Zelf veulen fokken of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:11

Allereerst moet je inderdaad zelf weten of je een veulen bij je eigen merrie wil fokken. Maar ik heb alleen het idee dat je voordat je dit topic opende al een beslissing had genomen en hier bevestiging zocht.

In je beginpost schrijf je al dat je van meerdere mensen een negatief advies hebt gehad, met name wat karakter betreft. Nu hoop ik dat de hengst die je uiteindelijk gaat gebruiken z'n karakter doordrukt, maar garanties heb je niet.

Verder valt me vaak op, niet alleen hier, dat er heel gemakkelijk wordt gedacht over fokken. Zo leuk, een veulentje fokken bij je eigen merrie. Maar dat is niet zonder risico. Gelukkig waren er al meerdere mensen die je daarop wezen. Het kan heel goed zijn dat je merrie er niet ongeschonden uitkomt hoor, of nog erger, dat je aan het eind geen veulen en geen merrie meer hebt.

Uiteraard hoop ik dat alles goed gaat hoor en zie ik volgend jaar graag je veulen in "kraamstal in the picture".

marenmar85

Re: Zelf veulen fokken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:09

niemand ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:14

Wat wil je horen? Dat je merrie goed bij de hengst past? Of dat je het ook vooral moet doen?

Van mij ga je geen advies krijgen betreffende de hengstenkeuzen, heb te weinig verstand van KWPN.

En mijn mening wat het fokken betreft heb ik eerder in dit topic aangegeven.

Veel succes met het dekken, en ik hoop dat er na 11 maanden een gezond veulen naast staat, dat heel gaat blijven tot je er ooit op gaat rijden. Dat je niet tussendoor financiele problemen krijgt waardoor je keuzes moet maken, dat er geen dingen gebeuren tijdens dracht of bevalling die je zowel merrie als veulen kunnen kosten. Dat je genoeg kennis in huis hebt om het veulen zelf op te voeden, en indien je dit niet hebt, dat je de middelen hebt, en vooral het geduld hebt om het uit deze dekking resulterende veulen een goede start en een goede opleiding te kunnen geven, en dat je over je ego heen kunt stappen, en dit dier een goede opleiding bij een erkende stal mee kunt en vooral wilt geven....

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:05

Waarom Gameboy??
Wat denk je,behalve qua karakter,dat hij gaat verbeteren van je merrie??
Dit is niet om de hengst òf je merrie af te kraken hoor.Ik wil gewoon graag weten hoe jij er over denkt.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:05

Gameboy heeft een vrolijk goed gestemd karakter en koel in het hoofd, ik hoop dat dat wat gecompenseerd word. Bovendien heeft heeft gameboy veel uitstraling ( vind ik). En is toch ook wel belangrijk. En dat gameboy mooi ruime gangen heeft sterke rug en achterhand. Dat wil ik dus compenseren.

Heb ook aan jetset D gedacht maar dat schijnt soms qua karakter wel eens verkeerd uit te pakken.

Als jullie nog meer tips hebben. Ik ga ook nog een keer met een mw praten die haar hele leven in het paardenfokken zit en dan komt ze mijn merrie bekijken en gaan we hengstenkeuzen doen.
Tot nu ben ik gewoon zelf alvast op zoek :D