Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:50

Ik hoop ook dat het veulen opknapt en dat je voortaan de gebruiksaanwijzing leest en niet naar anderen luisterd, hoeveel ervaring die mensen ook mogen hebben. De gebruiksaanwijzing zit er niet voor niets bij. Fouten maken we allemaal maar toch vind ik dit wel een erg grove fout.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:53

je kunt er uren over praten dat het echt fout is gegaan, maar de TS- schrijver de schuld geven wat ik nu in mijn ogen lees vind ik niet helemaal redelijk, ik hoor ook vaak zat van andere mensen je moet dit en dit doen, dat volg ik ook op, de TS heeft nooit gedacht dat het zo zou aflopen!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:56

heel erg veel sterkte :(:)
Het had iedereen kunnen gebeuren..
Ik ga me maar niet uitlaten over wat ik van de reactie van (cerrectie) sommige mensen vind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:59

DDW1190 schreef:
je kunt er uren over praten dat het echt fout is gegaan, maar de TS- schrijver de schuld geven wat ik nu in mijn ogen lees vind ik niet helemaal redelijk, ik hoor ook vaak zat van andere mensen je moet dit en dit doen, dat volg ik ook op, de TS heeft nooit gedacht dat het zo zou aflopen!

Dat snap ik maar toch vind ik dat TS de schuldige is, ze had er ook voor kunnen kiezen om nee te zeggen dan was het waarschijnlijk ook gebeurt maar dan had zij het niet gedaan. Ik doe nooit dingen alleen omdat anderen dat zeggen. Zeker met medicijnen ( want imo is een wormkuur dat ook) doe ik niets wat niet in bijsluiter staat. Ik vind dat soort dingen te gevaarlijk om op het advies van anderen uit te gaan. Dan liever een telefoontje naar de DA plegen wat die ervan vind.

En ik weet ook wel dat iedereen fouten maakt, maar dit zijn geen kleinigheidjes. Bijv wat ik hier eerder las, om 2 moeders met veulens bij elkaar te zetten, dat vind ik pas een echt ongeluk. En zoals ik het nu lees wist de TS al dat het veulen nog geen wormenkuur mocht hebben.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:59

breezy302 schreef:
Ik hoop ook dat het veulen opknapt en dat je voortaan de gebruiksaanwijzing leest en niet naar anderen luisterd, hoeveel ervaring die mensen ook mogen hebben. De gebruiksaanwijzing zit er niet voor niets bij. Fouten maken we allemaal maar toch vind ik dit wel een erg grove fout.

Idd, altijd (en al zeker bij twijfel, want die was er) de gebruikershandleiding even lezen. Dat lijkt me erg logisch!
Dat doe ik zelf altijd bij mijn 'volwassen' paard, hij heeft al eens één keer een allergische reactie gehad op een wormspuit.
Ik ben op veel vlakken ook heel nonchalant en iedereen maakt fouten (ik heb er ook al erg stomme gemaakt hoor), maar als het om zo iets gaat.. besteed je toch beter even wat extra aandacht.

Ik hoop iig dat alles nog in orde komt en dat je gauw terug op je beide oren kan slapen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:00

Het kan iedereen gebeuren, het is heel erg dat dit is gebeurd.Verwijten zijn hier echt niet op zijn plaats, ik hoop op een goede afloop voor het veulen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:01

ben benieuwd naar een update straks, ze is er nu heen als het goed is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:01

heb t ook weleens gehad, niet met een veulen maar met een C pony. Schoot door. die had alleen beetje koliek savonds....
maar je voelt je wel schuldig ookal kan je dr weinig aan doen!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:03

Axel_Valerie schreef:
Ik ga me maar niet uitlaten over wat ik van de reactie van (cerrectie) sommige mensen vind...

Ik weet niet wat daar zo erg aan is.

