Ik zeg niet drachtig, deze merrie heeft namelijk vorig jaar bij ons op stal gestaan, ze van een vriendin van mij geweest, zover ik weet is ze niet gedekt.
Wel goed dat je een DA laat komen, misschien heeft ze wel last van haar buik. Ik vind haar er goed uit zien, iets voller
vivana
Geplaatst: 23-03-10 14:44
Mij lijkt wel drachtig... Wij hebben er ook eentje op stal gehad waar niemand iets vanaf wist...zij werdt appart dik...in de lendenen,die dijde uiten zoetjes aan haar buik. Ik vind dat deze merrie dat ook heeft en de gedrags verandering die jij beschrijft was gelijk aan de pony bij ons op stal.(zij had voorheen ook nergens last van)... Deze bleek achteraf dus bij een bloedtapperij gestaan te hebben,wel van een particulier gekocht gehad.
Neen. De merries worden meestal gedekt door een goedgekeurde hengst (niet altijd dus).. Als dit zo is staat er achter in het paspoort een nr geschreven en/of een stikkertje geplakt..(weet niet of deze verwijdert kan worden). De eerste 6wk van de dracht wordt er bloed afgenomen, zoals ik heb begrepen voor het maken van oa "de pil".
Kijk eens bij bv "van de Rakt" dat is zo'n tapperij.
Wat vivana zegt klopt. Dat is bij een welsh merrietje van ons ook het geval. Staat bij ons een oranje ronde sticker met een nummer op de voorkant van het paspoort. De stoffen die de merrie uitscheidt in het begin van de dracht daar maken ze de pil van.