spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:09

Highpoint schreef:
Ik kan hem alleen niet ophalen...maar heel ver woon ik niet

Er zijn al wachtenden voor je maar ook ik vindt dat het beter zou zijn om de merrie eerst
Te proberen. Mocht ie wel naar jou gaan help ik graag door te rijden, heb trailer en aut.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:10

Er heeft toch iemand een merrie met melk aangeboden maar had geen vervoer om veulen te halen? Ik bied bij deze kosteloos vervoer met trailer aan om veulen te halen en naar die bokker met merrie zonder veulen te brengen.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:11

Uthrick schreef:
Er heeft toch iemand een merrie met melk aangeboden maar had geen vervoer om veulen te halen? Ik bied bij deze kosteloos vervoer met trailer aan om veulen te halen en naar die bokker met merrie zonder veulen te brengen.

Dit lijkt mij toch een super aanbod, doen zou ik zeggen.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:16

Kan helaas geen vervoer of een plekje bieden, maar wat zitten hier een stelletje top mensen bij _/-\o_

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:19

crazyshar schreef:
hé bah! wat naar voor het veulen, wordt ie eerst afgestoten en als ie strakjes niet mee kan met iemand dan maar in laten slapen, wat zijn boeren toch gezellige mensen.

ik hoop heel erg dat er een goed thuis komt voor dit kereltje, maar het is niet makkelijk om een veulen met de fles te zogen.

succes en sterkte!

Hier ben ik het neit mee eens, er kan toch iets zijn gebeurd in de thuissituatie dat hij geen tijd heeft voor een 'fles-veulen'. Ik vind dit nogal een rare uitspraak, en voel me hier redelijk door aangesproken, omdat ik zelf veehouderij ga leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:23

Mariska_28 schreef:
GamblersCup schreef:
Ik zou een adres met een merrie met melk voor laten gaan op de fles.

Ik ook, ken een flesveulen dat nu onbetrouw is geworden naar mensen... ze groeien zo anders op. En vergeet niet de tijd en kosten (ze drinken flink wat melkpoeder in die tijd!). Als er een merrie is, zou ik zeggen doen!

Ik ben het eens met dat een merrie met melk voor gaat op de fles.
Maar dat ze onbetrouwbaar worden naar mensen,daar ben ik het totaal niet mee eens.
Mijn eigen merrie is met de fles opgevoed,dat is zo'n enorme schat,daar zit geen kwaad in. :n
Beestje is lief,knuffelig,heel mak,totaal niet bang en heel betrouwbaar. :j

Niet alle flesveulens/paarden zijn onbetrouwbaar,er zullen er natuurlijk wat zijn,maar er zijn ongetwijfeld ook zat veulens/paarden die wel door hun moeder groot zijn gebracht en onbetrouwbaar zijn. :)

martine2610

Re: spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:26

hoop dat het goed af gaat lopen voor die kleine.....Succes!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:27

je moet even de veulencentrale bellen, die doen niet anders!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:30

XAstorX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:31

Zou super zijn meiden...maar ik krijg nergens reactie op ....

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:43

Suzan_v_h schreef:
crazyshar schreef:
hé bah! wat naar voor het veulen, wordt ie eerst afgestoten en als ie strakjes niet mee kan met iemand dan maar in laten slapen, wat zijn boeren toch gezellige mensen.

ik hoop heel erg dat er een goed thuis komt voor dit kereltje, maar het is niet makkelijk om een veulen met de fles te zogen.

succes en sterkte!

Hier ben ik het neit mee eens, er kan toch iets zijn gebeurd in de thuissituatie dat hij geen tijd heeft voor een 'fles-veulen'. Ik vind dit nogal een rare uitspraak, en voel me hier redelijk door aangesproken, omdat ik zelf veehouderij ga leren.

wat ik bedoel te zeggen is dat het gros van de boeren, en dan heb ik het voornamelijk over de boeren die er van uk af aan in zitten, hun vee alleen zien als inkomsten en niet meer als levend wezen.
zolang het dier geld opbrengt alles goed, brengt het niets op dan maakt het niet meer uit zolang het maar niet te veel kost.

en dit is niet bij alle boeren zo, en de ts heeft ondertussen het verhaal iets duidelijker gemaakt, maar toch er zijn genoeg andere mogelijkheden om het veulen anders onder te brengen zoals de TS dat nu doet, maar de boer zou degene zijn die hem dan maar meteen afmaakt. terwijl er genoeg andere mogelijkheden zouden zijn.

als de dekking een ongeluk was kun je het ook laten aborteren, ipv de risico's te nemen die er gebeurd zijn.

