Baarmoeder gedraait. Met spoed naar kliniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloei

Re: Baarmoeder gedraait. Met spoed naar kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:02

Nou ik ben net gebeld door Emmeloord (kliniek). Morgen kunnen we larony ophalen. Ze moet nog wel twee weken antibiotica en hormonen. Ze hebben haar vanochtend nog gecontroleerd op de baarmoederkoek (?) maar ze konden het niet goed voelen omdat het veulen zover naar achteren lag. Ook zat ze aardig met haar staart van haar kont af, dus nu krijgt ze extra hormonen en antibiotica.
Ik ben heel erg benieuwd wat ik morgen aantref en vind het dan ook erg spannend!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:04

Baarmoederkoek is dat niet de placenta?

Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:08

Ja dat klopt dat is de placenta. En dat konden ze dus niet goed controleren. Voor de rest lijkt alles goed te gaan.
Wel moeten we morgen overleggen wat we doen met de controles. Of we die in Emmeloord uitvoeren (half uur rijden) of dat we dat bij ons thuis doen. Ik denk dat we dat maar bij ons thuis laten doen, aangezien we zelf geen trailer hebben en mevrouw ook niet de makkelijkste is op de trailer.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:10

gelukkig wordt ze zo goed verzorgt daar! dat moet schrikken zijn geweest!
hoe geneest de wond? heb je daar iets over gehoord?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:14

Ja de wond geneest wel goed :) Toch maak ik me een klein beetje zorgen dat ze de placenta niet goed kunnen controleren omdat het veulen dus zo ver naar achteren ligt. We kunnen niet hebben dat ze nu het veulen werpt. Dat zou veel te vroeg zijn. Gelukkig heeft ze daar indd een hele goede verzorging!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:45

Ik ga nu vertrekken naar Emmeloord om Larony op te halen :) Ik ben benieuwd!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:28

en? hoe is het nu?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:48

Wanneer moet het veulen eigenlijk komen dan? Gaat het nu weer goed met je merrie?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:13

Nou we hebben gisteren larony opgehaald. Ons boerenpeerd ;) Instructies gekregen en medicijnen meegekregen. Betaald en larony uit de stal op gehaald. De heenweg was ze met geen stok de trailer op te krijgen, maar volgens mij merkte ze dat ze naar huis mocht. ze stapte in één keer de trailer in (brave merrie!) en op naar huis. Daar aangekomen hebben we eerst van twee stallen één gemaakt. Ze moet nu ongeveer een maand stalrust, dus dan is een grotere stal wel relax voor haar.
Heb net nog naar de kliniek gebeld. We hebben namelijk medicijnen meegekregen, maar daar staat op dat het niet geschikt is voor drachtige merries. Maar ik werd erg vriendelijk geholpen. Een gelijk product is getest op drachtige merries en dit spul mocht ze ook gewoon hebben.
Verder nog goede instructies gehad.
Ik ga nu even naar haar toe en zal vanmiddag de foto's van haar wond erop zetten.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:40

Als je dan toch bezig bent dan wil ik ook wel een plaatje van het hele paard... O:)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:30

Nou voor Jodi ;)

Larony met Delilah (wel twee jaar oud!)
Afbeelding

Larony weer lekker thuis!
Afbeelding

De wond met de hechtingen
Afbeelding

En nogmaals
Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:35

Mooi paardje!
Wel een flinke snee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:39

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:40

grote wond zeg, gelukkig is ze nu thuis en kan ze daar lekker bekomen
ik hoop dat ze haar veulen bij haar houd, en dat je straks ondanks alles een mooi en gezond veulentje mag verwelkomen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 14:30

indd een flinke snee :) Ga haar maar weer eens voeren ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:20

Net het hele topic doorgelezen, heel veel sterkte met je merrie Mloei! Tis een behoorlijke snee, hoop dat ze er geen hinde rvan vind met de bevalling! Beterschap voor haar!

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:01

en hoe gaat het nu verder met haar?

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:32

Ja hoe gaat het met haar ???

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:23

Ach gossie ...
Beterschap voor d'r !!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:38

Het gaat stukken beter met haar :) Alleen ze heeft luizen gekregen. Waarschijnlijk opgelopen in de kliniek. Ze is nu gewassen en heeft toch een deken opgekregen, omdat hele plukken vacht nu weg waren. De wond is goed genezen en de dierenarts heeft de hechtingen eruit gehaald.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:49

Tjeetje, het zit je niet mee met Larony en haar veulens. Gelukkig ziet het er nu goed uit. Iedere dag is er weer eentje dichter naar een levensvatbaar veulentje.
Ramony heeft een paar maanden terug ook in Emmeloord gestaan met verstoppingskoliek door vlas. Inderdaad zeer fijne mensen die ook snappen dat je ongerust bent en alle tijd voor je nemen. Alleen ging mijn dametje net voor ik haar ophaalde nog even lettelijk over de kop in de paddock. Gelukkig is ze er ook goed doorheen gekomen. Hopelijk gaat het met haar grote zus net zo goed en heb je straks een mooi merrie en veulen in de wei staan.

kuiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:38

Wij hebben dat in 2008 meegemaakt. De merrie had ook een baarmoeder draaing maar wat TS ook zegt is dat het vaak rond de 8ste maand voor komt bij ons moest de merrie nog 1 week. Ze heeft na de operatie iets gehad dat ze nog niet ging bevallen. Ze is dan ook na Anderhalve week toch bevallen van een gezond veulen. Dat was wel spannend want ze had nog de hechtingen en ze krijgt altijd hele grote veulens.
We hadden ons gevoel gevolgt wij dachten eerst dat ze ging bevallenmaar binnen een uur hadden we wel in de gaten dat er toch iets anders was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:49

Pfff wat een snee zeg! Heel veel sterkte verder en ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!

daantje_gt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 03:06

allereerst veel succes ik weet wat je doormaakt. Toen ik mijn paard net 3 weken had kreeg ze op zaterdag koliek,de da is gekomen en heeft haar helemaal doorgespoeld.'s avonds was het weer dus da teruggekomen en weer doorgespoeld en spuitje gegeven.zondagochtend werd ik door de eigenaar van de stalling gebeld dat ze lag en niet omhoog wilde komen,dus ik erheen en ja weer koliek.ze zijn toen naar utrecht gereden en kregen te horen dat ze goed en slecht nieuws hadden.het goede nieuws was dat mijn paard drachtig was en het slechte nieuws was dat haar baarmoeder 180 graden gedraaid was.mijn paardje is toen gelijk geopereerd,er is ook een snede in haar flank gemaakt,veulen is eruit gehaald,teruggedraaid en teruggestopt.ze is op 7 januari geopereerd en op 22 maart is het veulen geboren.dit is inmiddels 10 jaar geleden.