monique4 schreef:14 paarden drachtig bij jullie, dat wordt een gezellige boel met waken en als straks alle veulens er zijn, speel kamaraatjes genoeg.
Onderdeel van de bedrijfsvoering. Vroeger hadden we ieder jaar zo'n 15 (KWPN) veulens, maar toen de ouwe echt oud werd is dat steeds minder geworden. De laatste tijd begint het weer steeds meer te worden en gaan ze ook meer met pony's dekken. Zo hebben ze een pony die niet meer helemaal zuiver loopt en dus niet meer in de lessen kan, maar mooie veulens dat ze geeft.
Ben er net achter gekomen dat de mijne sinds deze week op merriebrok staat. Iemand van stal vroeg "wat doet die M onder d'r voerbak". Ik dacht dat ze daar tegenwoordig niet meer aan deden, maar het kan ook dat het mij gewoon de laatste jaren niet meer opgevallen is.
Ik heb net ook even goed naar de vorm van haar buik gekeken en die is aardig rond. Volgens de statistieken zou het dus een merrie moeten worden... We zullen zien.
Ik heb ook wel eens nagedacht om een dier te laten readen. Ik wilde dat eigenlijk bij mijn kat laten doen, maar die is vorig jaar helaas veel te jong overleden. En ik ben ook best wel benieuwd wat er allemaal door Pandora heen gaat. Ik moet daar nog maar eens goed over nadenken.