Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fiffill schreef:hoogendroog schreef:Filfil: Ik woon dan ook ver weg in de Achterhoek en daar heet het een kwenne.
Timilon: duidelijke uitleg!
Dat weet ik, maar hier in NH en de rest van NL noemen ze het een kween.

Miracle_ schreef:Mijn DA heeft ook zo'n paard staan. Buitenkant merrie, en binnenkant hengst. Herrie heet hij/zijHermafrodiet word het idd genoemd.
Paardje functioneert prima gelukkig. Reageert als een hengst maar is eigenlijk een merrie van buiten. Als er een merrie in de buurt komt maakt ie flink wat kabaal. Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar een foto!
Lijkt me erg apart! 
oomens schreef:Asjemenou_ schreef:Dus dat zou betekenen dat het niet kan plassen?
Dat lijkt me niet. Als er echt geen 'uitgang' is van de urinewegen, dan wordt zo'n veulen nooit levend geboren.
De nieren functioneren namelijk al vanaf dat ze zijn aangelegd, en dat is lang voordat het veulen normaal gesproken geboren zou worden. Als die urine niet weg kan, dan levert dat al in de baarmoeder ernstige problemen op.
Nemesea schreef:Niet helemaal, want hier in Friesland noemen ze het een kwenne, en ik weet van vrienden dat in Drenthe en Overijssel het een kwenne heet xD Het is gewoon Nedersaksisch denk ik
Maar goed, een apart veulen
.