[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:30

@Cindybijl, nee dat zijn niet dezelfde, ik heb net op shadowflower haar site gekeken, en ik geloof als ik het goed heb vraagt ze 15,- euro, dus dat bedrag valt reuze mee.

Ik heb al gevraagd of ze tijd en interesse had om een reading bij Relana te doen Nagelbijten / Gniffelen ik geloof dat ze het druk krijgt met aanvragen Haha!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:46

frenia zei al vrolijk dat ze reclame had gemaakt voor me .. dus ik denk ik moet toch eens kijken .. Ik geloof dat ik maar onderduik ofzo Tong uitsteken

Even serieus. Ik read wel weer maar ik houd het bewust op een laag pitje omdat ik erg veel achter de rug heb de laatste tijd. hopelijk krijg ik daarvoor ook een beetje respect ...

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:51

Tuurlijk shadowflower, doe maar rustig aan, laat maar weten of je er tijd en zin in hebt, is altijd goed Haha!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:54

ik doe 1 keer in de week alle mails afwerken ... dus je krijgt tzt heus een berichtje ^^

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:57

monique4 schreef:
14 paarden drachtig bij jullie, dat wordt een gezellige boel met waken en als straks alle veulens er zijn, speel kamaraatjes genoeg.

Onderdeel van de bedrijfsvoering. Vroeger hadden we ieder jaar zo'n 15 (KWPN) veulens, maar toen de ouwe echt oud werd is dat steeds minder geworden. De laatste tijd begint het weer steeds meer te worden en gaan ze ook meer met pony's dekken. Zo hebben ze een pony die niet meer helemaal zuiver loopt en dus niet meer in de lessen kan, maar mooie veulens dat ze geeft.

Ben er net achter gekomen dat de mijne sinds deze week op merriebrok staat. Iemand van stal vroeg "wat doet die M onder d'r voerbak". Ik dacht dat ze daar tegenwoordig niet meer aan deden, maar het kan ook dat het mij gewoon de laatste jaren niet meer opgevallen is.

Ik heb net ook even goed naar de vorm van haar buik gekeken en die is aardig rond. Volgens de statistieken zou het dus een merrie moeten worden... We zullen zien.

Ik heb ook wel eens nagedacht om een dier te laten readen. Ik wilde dat eigenlijk bij mijn kat laten doen, maar die is vorig jaar helaas veel te jong overleden. En ik ben ook best wel benieuwd wat er allemaal door Pandora heen gaat. Ik moet daar nog maar eens goed over nadenken.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:42

Ik wil niemand aanvallen ofzo, maar geloven jullie allemaal serieus in zo'n reading??? Verward

Een van onze paarden was vorig jaar doodziek (is in een ander topic beschreven, zal zo even zoeken) en is toen eerst voor een reading bij iemand hier in de buurt geweest. Volgens hem zou ze een infectie hebben in de darmen, allemaal medicijnprutjes etc. erin (kon helemaal geen infectie zijn, merrie heeft een volle maand in Utrecht gestaan en dat zouden ze daar echt wel zien), vervolgens komt die man nog een keer kijken hoe het ermee ging, staat ie bij het verkeerde paard! ROFL Zo die is opgeknapt zegt ie... Hahahahaha! Ja dat paard was ook nooit ziek geweest!

Vervolgens naar een hele bekende (voor namen pb me) geweest en volgens hem waren de neurotransmitters kapot en blablabla maar ze was drachtig van een merrie en dat veulen zou er komen en daarna zou de merrie doodgaan. Ze zou dus niet zelf het veulen kunnen (op)voeden.

Die merrie heeft uiteindelijk een dode tweeling gekregen (een merrie en een hengst, dus tja, kon niet missen) en is zelf helemaal opgeknapt. Hoe en waarom weten we niet, maar inmiddels is ze gewoon weer drachtig!!!

Dus het spijt me wel... Maar ik geloof niet in readings!!!

