[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:40

Ik laat Porva niet nog een keer dekken. ALS ik er voor kies om nog een keer een veulen te fokken (niet voor eigen gebruik) dan zou ik denk ik eerst met de tinker-merrie een veulen willen fokken, aangezien er een aantal mensen zijn die daar graag een veulen van zou willen hebben. Ik heb nu eerst Porva gedaan omdat ze anders te oud werd (voor mij gevoel) om voor de eerste keer mams te worden, en ik graag van haar een veulen wilde voor "eigen gebruik".

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:09

Tja, ik dacht bij Neon ook eenmalig. Ze is nu 7 jaar en van nummer 4 drachtig. Clown
Maar, toen Devdan er was was ze ook zo gelukkig, en ik vond Devdan natuurlijk ook prachtig.
Mijn veulens liggen commercieel ook enorm goed vanwege het Kantje's Ronaldo bloed, en Neon heeft nu met Devdan's goedkeuring ook bewezen een goede fokmerrie te zijn.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:19

Heb al weer een heel stuk gemist geloof ik...

Folie mag helaas nooit meer gedekt worden, terwijl ik daar zo dolgraag 1 veulen nog bij had gewilt...

Igora weet ik nog niet of ze volgend jaar gelijk weer naar de hengst gaat, dat hangt er vanaf hoe ze afveulend en hoe ze tegen het veulen is. Ik hoop dat alles goed gaat aangezien ze kwa papier voor nederland best interessant is (volledig frans en zo goed als geen andere merries uit deze lijn hier)wat de hengstenkeuze wat makkelijker maakt, alle in nl ter dekking staande hengsten zijn op zich mogelijk.

Uk wil ik dolgraag volgend jaar bij de hengst doen maar mijn hubby wil nog een jaar wachten in de hoop dat volgend jaar er een interessantere hengst beschikbaar is. Zit met uk nogal met de bloedlijn te klooien, hier is nogal veel van in nl en de hengsten zijn bijna alle aan haar verwant helaas, daarnaast heeft uk de vosfactor dus dat maakt het er niet echt makkelijker op.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:53

Ik heb nog geen idee of ik mijn merrie nog een laat dekken. Zowiezo niet volgend jaar ivm operatie die er aan zit te komen. Zou dan een jar tussen pauze zitten, maar wie weet. Nu fok ik voor me zelf een veulentje , en dan zou ik fokken voor de verkoop, of ik moet tegen die tijd een huis met eigen grond en stallen hebben ... want fok niet graag voor de verkoop.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:40

Als alles goed gaat dan wil ik mijn merrie wel nog een keer dekken,we willen er graag nog een paar nakomelingen van hebben.
Vandaag 200 dgn drachtig:
Afbeelding
En ze begint al een flink buikje te krijgen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:46

Dat is inderdaad al een flink buikje!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:16

Zó Elisa, dat is idd al een goede buik zeg!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:41

Mara zit vandaag op 120 dagen Haha!
Echt grappig je zie iedere dag waar het veulen zich bevind. Ik zie het in haar flanken... De ene keer zt er een bobbel links en dan weer rechts. Tong uitsteken dat ik per dag verschillend Tong uitsteken

Nog 1 maandje en dan zou ik hem moeten kunnen voelen Haha!

Ze krijgt nu merrie brok. echt maar een bodempje Tong uitsteken

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:04

Peelie, vanwaar voer jij al merriebrok?
Mijn pony krijgt nu een klein beetje ponybrok en doet het er prima op.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:12

Die van mij krijgt ng steeds gewoon basisbrok, twee keer een halve schep, en is vet zat. Hoeft dan ook verder niet te werken en loopt overdag op de wei. Denk dat we over een maand op de merriebrok over gaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:12

Elise ze ziet er goed uit, mooie buik!

Ik voer ook nog geen merriebrok, wordt pas na 9 maanden aangeraden. Ik voer basisbrok en pavo sportfit.

Ik wil zo graag de baby een keer voelen, gisteren twijfelde ik of ik iets voelde. Aangezien ik nooit eerder een drachtige merrie heb gehad weet ik niet wanneer het nou echt het veulen is Clown

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:26

ik zal vanaaf (denk ik) wel even een update doen met alle dagen van alle paarden, maar ik kan jullie wel alvast melden dat over slechts 58 dagen het eerste veulen mag komen Haha! Binnen nu en 100 dagen hebben we zeker één (of meer) veulen(s).

Helaas echter kruipen de dagen voorbij in de wintermaanden, dus is het nog zó lang wachten... Zomers komen we dagen te kort, dan vliegt de tijd voorbij. Niet dat ik nu het zo rustig heb hoor, ik werk me een slag in de rondte, maar toch lijkt de tijd zo langzaam voorbij te kruipen...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:29

Daan_Ordeal schreef:

Ik voer ook nog geen merriebrok, wordt pas na 9 maanden aangeraden. Ik voer basisbrok en pavo sportfit.

