maar in de meeste gevallen is het gewoon wat zucht,zou me echt zorgen maken als die spenen wijd gaan staan en vollopen...
die merries houden het graag wat spannend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmie261 schreef:jaa die herinner ik me nog wel,je maakte je toen ook zo'n zorgen...
maar in de meeste gevallen is het gewoon wat zucht,zou me echt zorgen maken als die spenen wijd gaan staan en vollopen...
Mariska_28 schreef:kimmie261 schreef:jaa die herinner ik me nog wel,je maakte je toen ook zo'n zorgen...
Ja het jaar ervoor was ze bevallen van een dode 2-ling... dus ik zag alle doomscenario`s alweer langskomen..
JaBa schreef:Ik ken verschillende merries met placentitis die geen koorts hadden, geen uitvloei en waar je helemaal niets kon aan zien. Ik ken er zelfs geen enkele die de vorige symptomen vertoonden. Je kan trouwens met een echo altijd de placenta zien, bij een paard ligt deze over de hele baarmoeder vast, is niet lokaal zoals bij een mens. Je kan het dus zeker scannen, ze kijken dan inderdaad naar de dikte thv de baarmoedermond, omdat het meestal om opklimmende infecties vanuit de vagina gaat. Ik zou haar toch op antibiotica en regumate zetten. Het is inderdaad wel zo dat ze dan zou moeten doorgaan en melk zou moeten beginnen geven. Ik duim voor jou dat het allemaal maar vals alarm is!
kuzznathalie schreef:De DA dacht toch dat opvoelen een persreactie zou opwekken? Dan zou ik dat dus niet doen. Heel veel sterkte Manon, ik blijf wel op de hoogte.