Edit: Zie topic [MD] Rare ziekte (zelfde als Pasternak???)
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 13-12-07 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:02

Goedemorgen!
Wow wat een lekkere dikke tinkerbuiken!
En verder is er zoveel gekletst dat ik alweer vergeten ben waar ik op wilde reageren Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:03

Poehee, wat is er veel gekletst! Daar gaat ie dan…. Haha!

@Cindybijl, ik vind dat je al wel wat kan zien hoor! Moet ook eens proberen een foto van onderen te maken.

Verder iedereen ook welkom! Blijft leuk al die foto’s en sowieso alle verhalen.

Aan ulisse’s gedrag te zien én omdat ze een rond draagt krijgt ze dus een merrie veulen Go jij! Go jij! . Nou maar hopen dat het uit komt Tong uitsteken

Ik heb nog steeds niets voelen bewegen helaas…

@SA Weer leuke verhalen om te lezen .

Naam heb ik al sinds het begin voor zowel merrie als hengst maar houd ik nog even voor mijzelf Knipoog Ik heb ‘m nog niet eerder gehoord.

@Pletje123, volgens de foalcalm is ulisse 19 april uitgerekend.

Ik heb al twee keer een reading door Annika (www.pratenmetpaarden.nl) laten doen. Vond het wel heel pakkend. Heb ook een keer door iemand anders hier op bokt een reading laten doen en die was me negatief. Werd er heel erg verdrietig van. Wilde het maar snel weer vergeten dus weet het niet meer precies maar er werd geschreven dat mijn paard niet erg intelligent was, niet bij mij wilde zijn en alleen maar vrijheid wilde weg van alles Verdrietig . Ik kan me best voorstellen dat er dingen zijn die ze anders zou willen maar dit was wel heel erg. Vooral omdat ulisse eigenlijk best een vrolijke, werklustig paard is. Zoals zij haar beschreef kende ik ulisse niet . Ze is erg dominant, vooral naar andere paarden maar wat zij vertelde…..durfde daarna ook een hele tijd geen reading meer te laten doen. Totdat een stalgenoot het bij Annika liet doen en dat was een heel herkenbaar verhaal.

@Iorr, Annika vertelde dingen die zij echt niet kon weten. Dus ja, ik geloof er wel in.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:40

iorr: het probleem is dat er ook een hoop charlatans bij zijn Verdrietig
zoals ik al zei moet je het niet doen als je er niet voor openstaat, geloof je er niet in, geen probleem. Dat hoeft je ook niet te spijten!
Bovendien zou ik bij medische problemen niet op een reader vertrouwen, die is immers geen dierenarts/dokter. Hij/zij kan je wel zeggen waar je paard misschien pijn voelt (of voelde, zoals gezegd is het begrip tijd voor paarden vrij relatief), maar een echte diagnose kan niet gesteld worden.
Een paard kan bv ook zeggen dat ie graag meer haver zou willen, terwijl dat helemaal niet goed voor hem is, daar moet je dan als eigenaar zien wat je drmee doet. Ik wil ook soms nog een reep chocola of frietjes, als is dat niet goed voor me Knipoog
Een goede reader geeft je een goed gevoel en doet een verhaal wat voor jou herkenbaar is als afkomstig van jouw paard. Daar kunnen uiteraard dingen inzitten die niet zo leuk zijn om te horen (bv ik vind het niet leuk als die of die me berijdt, al doe ik wel m'n best, of, ik zou graag een weidemaatje willen,...)

Het grappige bij Tinkerbell is bijvoorbeeld dat ze in het echt nou niet zo'n open paard is, erg afwijzend tegenover vreemden,... maar het is net zij die wel elke reader al heel enthousiast ontvangen heeft en honderduit vertelt Clown
Angel daarentegen is een watje, met een gouden karakter, en die is behoorlijk stuurs bij readings en heeft vaak niet zo'n zin om met readers te "kletsen" Nagelbijten / Gniffelen de laatste reader heeft ofwel gewoon geen contact met haar kunnen maken ofwel heeft Angel haar vanalles op de mouw gespeld Clown
en eerlijk gezegd geloof ik dat ook, hoewel ik m'n paarden dus in real life net iets anders ken, kan ik me heel goed voorstellen dat ze tegenover een reader anders reageren, ook omdat er bij die readings dingen naar voor komen die dan wel weer typisch Tinkerbell of Angel zijn, zonder dat ik dat aan de reader verteld heb.

ik geef je dus ergens gelijk iorr, ik geloof ook niet in alle readers/readings, maar in het principe geloof ik wel Ja

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:46

Tja, ik ben ook niet van de readings. Heb het nog nooit laten doen en laat het ook niet doen.

