camera om mijn merrie te begluren, tips en tricks?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:52

Ah, dat is mooi! Moet ik wel internet werkend krijgen in de stal, maar ik zit er dus aan te denken om via marestare te doen. Neon is 25 april uitgerekend, moet dan dus wel 2 maanden afnemen.
Maar het belangrijkste is eerst internet. Dat is het grootste probleem, staleigenaar heeft geen draadloos internet, stallen staan 50 meter van het woonhuis. Kabel naar stal trekken kan niet, moet het de oprit over waar ook trekkers en vrachtwagens over rijden. En ik geloof niet dat ik mol mag spelen in de tuin. :+ Hij was al een keer bezig met draadloos internet, maar het lukte niet. Router kapot of zoiets, en bon was kwijt. Ga denk ik dus maar een router kado geven.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:00

KootMiraDrum schreef:
Tja, als je zo'n debiel als ik bent dan kom je op hoge inbelkosten, maar kun je je inhouden dan kan het best meevallen.
Benodigdheden:
- KPN Iriscamera (met erin een simkaartje)
- Stroom
- Telefoon die kan beeldbellen (bv Sony Ericsson, of jouw Samsung Omnia, Teuntje111; of een nieuwere Nokia; de Sony Ericssons kunnen foto'tjes van het beeld opslaan, de Samsung Omnia niet)
- Abbonnement voor je foon wat UMTS (beeldbellen dus) ondersteunt.

Ik moet me inhouden om em niet al weer te installeren (heb em vorige maand wel al weer getest, zo ook de halstergeboortemelder).
Heb weer zin in dit soort plaatjes.
Afbeelding

V.w.b. camera's hadden ze vandaag deze 2 bij onze Kijkshop. Click op grotere foto voor nog weer wat grotere foto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=N8TQCUEP
Gamma, Praxis enz verkopen ook dat soort camera's.

Hihi, verleidelijk he :P

Juist dat beeldbellen daar wil ik niet aan.. Da kost 25 ct per minuut.. En je kent me, ik kan me NIET inhouden :o Kan je dat soort dingen nu aansluiten op mobiel internet dan ist niet zo'n probleem, want mijn mobiele internet op mijn gsm kost me een tientje in de maand..

Draadloos en kabelinternet is bij ons out of the question, kan niet.. Ik weet alleen niet of er een soort digitenne is voor internet??

Het handigst zou zijn: camera logt in via internet via een telefoon met een Mobiel Internetabbonnement (zoals Web&Walk van T-mobile), via internet kan ik thuis op de computer inloggen op de camera en zo de camera bedienen.. Maarja, bestaat zoiets uberhaupt??
Laatst bijgewerkt door DianneM op 17-01-09 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Re: camera om mijn merrie te begluren, tips en tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:02

marestare kun je per maand nemen :j ik had vooruit 3 maanden betaald ofzo, en maar 2 gebruikt, die ene maand heb ik er dit jaar bij :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:02

en voor marestare moet je zeker internet in je stal hebben? :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:17

@ teuntje, ik weet niet of ik iets geks zeg, maar is een dongel van kpn dan niet iets, als er verder geen internet is?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:17

ik heb een camera in de stal, internet in de boerderij, daar zit zo'n 15 meter tussen, maar met een simpele kabel kom je heel ver hoor... ik zou het zelfs met mijn mobieltje kunnen, maar das me teveel uitzoekwerk := die zou ik als modem kunnen gebruiken :+ word wel prijzig denk ik, en marestare bevalt gewoon goed :j

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:18

draaakje schreef:
@ teuntje, ik weet niet of ik iets geks zeg, maar is een dongel van kpn dan niet iets, als er verder geen internet is?

kun je zoiets niet 2 of 3 maanden uitproberen? O:) dat zou ideaal zijn :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:18

ja 2 maanden geloof ik, heb ik ook aan zitten denken, maar vond ik ook zo wat :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:21

Dongel internet is ook niet goedkoop hoor! En de ontvangst was bij vrienden van mij totaal onbetrouwbaar (okee, heb daar ook slecht ontvangst met mobiel).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:22

moet ik alleen kijken hoe ik de camera aansluit op de laptop.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:25

ja 20 euro per maand... en dan voor een jaar eraan vastzitten... en dan inderdaad ook nog eens kans op slecht bereik en heel sloom

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:48

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:22

whoeiii, das inderdaad best duur, zo'n dongel....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:28

Naar een dongel had ik ook gekeken, maar dat is geen optie. Bovendien is denk ik het internet te traag van een dongel om videobeelden uit te zenden. Of je moet zo'n gigaduur abonnement nemen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:36

afgelopen jaar woonde ik nog bij de paarden en heb ik ook camera erop gehad en de t.v. naast mn bed...3 slapeloze weken en vervolgens gooit ze het veulen er overdag uit als er niemand bij is :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:14

Daarom heb ik ook buiten camera's op de paddocks/weilanden waar hoogdrachtige merries lopen :D
Ook buiten hebben de merries dan een alarm aan het halster.
En altijd iemand op het erf die de pieper bij zich heeft en kan checken of er wat gebeurt. Vaak dus via de camerabeelden om de merries niet te storen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:41

Super topic, staan inderdaad handigetips in,(ben dus ook niet zo'n techneut)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 23:29

het topic is inmiddels wat ouder, maar ik wil wel even melden wat ik nu uit eindelijk heb gedaan, en we zitten nog in de veulentijd dus misschien hebben andere er ook nog wat aan.

