hengste veulen veel bijten !!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 01:43

mijn veulen staat ongeveer 12 uur per dag buiten .. met 3 andere veulens (1 merrie en 2 hengsten). hij heeft mij nog nooit gebeten !! en dit laat ik ook ABSOLUUT niet toe.
hij staat nu in een soort kleine opfok een stuk land met andere veulens en komen eigelijk alleen in aanraking met mensen met binnen zetten en voeren.. ik kom af en toe is aan waaien en dat is het ..

@ rianne dit is niet mij eerste (Hengste)veulen ..
sorry wat waren jou eerste vragen ?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 01:45

Damariis schreef:
ik geef hem meestal een goede tik in zijn nek .. of draai elke keer als hij het probeert zijn hoofd weg. het werkt gewoon niet..

hmm velletjesomdraaientechniek.. hihi zal het is toepassen misschien werkt het :)

tik in zijn nek heeft geen zin , kijk naar paardrijden mensen slaan vaak op een paard zijn hals om hem te belonen . mijn paard vind het geweldig eh als ik op zijn nek klap staat tie helemaal te genieten :)

Binky_Zephyr

Re: hengste veulen veel bijten !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 01:48

nou de mijne niet echt dat merk ik wel..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 01:50

Damariis schreef:
mijn veulen staat ongeveer 12 uur per dag buiten .. met 3 andere veulens (1 merrie en 2 hengsten). hij heeft mij nog nooit gebeten !! en dit laat ik ook ABSOLUUT niet toe.
hij staat nu in een soort kleine opfok een stuk land met andere veulens en komen eigelijk alleen in aanraking met mensen met binnen zetten en voeren.. ik kom af en toe is aan waaien en dat is het ..

@ rianne dit is niet mij eerste (Hengste)veulen ..
sorry wat waren jou eerste vragen ?

Ah, gelukkig verandert dat mijn beeld een stuk. Ik was even bang dat hij zonder leeftijdsgenoten en alleen op stal stond. Gelukkig goed geregeld.
Dat waren zo ong mijn eerste vragen.

Nog steeds zou ik dan gaan rondkijken naar iemand met voldoende ervaring die je een paar keer goed op weg kan helpen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 01:52

ja ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere veulens die ik heb gehad dit nog nooit zo erg heb mee gemaakt.. hij is nu bijna 7 maanden en hij is nu echt al een draak !! zn ballen gaan dr binnekort ook af !

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 01:59

Tja, het is natuurlijk een man, kan me voorstellen dat hij zich al heel wat begint te voelen voor die ene dame.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 03:58

hihi ja dat zal het zijn :D daarom gaan zn ballen er ook binne kort af .. ben dat soort problemen liever voor :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 04:08

Fjordenhengstjes zijn nou eenmaal boefjes. De mijne probeerde het wel eens maar heb hem dat rap afgeleerd. Ook door gewoon terug te knijpen in zijn neus/lippen. Hij is tot zijn 3de hengst gebleven, maar als ie meer hengst was geweest had ik hem ook eerder laten castreren ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 06:02

ik heb meerdere fjordenhengstjes `verzorgt` en opgevoedt maar de mijne is daarbij echt een grote uitzondering .. hij is ECHT een boef .. en hij is pas 7 maand .. met 10 maanden laat ik hem castreren om het verdere hengste gedrag voor te zijn :)

maar ik ben nu bezig met de velletjesdraaitechniek :D en ik zie toch wel aan zn koppie dat hij dat niet leuk vind :)

ik hou jullie op de hoogte over hoe het gaat :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:33

chocobroodje schreef:
Fjordenhengstjes zijn nou eenmaal boefjes. De mijne probeerde het wel eens maar heb hem dat rap afgeleerd. Ook door gewoon terug te knijpen in zijn neus/lippen. Hij is tot zijn 3de hengst gebleven, maar als ie meer hengst was geweest had ik hem ook eerder laten castreren ;)

klopt helemaal :D

die van mij is een fjord x haflinger ,maar ook heel even een draakie geweest (snel afgeleerd)
hij was pas 10 maanden toen hij de eerste merrie's stond te dekken :+