Ik wil zo graag de baby een keer voelen, gisteren twijfelde ik of ik iets voelde. Aangezien ik nooit eerder een drachtige merrie heb gehad weet ik niet wanneer het nou echt het veulen is Clown

voor de uier, tussen de navel en de uier in zeg maar, waar het vachtje lekker zijdezacht en dun is (meestal) met platte hand even een klopje geven en gelijk je hand daar weer tegenaan drukken. Soms duurt het even, maar vaak "schopt" het veulen wel terug.
Bij sommige merrie's hier kan ik het veulen daar sowieso altijd voelen (vanaf halverwege dracht), dan voel ik de beeb gewoon "langsglijden"

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:36

ShamalArabs schreef:
Daan_Ordeal schreef:

voor de uier, tussen de navel en de uier in zeg maar, waar het vachtje lekker zijdezacht en dun is (meestal) met platte hand even een klopje geven en gelijk je hand daar weer tegenaan drukken. Soms duurt het even, maar vaak "schopt" het veulen wel terug.
Bij sommige merrie's hier kan ik het veulen daar sowieso altijd voelen (vanaf halverwege dracht), dan voel ik de beeb gewoon "langsglijden"

Thanx, ook ik denk elke keer wat te zien, maar vraag me dan af of het wel het veulen is......maar ik kijk ook verkeerd lees ik. Ga het straks eens proberen!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:09

hihi dan zit ik ook op de verkeed plek Blond Ik dacht dat je het onderaan bij de flanken kon voelen Haha! Thanks!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:19

Daan_Ordeal schreef:
hihi dan zit ik ook op de verkeed plek Blond Ik dacht dat je het onderaan bij de flanken kon voelen Haha! Thanks!

Haha, daar zat ik ook!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:28

Dank jullie wel allemaal,ik voer ook nog geen merriebrok,maar ze krijgt nu wel al iets meer.
Hej shamalarabs,dat is leuk om te lezen dat wist ik niet,ik zal het eens uit gaan proberen,kijken of ik ook het veulen voel.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:43

ShamalArabs schreef:

Dat ga ik eens - met gevaar voor eigen leven Clown - proberen! Haha! Noon houdt er niet bijzonder van als je aan haar buik zit. Wel hebben we het veulen gevoeld aan de zijkant. Het was idd een soort blob dat onder je hand doorgaat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:13

Dyonne schreef:
Peelie, vanwaar voer jij al merriebrok?
Mijn pony krijgt nu een klein beetje ponybrok en doet het er prima op.

Omdat ik van iedereen het advies kreeg er al zo vroeg mogenlijk mee te beginnen... (dus rond 3 a 4 maanden)
het is niet dat ze hele scheppen krijgt hoor Tong uitsteken
echt maar een bodempje (+- 10 brokjes Tong uitsteken )
Stelt niks voor dus.

en daarbij staat die van mij wel nog gewoon in training (ok nu dan eventjes niet) maar ze staat ook veel op de wei.

En tjah... wat maakt dat ene kleine beetje uit... in de rest van het voer ben in terug gegaan... dus het kompenseerd gewoon...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:09

Hier gaat het ook al weer hard, Dynamic is inmiddels ook over de 200 dagen Lachen
Pas nu begint ze wat duidelijker een buikje te krijgen, werd wel tijd ook, ik begon al te twijfelen of er nog wel wat in zat.

Het veulen van Isis zie je nu vanaf een afstand bewegen, erg leuk altijd.

Macy doet het ook nog prima, 190 dagen vandaag. Ik heb haar inmiddels verdubbeld qua voer.
In plaats van 1 bekertje van 100gram muesli krijgt ze nu 2 bekertjes van 100 gram Huilen van het lachen
Per dag, niet per voerbeurt.

Alles is hier nu klaar voor de winter en dat geeft weer wat rust.
Afgelopen weekend zijn de jonge hengsten die ik hier voor de opfok had weer naar hun eigenaar gegaan en is er nog een hengstveulentje gebracht wat hier met mijn eigen hengstveulentje op gaat groeien. Ze staan samen met nog een ander veulen in de loopstal en gaan overdag lekker de wei op.

Wat het wel drukker maakt is mijn nieuwe pupsel Haha!
Ik kon echt niet meer tegen die stilte en nu is er weer wat drukte in huis en pupsel geeft veel afleiding.
Afbeelding
Nu nog een leuke naam verzinnen, zijn stamboeknaam is niet echt geweldig Nagelbijten / Gniffelen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:12

Agossie, wat een leuke haarbal Marije!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:13

hihi wat een grappig diertje, wat voor ras is het?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:15

Een dwergpoedel ROFL
Super vrolijk en slim en straks in een vlot model trimmen, niet zo'n echte poedel-look Knipoog

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:39

Peelie, het maakt mij niets uit hoor, vroeg me af vanwaar je keuze.
Mijn merrie staat nu op een halve kilo ponybrok en loopt 5-6 dagen in de week.
Voorlopig staat ze nog vol in training, bevalt me best.

Marije heeft een nieuwe pupsel, die nog een naam moet..
Ik moet nog beetje wennen aan de hoeveelheid haar hoor. Bloos Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:43

Het is meer haar dan hond Clown