Ik geloof best dat er mensen zijn die wat meer kunnen dan de meeste mensen. Maar ik heb niet het idee dat het iets toevoegt aan mijn relatie met mijn paarden. Zoals Myrdal, die heb ik al 10 jaar, die ken ik door en door. Kan me niet voorstellen dat iemand mij iets kan vertellen over mijn paard wat ik nog niet weet.

Datgene wat mijn paarden mij willen vertellen vertellen ze wel met hun gedrag, hun lichaamstaal en hun bewegingen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:51

Nou ik vind het mooi dat het sommigen kan helpen maar ik denk dus juist andersom. Het is maar waar je in geloofd. Zo zijn er tests geweest met nepmedicijnen voor patienten waar de patienten achteraf van zeiden dat het medicijn goed werkte, terwijl het in werkelijkheid maar een soort snoepje was. De mensen geloofden dus dat het een goed medicijn was en de klachten gaan over terwijl ze niet eens een medicijn kregen.

Maar dat is natuurlijk ook hoe je het wilt zien. Ik sta er dus ook niet voor open zoals je al merkt... Maar het viel me gewoon op dat bijna iedereen hier aan readings doet! Ik hoor niemand die meer zoals mij denkt en dat terwijl er hier in mijn omgeving eigenlijk niemand voor open staat...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:04

Ja, het placebo-effect, dat is mij welbekend (ik heb psychologie gestudeerd).

Ik geloof zeker dat sommige mensen er baat bij hebben, ik geloof alleen niet dat IK er baat bij heb, of komt dit nu egoïstisch over... Knipoog

Ik heb al een hoop dingen meegemaakt met mijn paarden, leuk en minder leuke dingen. Datgene wat ik wel wijzer ben geworden dat ik meer moet uitgaan van mijn eigen instinct en me niet moet laten beïnvloeden door andere mensen. Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik mezelf alleen vertrouw, als ik ergens tegenaan loop waar ik hulp bij nodig heb, dan zoek ik ook professionele hulp en probeer daar zoveel mogelijk van te leren.

Een ontopic voorbeeld. Toen Myrdal drachtig was van Andros kreeg ik constant op stal te horen dat de merrie het toch alleen zou doen, dat ik het zou missen, dat waken geen zin had, omdat ze het net doen wanneer ik er niet bij was.
Maar ik heb vele jaren op een fokstal gestaan en daar was mij juist geleerd dat je er altijd bij moet zijn, vooral bij de eerste keer van de merrie. Dus ik ging stug door met waken.
En toen op een avond, Myrdal had al uren op stal gestaan terwijl er niemand was (behalve de andere paarden, ik was aan het werk), dus ik kom om half 12 's nachts aan en 10 minuten later breken de vliezen. Bovendien was het maar goed dat ik er bij was, want anders had ik nu geen Myrdal en geen Andros meer gehad. Ik heb goed mee moeten helpen, Andros wilde er via het verkeerde gaatje uit en Myrdal had niet meer genoeg kracht, mijn vriend en ik hebben Andros er helemaal uit gehaald.
Wat was ik blij dat ik mijn eigen gang was gegaan.... bovendien was toen dit topic al een hele steun Knipoog Ach gut

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:08

Idd met je eigen paard moet je vooral op jezelf vertrouwen! Als het goed is ken jij hem/haar het best...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:40