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:50

Zo zijn sommige boeren nou eenmaal.. Die denken niet aan een dier ze gevoel..

Gelukkg is de TS er nog!!! :j

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:56

Ik heb ook een flessenveulen meegemaakt, en dat was geen pretje. Zag mensen totaal niet als ''leiders'' en walste er dus overheen. Zo erg dat je op een gegeven moment nog niet meer in een paddock met hem kon lopen.

Ik zou dus ook echt aanraden om een pleegmerrie te zoeken. Er zijn er al een aantal aangeboden dus dat zou ik echt voor laten gaan. Vooral omdat mensen al gratis vervoer aanbieden zou ik er niet over twijfelen. Alles is in zo verre geregeld.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:12

heavenley schreef:
ik hoop dat mensen dit begrijpen
sita hij is voor jou mocht er iets tussen komen bel chanine dan want er staat 1 iemand op de recervelijst...

Prima! :j

Nogmaals, moest er een geschikte pleegmerrie zich aanbieden dan moet je geen moment twijfelen en hem daar heen brengen..
Ik heb inmiddels alles geregeld, veulenmelk en alles staat morgen voor me klaar bij de dierenarts..

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:15

wil jij hem dan gaan flessen of zoek je dan ook nog een surrogaat moeder?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:16

[b]
Highpoint schreef:
Ik heb hier een merrie met melk!!!

WAAROM WORDT HIER NIET OP GEREAGEERD? VERVOER IS OOK AL VOOR ELKAAR[/b]!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:20

Als hier niet op de aangeboden pleegmoeders gereageerd word zal ik proberen eentje te vinden.. Maar het is ook maar net of dat wil lukken, het koppelen is niet zo eenvoudig.. Het diertje is gister ook al half NL doorgegaan naar een pleegmoeder en dat is ook niet gelukt..

Wanneer het me lukt een passende pleegmoeder te vinden zal ik dat niet afslaan, kan ik deze niet vinden dan zal ik gaan flessen..
Ik weet wel wat ik doe, heb ervaring met veulens en al eerder een veulen met de fles grootgebracht en dat is een schat van een paard geworden..

We willen hem misschien proberen te leren drinken uit zo'n kalfjes emmer met een speen, ik denk dat dat wel moet lukken..

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:21

Sorry vind het idioot dat er hier twee! pleegmoeders aangeboden worden en dat ie dan naar jou gaat om met de fles gevoed te worden, en dan eventueel een pleegmoeder zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:22

Sita_ schreef:
Als hier niet op de aangeboden pleegmoeders gereageerd word zal ik proberen eentje te vinden.. Maar het is ook maar net of dat wil lukken, het koppelen is niet zo eenvoudig.. Het diertje is gister ook al half NL doorgegaan naar een pleegmoeder en dat is ook niet gelukt..

Wanneer het me lukt een passende pleegmoeder te vinden zal ik dat niet afslaan, kan ik deze niet vinden dan zal ik gaan flessen..
Ik weet wel wat ik doe, heb ervaring met veulens en al eerder een veulen met de fles grootgebracht en dat is een schat van een paard geworden..

We willen hem misschien proberen te leren drinken uit zo'n kalfjes emmer met een speen, ik denk dat dat wel moet lukken..

+:)+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:22

Sorry, daar kan ik ook niks aan doen.. :n Ik heb zelf ook al aangegeven dat ze daar in mee zouden moeten gaan..

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:23

ik heb gehoord dat het helpt om het veulen in te smeren met de melk van de merrie zodat ie naar haar ruikt. Misschien een tipje????

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:24

word hij/zijn nu ook geflesd dan ? inmiddels zijn er alweer 2 dagen overheen als ik het goed lees

kimmie1

Heel simpel: sorry ik neem hem niet, laat het maar bij een van de twee pleegmoeders proberen, lukt dat niet is hij van harte welkom.

Sita_

Op dit moment word hij ook geflest inderdaad..

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:25

lieve mensen... we doen gewoon ons best om dit beestje een kans tegeven..
en proberen alles te regelen...weet wel ik ben alleen een tussen persoon die me `t lot aantrok van dit beestjeook chanine die tel bereikbaar is probeerd `t beste en is een buitenstaander van deze situatie
en had nooit mogen gebeuren maarja `t is gebeurd en nu vechten voor de kleine man is `t belangrijste de eerst2 weken vind ik nu `t belangrijste voor `m...ik hou jullie op de hooget maar niet vandaag meer...ik heb me best gedaan...thanks..voor alle lieve reacties gelukkig bestaan er meer mensen als wij...die `t allemaal goed bedolen en denken aan de paarden....