Als ik vroeger iets enorms stoms deed kreeg ik ook altijd enorm (!) onder mijn voeten van mijn moeder.
Dat was in mijn ogen ook vaak overbodig (ik was immers vaak al genoeg gestraft door hetgeen ik had gedaan), maar zo knoop je het misschien nog eens extra in je oren. Ik moest haar immers vaak gelijk geven. }:0

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:04

breezy302 schreef:
DDW1190 schreef:

Dat snap ik maar toch vind ik dat TS de schuldige is, ze had er ook voor kunnen kiezen om nee te zeggen dan was het waarschijnlijk ook gebeurt maar dan had zij het niet gedaan. Ik doe nooit dingen alleen omdat anderen dat zeggen. Zeker met medicijnen ( want imo is een wormkuur dat ook) doe ik niets wat niet in bijsluiter staat. Ik vind dat soort dingen te gevaarlijk om op het advies van anderen uit te gaan. Dan liever een telefoontje naar de DA plegen wat die ervan vind.

En ik weet ook wel dat iedereen fouten maakt, maar dit zijn geen kleinigheidjes. Bijv wat ik hier eerder las, om 2 moeders met veulens bij elkaar te zetten, dat vind ik pas een echt ongeluk. En zoals ik het nu lees wist de TS al dat het veulen nog geen wormenkuur mocht hebben.

Het is haar paard toch niet en als de eigenaar dat altijd zo deed en hij het nu weer wilde heeft zij daar toch niks over te zeggen?
De eigenaar heeft haar duidelijk gemaakt dat hij nog nooit problemen heeft ondervonden..wat moet je dan zeggen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:05

mmaar wij zijn niet de moeder van de ts-er... dus dit gaan wij niet in haar oren knopen, tevens is dit al gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:06

Axel_Valerie schreef:

Ik denk niet dat het iedereen had kunnen gebeuren, ik had dit bijvoorbeeld echt nooit gedaan ookal wilden anderen dat ik het wel zou doen! En wat bedoel je met sommige reacties? Ik probeer me nog netjes uit te drukken terwijl ik van binnen zit te koken. En wat betekend cerrectie?

Anoeska

marleen_usar schreef:
Het kan iedereen gebeuren, het is heel erg dat dit is gebeurd.Verwijten zijn hier echt niet op zijn plaats, ik hoop op een goede afloop voor het veulen.

Nee, het kan niet iedereen gebeuren. Er is namelijk een gebruiksaanwijzing bij de wormenspuit, waarin duidelijk staat aangegeven wat je wel en niet moet doen. Als je dan denk, ach laat maar, het kan vast wel. Dan heb je daar zelf voor gekozen. Het is allemaal vreselijk. En niemand heeft dit moedwillig gedaan! Maar er ligt nu wel een doodziek veulen, dus om te zeggen dat niemand er iets aan kan doen, gaat me echt te ver.

Axel_Valerie

Sin schreef:
Axel_Valerie schreef:

Ik weet niet wat daar zo erg aan is.

Als ik vroeger iets enorms stoms deed kreeg ik ook altijd enorm (!) onder mijn voeten van mijn moeder.
Dat was in mijn ogen ook vaak overbodig (ik was immers vaak al genoeg gestraft door hetgeen ik had gedaan), maar zo knoop je het misschien nog eens extra in je oren. Ik moest haar immers vaak gelijk geven. }:0

wij zijn niet haar moeder en ze komt hier al moedig genoeg haar verhaal doen...
ze voelt zich al genoeg schuldig, misschien kun je iemand dan beter steunen dan afkatten..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:07

Laten we niet vergeten dat fouten menselijk zijn..

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:08

Jolliegirl schreef:
mmaar wij zijn niet de moeder van de ts-er... dus dit gaan wij niet in haar oren knopen, tevens is dit al gedaan.

Als je iets op een publiek forum plaatst kan je een publieke respons krijgen.
Maar soit, dit is totaal off topic.

