colette_007 schreef:Jammer dat je geen veulens krijgt, beetje rare reactie van de eerste DA.
Maar... Als je ze vorig jaar geinsimineerd hebt, heb je ze laten voelen met de:
18+- dagen?
en met de 30-35 dagen?
Waren ze toen wel beide dragend?
Heeft de eerste DA rectaal opgevoeld? Zo ja dan is zijn 'pulp' gewoon mest. En rectaal kun je alleen voelen of er wel/geen veulen zit. En inderdaad al zou het veulen dood zijn geweest, zou de merrie of enorm ziek zijn geweest/hoge koorts en/of het veulen er vrijwel meteen uit hebben gegooid.
(Is het wel een goedgekeurde DA??)
Ja, hij was enige DA betrokken bij de begeleiding van al de drachtig merries.
Alles was gedaan volgens het boekje, scannen enz..
Alleen de kwaliteit van zijn scan apparaat liet veel te wensen over, maar wij hadden geen reden om hem niet te vertrouwen..

Na de 2e scan heeft hij alleen maar rectaal opgevoeld - zelfs 4wkn voor eind dracht omdat wij hadden onze bedenkingen met 1 van de merries, maar na het opvoelen liet hij weten dat alles was in orde en misschien wanneer de veulen draait dat het dan pas te zien aan de merrie..
De DA is gekwalificeerd en heeft zijn eigen praktijk, hij is de dichtstbijzijnde DA voor zowel huisdieren als groot dieren voor alle boerderijen en stallen in onze direct omgeving.
Beide merries van ons waren niet schijn zwanger, ze waren NIET drachtig... en het is niet te controleren wanneer, hoe of wat..
Maar alle merries zijn dagelijks continu onder toezicht, dus als een veulen was geaborteerd, zeker in een laat stadium dan hadden wij het moeten vinden want de merries zijn of op stal, of in het paddock.
De vrucht wordt tot max 2-3 mdn dracht geabsorbeerd door de merrie en daarna is het een foetus dat kan alleen geaborteerd worden.
@Colette: ik geloof je stelling dat het kan zijn dat hij alleen de mest heeft gevoeld..
@Vippie: hij is de plaatselijk DA en wij hadden geen reden om hem te wantrouwen.. hij behandeld al onze dieren, en wij konden goed overweg met hem. Het is een teleurstelling en wij denken dat hij niet wilde toegeven dat de inseminaties waren misgegaan...
De buren waren aanwezig en getuige van wat hij gaf als verklaring.. ze hoorde dat hij letterlijk tegen mij een leugen vertelde..
Vanmiddag sprak ik hem aan... ik heb hem geconfronteerd met het feit dat ik alles heb gezien op de scan vd 2e DA en de baarmoeder waren mooi schoon! Tevens de scan apparaat vd de 2e DA gaf een stuk duidelijk beeld kwaliteit. Beide merries waren leeg en niet drachtig. Toen beweerde ons DA opeens dat hij dacht dat de merries niet drachtig waren en dat hij voelde vocht in de baarmoeder!!
Dit wordt een welles nietes verhaal en ik moet even bezinken of het allemaal waard is om mijn gelijk te krijgen..