De merrie is inmiddels al 3 weken overtijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hinke schreef:kappiegirl schreef:Jeetje wat moet jij een geduld hebben zeg de merrie steld je wel op de proef. Hoop voor je dat je straks een bericht kan plaatsen dat het eindelijk geboren is.
We kunnen hem er moeilijk uit trekken
Hinke schreef:Nog niksMaar ze heeft 1 iniminie dopje. En nu hoop ik weer dat ze tot dinsdag wacht met bevallen want anders kan ik er niet bij zijn
Maar gelukkig komt er eindelijk wat schot in
![]()
Ik hoorde trouwens nu weer dat het verschil tussen draagtijd wel bestaat maar dat een hengstenveulen gemiddeld een maar 1 of 2 dagen langere draagtijd heeft, dat is dus echt heel minimaal.
Maar toch ga ik er vanuit dat het een hengst wordt
NatasjavE schreef:Het hoort bij de normaal verdeling he. Er zijn hengstveulens die "te" laat ziijn. Er zijn ook merrieveulens die "te" laat zijn.
Maar er zijn er even zo goed die "te" vroeg zijn. Je kan dat weergeven in een grafiek en dan zie je een cuve. Best goed dat de top van die curve bij hengstveulens gemiddeld 1 a 2 dagen later ligt en hengstveulens dus gemiddel iets later zijn.
Het kan dus echt nog gewoon een merrie zijn![]()
Ach het wordt gewoon vandaag geboren...een zondagsveulentje
polly2 schreef:Ik heb jaren (18 jaar) op een fokkerij/handelsstal de paarden gereden. Vele geboortes meegemaakt. Regelmatig ook over tijd (er stond een aantal jaren een merrie die standaard 12 maanden droeg) en vanuit die ervaring kan ik zeggen dat deze stelling echt onzin is.
bente_ schreef:die laat wel op zich wachten zeg
Rytm schreef:Die van ons was 3 weken overtijd en is gister bevallen van een hengstveulen. Dus in ons geval gaat het wel op ja.
NatasjavE schreef:Hinke schreef:Nog niksMaar ze heeft 1 iniminie dopje. En nu hoop ik weer dat ze tot dinsdag wacht met bevallen want anders kan ik er niet bij zijn
Maar gelukkig komt er eindelijk wat schot in
![]()
Ik hoorde trouwens nu weer dat het verschil tussen draagtijd wel bestaat maar dat een hengstenveulen gemiddeld een maar 1 of 2 dagen langere draagtijd heeft, dat is dus echt heel minimaal.
Maar toch ga ik er vanuit dat het een hengst wordt
Het hoort bij de normaal verdeling he. Er zijn hengstveulens die "te" laat ziijn. Er zijn ook merrieveulens die "te" laat zijn.
Maar er zijn er even zo goed die "te" vroeg zijn. Je kan dat weergeven in een grafiek en dan zie je een cuve. Best goed dat de top van die curve bij hengstveulens gemiddeld 1 a 2 dagen later ligt en hengstveulens dus gemiddel iets later zijn.
Het kan dus echt nog gewoon een merrie zijn![]()
Ach het wordt gewoon vandaag geboren...een zondagsveulentje