Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bontfire schreef:Weet je zeker dat het gewrichtsontsteking is? Het ziet er namelijk meer uit als een abces... Dit kun je zelf heel makkelijk testen: prik een dikke (!) injectienaald middenin de abces. Wanneer er etter uitkomt moet de dierenarts dit opensnijden. De opvolgende dagen, circa een week, 1x daags spoelen met betadine.
Een abces in ingekapseld, een antibioticumkuur kan hier niet bijkomen. Misschien een reden dat het niet aanslaat?
Ik zou als ik jou was bovenstaande even testen. Mocht dit toch niet zo zijn, kan ze altijd nog naar een kliniek.
Giolli schreef:Heb zojuist gebeld en alles nog een keer uitgelecht. In eerste instantie zei de (aardige!) mevrouw dat ze ging overleggen met de andere paardenarts. Verder in mijn verhaal zei ze dat ik toch maar in de loop van de middag moest komen en ze haar gelijk wilde behandelen. Het gewricht word inderdaad gespoelt. Ik weet niet zo goed hoe dit in zijn werk gaat en ben heel zenuwachtig... Kan iemand daar wat duidelijkheid over geven?
Ze belt me in de loop van de ochtend terug hoe laat ik aanwezig mag zijn.
Mariska_28 schreef:Jammer dat de dierenarts zo lang aan het doorklooien is geweest en niet meteen actie heeft ondernomen..
Mijn zus heeft een belgveulen gehad die het in de sprong had, en die behandeld is. Ze heeft daar ook nog foto`s van. Ze was even onderweg, maar plaatst straks een reactie hier..
Giolli schreef:Ze gaan eerst foto's maken. Ik wil zekerheid... Als ze zeggen dat het idd al erg is, is het natuurlijk niet realistisch om er nog zoveel geld in te gooien.
janderegelaa: Ik weet niets van die prijzen, aan hoeveel zat je te denken?
1 uur mag ik aanwezig zijn. Ben super nerveus..