Na een draadloos systeem te hebben geprobeerd wat net buiten ons huis fijn beeld had, maar binnen geen beeld ben ik gaan kijken naar wat anders.

Vandaag heb ik 2 nachtzichtcamera's (30 led's) voor buiten gekocht. Ook heb ik 224 meter UTP gekocht, je kunt maar beter te veel als te weinig hebben.
Als ik dit in huis heb ga ik 2 van deze balun dingen halen
http://www.videofrank.nl/video-balun-st ... -1254.html
Ik strip de UTP kabel en sluit deze op de twee camera's aan.
Via mijn raam gaat de kabel naar binnen, naar 1, of 2, als ik niet over kan schakelen omdat ik niet weet hoe dat moet, schermen, en ik haal nog iets om de kabel op de tv aan te sluiten (weet niet precies wat)
Tadaa, denk dat het nog wel even wat uurtjes zweten gaat kosten om het netjes aan te sluiten, maar dan heb ik mijn camera systeem.

(zelf samen gesteld omdat dat goedkoper was, heb ik wel meer werk van die balun en de goede tulp aansluitingen te vinden)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:51

volgens mij hebben die balun dingen een bnc aansluiting, als je dan een verloop stekker haalt van bnc naar tulp, kun je ze rechtstreeks op de tv aansluiten... als je dan een tulpsplitter hebt, kun je ze beide op 1 tv aansluiten..... maar of je dan ook kunt switchen weet ik niet :n

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:14

vind het geen probleem om even de stekkertjes te verwisselen als ze bij de ene camera uit beeld staat, bedankt voor je tip! wist namelijk nog niet welke tulp ik nodig had.

ik neem denk ik de camera even mee naar een winkel zodat ik het daar kan vragen, ook zo stom als ik het het verkeerde thuis kom.

heeft iedere tv eigenlijk een tulp aansluiting?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:17

uhm, geen idee, die van ons is 8 jaar oud en heeft ze wel, die op stal is antiek :x en die heeft ze dus niet :n
ik heb ze dus aan een dazzle, en die op de pc....die is iets makkelijker te verplaatsen als een tv... en ik heb ze online natuurlijk, maar die dazzle kun je zo ook goed gebruiken :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:40

ik gebruik een tv die en een scart ingang en een tulp ingang heeft (heb vriend even laten kijken :P) dus de ene camera zet ik op de scart en de andere op de tulp, als het goed is kan ik dan gewoon zappen van de ene naar de andere... maar ik vraag het nog wel even goed na in de winkel, want vind het allemaal wel leuk klinken maar of het ook werkt is de vraag :P

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:08

kwestie van uittesten :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:54

Draakje dat is precies hoe ik het hier heb. BNC stekkers of tulp (beide werkt) kan je vinden op oa Ebay en anders kijk of er bij je in de buurt een onderdelenhuis oid is.

Ik gebruik altijd Ebay Duitsland (raar he :+ ) maar kijk maar eens je verzuipt in de bnc onderdelen
http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkwZbncQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ

Met zon kaartje kan je hem zelfs op je PC aansluiten en bekijken (en zelfs met mijn giga internetverbinding 64 kb kon ik em online hebben dat mensen mee konden kijken. http://cgi.ebay.de/4-Kanaele-BNC-digitalen-Aufnahme-DVR-PCI-Card-Karte_W0QQitemZ270356148202QQcmdZViewItemQQptZDE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Multimedia?hash=item270356148202&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 Werkt dus ook gewoon op een BNC stekker, en kan je meer dan 1 camera op aansluiten.

En het was even zoeken :D maar er zijn ook kastjes waarmee je dus kan schakelen tussen de camera's. Gewoon op je TV.
http://cgi.ebay.de/Video-Switcher-4-Fach-Audio-4-Cameras-auf-einen-Monitor_W0QQitemZ390036217994QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Videoprojektoren?hash=item390036217994&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318 Kwa prijs zou ik nog even verder zoeken, het ging even om het voorbeeld ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:51

bedankt voor de reactie, het kastje had ik inderdaad al gevonden voor 15 euro. omdat syl nogal loopt te foppen hoop ik uiterts morgen de camera draaiend te hebben, nu ga ik er namelijk 2 keer per nacht uit.

ik ga eert even bij een gamma ofzo kijken of ik iets kan vinden en anders hebben we hier nog een electronica shop zitten, ik zal iets mee rgeld kwijt zijn dan bij ebay, maar dan heb ik het wel meteen in huis. (plus als het niet werkt heb je vaak 30 dagen omruil tijd)
nu is de camera nog niet binnen, maar verwacht vandaag het pakketje. (duimen dat tnt mee werkt :) )