Ik hoop gewoon dat het in orde komt voor het veulen van de TS, en dat meen ik met heel mijn hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:08

Axel_Valerie schreef:

En ik weet ook wel dat iedereen fouten maakt, maar dit zijn geen kleinigheidjes. Bijv wat ik hier eerder las, om 2 moeders met veulens bij elkaar te zetten, dat vind ik pas een echt ongeluk. En zoals ik het nu lees wist de TS al dat het veulen nog geen wormenkuur mocht hebben.[/quote]

Het is haar paard toch niet en als de eigenaar dat altijd zo deed en hij het nu weer wilde heeft zij daar toch niks over te zeggen?
De eigenaar heeft haar duidelijk gemaakt dat hij nog nooit problemen heeft ondervonden..wat moet je dan zeggen?[/quote]

Dan had ze kunnen zeggen dat wormenkuren niet geschikt zijn voor veulens van 2 dagen oud en dat ze dit niet wilde doen, je hebt altijd een keuze. Zoals ik al eerder zei als zij het niet had gedaan, dan had die man het wel gedaan en nog is het een stommiteit. Bijsluiters zijn er niet voor niets.

edit; quote mislukt, ik probeer alleen maar te zeggen dat er altijd een keuze is en anders had de eigenaar het gedaan maar dan had die met zijn billen op de blaren moeten zitten en niet TS die het er nu moeilijk mee heeft, en dan nog vind ik dat er best kritische reacties gegeven mogen worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:09

breezy302 schreef:
DDW1190 schreef:

Dat van dat ze geen wormenkuur mocht hebben is denk ik dat ze dat achteraf pas wist,
ik heb weleens iemand zijn raad opgevolg wat betreft wormenkuur, bijvoorbeeld hoeveel ik precies moest geven, puur omdat je anderen daar wel in vertrouwd, en dat doorschieten dat kan gebeuren, want dat heb ik wel vaker gelezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:11

Tuurlijk kan dat doorschieten gebeuren maar dan nog, als ik tegen jou zeg: je moet maar morfine nemen voor je kiespijn dan doe je dat toch ook niet ( overdreven voorbeeld he!)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:12

breezy302 schreef:

Huh? Waarom zou je geen moeders met veulens bij elkaar kunnen zetten? Doe ik wel hoor, geen enkel probleem. Nu heb ik wel genoeg ruimte om mijn paarden te houden, dus ze staan niet opgepropt op een hoekje land.

En TS, fouten maken is menselijk. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je veulen het overleeft.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:12

Ik vind het systeem van de wormenkuur ook niet fijn, ik houd áltijd nog mn vingers net onder het ringentje, ik ben ook altijd bang dat het ringentje naar beneden gaat zodra ik de spuit erin doe.

@ TS: Trek het je niet aan dat mensen jou lopen af te zeiken, de eigenaren/stalhouders konden dit even goed overkomen. Ik snap dat je je rot voelt. Maar blijf positief denken hé :(:) . STERKTE!

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:13

@ Breezy302: Tsjonge zeg, moet dit nou weer zo? Wat denk je hier nog mee te bereiken? TS heeft haar les echt wel geleerd, dat geeft ze overduidelijk aan. Ik kan me niet voorstellen dat jij nooit fouten hebt gemaakt. Als er niets met het veulen aan de hand was geweest had je er ook niemand over gehoord.
Laatst bijgewerkt door tamtam op 08-05-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:13

Sin schreef:
Jolliegirl schreef:

Als je iets op een publiek forum plaatst kan je een publieke respons krijgen.

en op bokt is het verboden (lees de regels) om commentaar tig keer te herhalen... dus why....
het is gezegd.. ze wéét het...ze voelt zich schuldig genoeg....

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:14

Dat is toch geen vergelijking :S
En de TS is al heel erg schuldbewust!
Ze heeft het al zwaar dan hoeven wij haar toch niet de grond in te trappen?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:15

Nog even aan de TS!
Ik hoop echt voor je dat het goedkomt met het veulen!!
Ik steun je wel! (even voor de duidelijkheid)