Er zitten zeker risico's aan. Maar dat is ook als je gaat paardrijden in het algemeen.
Denk er goed over na. Als je het veulen wilt houden en de ruimte er voor hebt (wat je al aantal keren aangeeft) dan is dat alweer een groot voordeel.
Ik vind persoonlijk onzin dat je niet met een "niet-stamboek"hengst niet zou mogen fokken en met een stamboekpaard wel. Wat je zegt ben ik het mee eens, fokken om karakter en plaatje en niet om namen!! Het is super om te zeggen ik heb een Jazz hengst of noem ze allemaal maar op en wat heb je er uiteindelijk aan als je niks met het beestje hebt?? Voor sommige is het een broodwinner voor een ander een hobby!
Even in het algemeen (was ik geloof ik al mee bezig). Als er dan zoveel "rotzooi" gefokt wordt waarom fokken we dan nog?? En wat is een goed 'fokproduct". Het is allemaal zo makkelijk gezegt! Ze vraagt advies of het verstandig is om haar merrie te laten dekken na dode veulens, niet of het verstandig is met een stamboek hengst te fokken of juist niet!
Schrijf alles op papier, voors en tegens, risico's etc. Overleg goed met je DA en vraag desnoods om de mening van een andere DA. Zeker als je het graag wilt zou ik mijn keuze zeker van een DA af laten hangen. Succes met je keuze!