Babyfoon / camera voor in de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ProBier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:45

EstherBakker schreef:
Ik heb de camera even snel getest in het donker en hij werkt echt supergoed! In de stal is het bijna helemaal donker 's nachts... Maar met deze camera kan ik precies zien wat er gebeurt! Kan gewoon niet beter!

Hoeveel heeft die camera gekost?

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:48

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:52

Ik heb dezelfde, en ben er ook zeer tevreden over.
Ervaringen van TS hebben me overtuigd, plus het feit dat onze merrie 3 weken geleden niet kipfit was.
Sinds afgelopen nacht hebben we wel een spaarlamp gedurende de nacht branden, maar dat doen we omdat het voor de merrie prettiger is als het zover is, we niet ineens volop de lampen aangooien.

X__Trees

Re: Babyfoon / camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:10

Kijk eens op stableviewer.be
Een nieuw soort camera die gemakkelijk overal te monteren is, en je kan de camera beelden met iedere gsm die 3G (vb Iphone) heeft bekijken. Dan kan je ze echt overal in gaten houden.
Kijk vooral naar de mooie schimmel op de achtergrond, da's de mijne :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:46

@ Estherbakker
Ik hoop dat ik even in dit topic aan jou nog een vraagje over de camera mag stellen. Mijn interesse heeft deze camera namelijk ook gewekt, wij hebben nu nog een bewakingscamera hangen, maar deze is alweer zo'n 5 of 6 jaar oud en het beeld is niet superscherp. Ik vind het wel is leuk om nu weer een wat scherpere camera te gaan gebruiken, maar deze moet wel op de computer aangesloten kunnen worden en dan streamen we hem live op internet, zodat de hele wereld kan meewaken scheelt nachtrust :P Heb jij hem op de computer aangesloten of gewoon een los beeldscherm?
Ook ben ik wel nieuwsgierig hoe scherp, scherp is..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:02

Uit eigen ervaring heel scherp!

Rivj_Foxj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:38

Hi!

Ik zat over een aantal weken met hetzelfde probleem, heb dan deze gekocht: http://www.foscam.nl/index.php/winkel/b ... egory_id=4
Snelle levering en werkt perfect!

Gelukkig werkt mijn vriend bij telenet en heeft hij een vaste netwerkkabel tot in de stal getrokken, dan nog wat gefoefel met ip-adressen en nu kan ik haar echt altijd en overal in de gaten houden, super gewoon! Draadloos werkt ook maar de beelden waren nogal hakkelig.

Als je problemen hebt kan je altijd eens nagaan of je iemand kent die voor je provider werkt, die vinden wel een oplossing ;-)

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:02

Faniek schreef:
@ Estherbakker
Ik hoop dat ik even in dit topic aan jou nog een vraagje over de camera mag stellen. Mijn interesse heeft deze camera namelijk ook gewekt, wij hebben nu nog een bewakingscamera hangen, maar deze is alweer zo'n 5 of 6 jaar oud en het beeld is niet superscherp. Ik vind het wel is leuk om nu weer een wat scherpere camera te gaan gebruiken, maar deze moet wel op de computer aangesloten kunnen worden en dan streamen we hem live op internet, zodat de hele wereld kan meewaken scheelt nachtrust :P Heb jij hem op de computer aangesloten of gewoon een los beeldscherm?
Ook ben ik wel nieuwsgierig hoe scherp, scherp is..

Het klopt wat @tienus63 zegt, het beeld is superscherp... Ik heb hem zelf op een losse monitor... Maar ik weet dat er een kastje voor is om hem via internet te bekijken: http://www.bewakingscamera.nl/beelden-weergeven/ip-video-web-server/. Het voordeel van zo'n kastje is trouwens dat je computer niet aan hoeft te staan, eventueel zijn ze er ook nog waarmee beelden kunnen worden opgenomen, dat heeft een kennis van mij, maar zal het nog eens navragen hoe dat zit...

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:07

Rivj_Foxj schreef:
Hi!

Ik zat over een aantal weken met hetzelfde probleem, heb dan deze gekocht: http://www.foscam.nl/index.php/winke l/buiten-ip-cameras?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2&category_id4

Draadloos werkt ook maar de beelden waren nogal hakkelig.

Ik weet dat het niet meevalt om een goede camera te vinden! Dat heb ik zelf ook ondervonden... een draadloze ip camera haalde het eerst niet... maar in huis bleef het ook nog eens erg schokkend beeld geven.. Dat is met de camera die ik nu heb iig opgelost :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:09

Afbeelding
Balk ruis in beeld zal wel aan de tv liggen, die balk gaat van boven naar beneden door het beeld.
Maar het is niet zo storend als foto doet vermoeden.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:37

tienus63 schreef:
Balk ruis in beeld zal wel aan de tv liggen, die balk gaat van boven naar beneden door het beeld.
Maar het is niet zo storend als foto doet vermoeden.

