Shantidior, je merrie is er dus vroeg bij volgend jaar! Lachen