Veulen verloren of toch nog drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarden652

Re: Veulen verloren of toch nog drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:52

Super! Je laat toch zeker iets weten ;)

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:55

Ik ben benieuwd!

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 21:58

Dag allemaal,

Heb vandaag de drie merries inwendig (met zo'n lange smalle buis) laten scannen in de dierenartsenpraktijk van Torhout.
Dolly en Utag zijn helaas niet drachtig gebleken. Dus bij Dolly is de negatieve test bevestigd, Utag was nochtans wel drachtig volgens WeeFoal. Maar haar baarmoeder is gewoon leeg.
Beauty is gelukkig wel drachtig. Kon het hoofdje zelfs mooi onderscheiden. Zij is uitgerekend voor 15 juni. Ze is drachtig van SHM Pizzazz Yazzmann (Stal Hazelberg).
Tof dat we toch ééntje hebben. Jammer van de andere merries, maar niets aan te doen.
Nu ik weet dat ik hier zo dichtbij inwendig kan laten scannen, wil ik het vaker op die manier doen. Dan weet je het tenminste ook zeker.
Jammer van de WeeFoal tests, maar blijkbaar werken die dus toch niet zo goed.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:00

Misschien heeft Utah verworpen in en vroeg staduim? Kan gebeuren,natuur is nooit te voorspellen en ze had nochtans zo'n leuk veulen vorig jaar hé. Nou ja, volgende keer beter.
Je bent nu toch zeker en dat is wel handig (voeding enzo)

Zijn ze zeker van Utah? Inwendig kun je namelijk soms de vrucht over het hoofd zien, hangt er wel vanaf hoe ver ze normaal al zou zijn uiteraard.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:01

Kon je het hartje via een inwendige scan ook zien?

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:02

Ik weet niet of het het hartje was (denk het niet), maar de dierenarts zei dat hij het veulen goed zag wroetelen en bewegen!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:03

Annesneisje schreef:
Dag allemaal,

Heb vandaag de drie merries inwendig (met zo'n lange smalle buis) laten scannen in de dierenartsenpraktijk van Torhout.
Dolly en Utag zijn helaas niet drachtig gebleken. Dus bij Dolly is de negatieve test bevestigd, Utag was nochtans wel drachtig volgens WeeFoal. Maar haar baarmoeder is gewoon leeg.
Beauty is gelukkig wel drachtig. Kon het hoofdje zelfs mooi onderscheiden. Zij is uitgerekend voor 15 juni. Ze is drachtig van SHM Pizzazz Yazzmann (Stal Hazelberg).
Tof dat we toch ééntje hebben. Jammer van de andere merries, maar niets aan te doen.
Nu ik weet dat ik hier zo dichtbij inwendig kan laten scannen, wil ik het vaker op die manier doen. Dan weet je het tenminste ook zeker.

He verdorie zeg, hoe kan dat nu? Drachtig volgens de Weefoal en nu niet? Nu, niets aan te doen, maar we verwachten je dit jaar dan wel opnieuw met Utag natuuurlijk.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:06

Utag was normaal ongeveer 7 maanden ver nu. Maar haar baarmoeder was echt gewoon leeg. De dierenarts heeft lang en grondig gekeken, maar het was duidelijk. Je zag mooi de eierstokken en dan een lege baarmoeder. Haar blaas was zelfs groter (maar vast ook gevuld, want zodra ze terug op de van stond, ging ze plassen... :D ).

Dorien1 schreef:
Misschien heeft Utah verworpen in en vroeg staduim? Kan gebeuren,natuur is nooit te voorspellen en ze had nochtans zo'n leuk veulen vorig jaar hé. Nou ja, volgende keer beter.
Je bent nu toch zeker en dat is wel handig (voeding enzo)

Zijn ze zeker van Utah? Inwendig kun je namelijk soms de vrucht over het hoofd zien, hangt er wel vanaf hoe ver ze normaal al zou zijn uiteraard.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:08

Erg, hé.
Ik was dan ook enorm teleurgesteld, precies doordat de WeeFoal test positief had aangegeven en ik dacht iets gevoeld te hebben in haar buik...
Vanneke schreef:
Annesneisje schreef:
Dag allemaal,

He verdorie zeg, hoe kan dat nu? Drachtig volgens de Weefoal en nu niet? Nu, niets aan te doen, maar we verwachten je dit jaar dan wel opnieuw met Utag natuuurlijk.