Bij mij werkt die geheel storingsvrij... Het zou inderdaad aan je TV kunnen liggen, maar.... heb je al eens geprobeerd om de camera op een ander kanaal in te stellen? Achter het glas van de camera zitten van die kleine witte schakelaars.. als je die verschuift, werkt die op een ander kanaal... misschien dat je balk dan weg is...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:45

Balk is toevallig wel erg aanwezig op de foto. IRL valt het echt mee.
Nog geen veulen in aantocht, morgen is mevrouw uitgerekend.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 09:45

Spannende tijden! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:09

De camera's van Bascom zijn geweldig qua beeld, helaas werkte deze niet voor mij. Vorig jaar geprobeerd, de 150 meter door muren werd niet gehaald, 50 meter slechts. Ook was hij niet windows 7 compatible (had een draadloze usb-camera).
Ik heb gisteren deze besteld: http://www.onlinecamerashop.nl/digitale ... steem.html.
Was in eerste instantie met 4 camera's, maar toen ik vroeg (online via een chat, heel makkelijk) of ze ook met 2 camera's verkocht werden hebben ze ter plekke de site veranderd, want dat kon inderdaad. :D
Nu hopen dat het werkt voor ons. Afstand stal-huis is 50 meter. In stal geen internet. Bovendien is het huis dus niet ons eigen huis, die staat 10 km verderop. :+ Wij hopen via internet mee te kunnen kijken, met dit systeem zou dit rechtstreeks moeten kunnen zonder dat we met versterkers voor het internetsignaal moeten klooien.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 10:01

Wat voor afstand moet je overbruggen? Met mijn camera van Bascom haal ik die 50 meter makkelijk...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:25

50 meter heb ik hierboven al gezegd, en wij haalden die afstand niet. :) Stal naar woning haalden we wel, maar alleen de goede kant van de woning. Omdat de camera niet draaide op windows 7 stelden ze een ip-server voor. Ook die erbij gekocht, maar die moest aan de router, aan de andere kant van het huis in de meterkast. En dat haalde die dus niet. Was zeg maar 10 meter en wat muren verder. Moesten we weer draden trekken vanuit de meterkast door deuren heen waar we wel bereik hadden, mooi als het je eigen huis is, maar dit is het huis van de stalhouder. :+
Bovendien hadden we uiteindelijk een beeldje van 4 bij 8 cm of zo en daar hadden we dan 370 euro voor betaald. Alles op vrijdag teruggestuurd, op zondagavond is de merrie bevallen. 2 maanden zijn we er mee bezig geweest dit alles aan de praat te krijgen, inclusief 2 computer experts die in de drivers hebben proberen te hacken en XP in een virtuele wereld probeerde mee te laten draaien, helaas werkte dit alles niet.
Ook nu vinden we het spannend of het gaat werken.
Pakje is gisteren aangekomen, helaas nog niet verder kunnen komen dan de doos open maken.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 16:51

Wil je laten weten wat je bevindingen zijn? Ik moet namelijk nog iemand van advies voorzien :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:59

Uiteraard. :j
Ik kan in ieder geval al wel zeggen dat de service van het bedrijf goed is, maar dat is de service van Bascom ook. :) Beide bedrijven zijn totaal niet moeilijk met retourneren als het niet werkt, ook wel fijn. :)

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 18:20

En werkt die al?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:35

Helaas nog niet geprobeerd, wil het morgen gaan proberen. Is van alles tussendoor gekomen. Maar ik houd jullie op de hoogte. :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:36

Wij konden vanavond perfect zien dat de bevalling op gang kwam :)
Een gezond groot merrieveulen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:54

Bereik valt zwaar tegen van deze set. -O- Ik haal door 1 muur bij stal nog geen 20 meter denk ik. Set is wel supermakkelijk in gebruik, meteen ook ip. IR-bereik is ook voldoende. Alleen die man van dat bedrijf kon meters lopen, ik had zelfs bij 3 meter afstand en 1 muurtje maar 1 streepje bereik.
Zit er aan te denken om de laptop in de stal te zetten en via een homeplug te werken.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:17

tienus63 schreef:
Wij konden vanavond perfect zien dat de bevalling op gang kwam :)
Een gezond groot merrieveulen.

Wow dat is goed nieuws! Gefeliciteerd! :j

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 10:30

Neonlight schreef:
Bereik valt zwaar tegen van deze set. -O- Ik haal door 1 muur bij stal nog geen 20 meter denk ik. Set is wel supermakkelijk in gebruik, meteen ook ip. IR-bereik is ook voldoende. Alleen die man van dat bedrijf kon meters lopen, ik had zelfs bij 3 meter afstand en 1 muurtje maar 1 streepje bereik.
Zit er aan te denken om de laptop in de stal te zetten en via een homeplug te werken.

Jammer van het bereik, maar bedankt voor je bericht!

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:58

Heb vandaag een cameraset voor mijn oom besteld. Hij moet wel meer dan die 50 overbruggen dus hoop dat het werkt!