Dat is weer typisch zo'n verhaal waarom ik ALTIJD waak Myrdal.. Ook als ik denk dat het veulen vast nog niet kom. Dit had je jezelf toch nooit vergeten als het fout gegaan was. Gelukkig was je erbij! OK dan!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:43

Ja wij waken ook altijd! Wij hebben camera in de merriestallen en ze hebben zo'n alarmband om die op mijn mobiel afgaat als de merrie gestrekt gaat liggen. Ook kun je hem zo instellen dat ie afgaat als de merrie een paar keer gaat liggen en weer staan.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:49

Ja, daar was ik toen heel blij om. Ik had al veel bevallingen meegemaakt, maar nog nooit van mijn eigen merrie, dat is toch altijd anders. Bovendien was mijn merrie een maiden, dus die verassen nog wel eens. Ik heb dus heel lang gewaakt, want Myrdal liep 19 dagen over de datum...

Ik denk zelf ook dat ze gewacht heeft tot ik er was. Ze had uren de tijd dat er niemand op stal was en de vliezen breken wanneer ik er 10 minuten ben...
Myrdal en ik hebben een erg goede band. Ze heeft een heel naar ongeluk gehad toen ze 4 was (resultaat van naar iemand luisteren ipv op je instinct afgaan) wat ze maar net heeft overleefd, ik heb er toen ook 3 nachten op het stro bij geslapen. Ze heeft er meer dan een jaar over gedaan om te revalideren, daar is onze band enorm intiem van geworden en ze weet gewoon dat ik er voor haar ben als er iets is.
Wie weet wist ze zelf al dat ze geen kracht genoeg had en heeft ze daarom gewacht, maar dat ze gewacht heeft tot ik er was, daar ben ik wel zeker van.

Dit jaar krijgt Tes dus een veulen, maar die is al geroutineerd, die heeft al 4 veulens gehad en volgens de vorige eigenaar doet ze het volgens het boekje. Tes zelf ken ik daarentegen nog niet zo goed als Myrdal Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:51

Iorrr is je enquerte al vaak ingevuld? En wat vind je van de resultaten?

Myrdal

Ze staan nu ook bij ons thuis op stal (we zijn verhuisd naar een boerderij in Duitsland) dus dat maakt het ook al makkelijker en hier komt die camera er dus ook.

SophievdV

Vanmorgen heb ik mijn aanstaande moeder gereden Lachen Ze was heel braaf, tot ik rechtsom aan wilde springen: een enorme sprong/bok!

En toen was ik ook nog helemaal alleen.. vond het eigenlijk maar niets, maar na een paar passen had ik haar weer Lachen Toen was ze ook weer super braaf. 't Is gewoon een beetje een tuttebel Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:56

Rian1984 schreef:
Iorrr is je enquerte al vaak ingevuld? En wat vind je van de resultaten?

Ja het loopt lekker door! Gelukkig! Maar hoe meer hoe beter he!? Haha!
De resultaten had ik wel ongeveer verwacht! Ben beniewd of ik nog meer reacties kan verzamelen!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:59

Leuk toch?!
Krijgen wij de uitslagen ook nog te zien?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:01

myrdal: het is dan meer een leuke bevestiging van wat je al wist Knipoog
voor mij was het belangrijk omdat ik niks van mijn paarden hun verleden weet en ik wilde dmv een reading beter begrijpen waarom ze bepaalde dingen doen...
natuurlijk maken mijn paarden mij ook door gedrag,... duidelijk hoe ze zich voelen etc, maar bij sommige dingen tastte ik toch echt in het duister.

maar laten we er nou maar over ophouden Knipoog dat geloven/niet geloven houd je toch, hoeveel discussies er ook rond gevoerd worden Knipoog

enne iorrr: ik denk dat je wel in de meerderheid bent hoor Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:04

trouwens iorrr: nu je het over je enquête hebt: er staat geen link in je onderschrift, er staat dus wel: enquête invullen, maar nergens een link erheen Knipoog

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:10

Huh, die link staat er toch gelijk achter? Tenminste bij mij wel als ik naar het onderschrift kijk Clown

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:14