tja ik heb ook nooit gezegd dat ze hoogdrachtig is.
Alleen dat ze dikker wordt ondanks haar kale weide en 1 keer per dag kuil en een handje muesli gemixt met ponybrok alleen als ze gewandlt of gelongeert heeft.
en gister dus dat ik een "vochtbult" in haar zij zag zitten en het dus "bewoog" en later met borstelen zag ik het uier iets opgezet, en er kwam melk uit.
Aangezien ik een leek ben op merrie gebied en ik denk/dacht dat melk met drachtigheid te maken heeft dacht ik laat ik het op bokt vragen hoelang en van te voren melk uit het uier kan komen.
ze is 4,5 maand geleden bij een hengst shetje gezet en zou dus wat dat betreft maximaal 4,5 mnd zwanger kunnen zijn. Maar toen trapte ze hem steeds weg als hij ook maar iets in de buurt kwam.
in januari zijn ze wat vriendjes geworden maar toen waren ze al uit elkaar (tenminste een hek er tussen.)
Hier kreeg ik gister al te "horen" dat het ook zucht zou kunnen zijn. Dus ik ga niet automatisch uit van een veulen.
Vandaag was ze meer met haar staart aan het zwiepen dan normaal MAAR ze was heel levendig en vrolijk met longeren en wandelen.
ze komt nu ook steeds naar het hek gerend als je langs komt, terwijl ze dat normaak niet deed.(wel als je haar riep hoor)
als er echt melk uit kwam dan zal ze dus langer dan 4,5 maand dragend zijn denk ik, dan moet het haast minimaal 7,,5 maand zijn.
Omdat voor ik haar kreeg ze 3 maand op een pensionstal gestaan heeft. deze heb ik vanmorgen gebeld, en daar is ze zeker weten niet gedekt. MAAR hun weten ook niks van haar af van voor die tijd, Omdat de eigenaresse van wendy al ziek was toen en er dus meer niet als wel was...
haar leven is dus een mystery.
sorry voor alle domme typefouten, Maar ik tik op de laptop, en die mist heel veel letters en ik ben niet goed in blindtypen en gewoon te snel willen typen, om te verbeteren.