update: Ik heb der gecontroleerd en het lijkt erop dat er een doorzichtige/witte (melk) substantie uit de uiers komt... Dus we wachten maar af. Heb de birth alarm en een camera. Hoop dat het door zet...
jup eerste veulen hihi. Morgen een mijlpaal 330 dagen drachtig!!
pamelien
Geplaatst: 10-04-11 19:40
mijn merrie heeft vorig jaar 4 dagen met duppende uier gestaan, het drupte echt per seconde. haar benen kleefde aan alle kanten. soms kan je er niets van zeggen. als ik naar de spenen van je merrie kijk komt het veulen vannacht nog niet, maar houd haar toch goed in de gaten. de merrie ziet er wel super mooi en gezond uit zeg bravo !
Die foto's zijn volgens mij van een paar dagen geleden? Misschien zijn de uiers nu hard verandert? Ga je nog nieuwe foto's posten laffayette? Hoe zijn de symptomen nu? Ik vind het wel handig om te vergelijken binnenkort... Groetjes!
Bedankt voor je complimenten pamelien Ze word ook echt als een prinses behandelt hier hihi. Maar op je vraag arabs zal ik zo nog eens een paar foto's maken en deze vanavond nog posten!! Ik ga haar zo op stal zetten,maar eerst een flinke poets beurt.... ze zit helemaal onder het stof van het rollen vanmiddag in de weide/paddock...
Kan denk ik nog wel even dure, uier is van achter nog niet vol gelopen.. En met hars en melk kan ook betekenen dat het veulen draait.. Ben alleen erg benieuwd!
Oke dus volgens jouw gaat het toch nog even duren?? pfff weet het soms echt niet meer. Ze harst wel flink. Geen wit spul meer maar doorzichtig en geelachtig.
annastasia
Geplaatst: 10-04-11 23:16
Heb je ook nog foto's van de bovenkant van de kont? Kun de de staart al plat op de rug leggen zonder weerstand?