[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tonie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:18

Citaat:
="Barb"]Oke hier foto's van 2 minuten geleden, eerst zat dat witte stipje er. Het leek een beetje op een soort van velletje...terwijl ik foto's stond te maken en even naar haar kling keek was het witte stipje opeens verdwenen

was bij noortje ook zo!! toen leek het wel of die dopjes er af vielen, paar uur later begon ze te kegelen

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:22

Gefeliciteerd Marijkeeee een VOS, zal wel een verassing geweest zijn, ze is mooi hoor.....

Keresa jij ook gefeliciteerd, ondanks dat het een tweeling was, maar hopen dat de kleine het redt, maar het klinkt goed en we zijn benieuwd naar de foto'sssssssssssssss

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:53

VANACHT GEBOREN: ALLURE VAN OOSTEINDE!! EEN SCHITTEREND MERRIEVEULENTJE!! FOTO'S VOLGEN SPOEDIG!!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:02

Marijke, keresa en Barb gefeliciteerd!!

Keresa hopelijk gaat de kleine het allemaal overleven, maar zo te horen heeft ze wilskracht genoeg!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:11

Wow wat een veulens weer!
Gefeliciteerd allemaal

Ik vind het alleen wel gemeen dat merries die in juni uitgerekend zijn eerder veulenen dan Copper die 3 mei uitgerekend was
24 dagen overtijd en Copper lijkt nog niet eens te denken aan veulenen...

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:11

gefelictieerd allemaal

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:26

MarijeR schreef:
Gefeliciteerd allemaal

Ik vind het alleen wel gemeen dat merries die in juni uitgerekend zijn eerder veulenen dan Copper die 3 mei uitgerekend was

Nou Sil gaf ook niet aan dat het vanacht zou komen, gelukkig had ik haar box extra opgestrooit!

ik ga nu de foto's even uploaden!!

sjees jullie willen niet weten hoe blij ik ben!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:28

aan allen met een veulen gefelicteerd !!!!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:34

Barb gefeliciteerd!! Ik ben heel benieuwd naar foto's!!!

Aaaaahhh arme Marije... Dat krijg je he, als je al vroeg gaat dreigen met een wc ontstopper.... Dan zijn ze nergens meer van onder de indruk...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:37

MarijeR schreef:
Gefeliciteerd allemaal

naja marije.. je moet blij zijn dat je haar nog heb oplaten voelen dus je weet dat er wat in zit >. anders ga je nog twijfelen met zo merrie

Kan me voorstellen dat je er lichtelijk gek van wordt
Jij fokt vaak een veulen.. ik maar 1 in de zo veel jaar
ik zou echt door draaien

sterkte hoor! met Copper.. * zit zeker in de genen dat ze het zo lang over dragen

Meiden allemaal vna harte met jullie wonder kroost! ik lees altijd nog mee hier heb alleen weinig toe te voegen

Geniet van die kleine wollebaaltjes.. die van mij is mega groot.. en al geen klein ding meer
Ze is nu 126 ! en groeit en groeit.. 2 maanden oud al..

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:55

Lekker op staan was het vandaag

gisteravond had ik het berichtje van Pasha nog eens gelezen, die gaf aan dat Pasha helemaal geen tekenen gaf van een naderende bevalling. Daar werd ik een beetje zenuwachtig van, gisteravond zette ik hier nog foto's neer wat tepels met een wit puntje. Dus ik gisteravond toch maar extra stro in de stal gestrooit, madame viel flink aan op haar biks, muesli en hooi dus ik dacht: nee dat komt niet vanacht!

Zelf werd ik rond half 6 wakker omdat ik buikpijn had, vanaf die tijd heb ik de hele tijd zitten twijfelen of ik niet nu al moest gaan waken en of ik niet even naar de schuur moest lopen om te kijken of er al iets zou zijn. Een stemmetje in mijn hoofd verklaarde me voor gek dus ik bleef liggen. Om half 9 hield ik het niet meer en ging ik naar achter, wel de digi mee voor het geval dat!

Ik stond voor de deur en er begon niemand te hinniken, het bleef vrij rustig. Dus ik doe de deur open, kijk naar binnen en zie 2 kleine oortjes en een stukje hoofd. Ik dacht dat ik gek werd, vlug het licht aan gedaan en ja hoor.....daar stond Allure van Oosteinde al helemaal droog op haar benen de wereld in te kijken!

Binnen no-time begon madame te poepen en een kwartier later hing ze aan de melkbar. Ik stond er met mijn neus bovenop om te kijken of er nu ook melk uit kwam, ze stond ontzettend te smakken en daarna liet ze me een melksnor zien

Jullie willen echt niet weten hoe blij ik ben, zit hier nog een beetje te trillen!!

ik heb de nageboorte uit de stal gehaald en uitgelegt, snapte er even niks van want het lijkt niet echt op een broek, veulenbroodje was nergens te vinden of ik moet hem over het hoofd gezien hebben tussen het stro. Er steekt gelukkig niks meer uit Sil, dus ga er nu even vanuit dat de nageboorte er helemaal af is gekomen. Zoals gewoonlijk viel Sil aan op haar biks en stond daarna heerlijk van haar hooi te eten, ze voelt zich kiplekker!

hier de eerste foto die ik gemaakt heb, hier stond ik nog te trillen hihi!!
Afbeelding

Afbeelding

haha ze kijkt wijs en nieuwsgierig uit haar ogen, dat beloofd nog wat!!
Afbeelding

de nageboorte uitgelegt
Afbeelding

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:56

wat een schatje!! superrrrrrrrr
nu zal je het vaak gezegd hebben hoor maar wie is de vader van dit pracht diertje?

Lindah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:00

wat een schatje!!!!!!!!!! Ik meld me ook aan
Net op tijd, want mn (verzorg)pony staat op springen:D Ze is 3 juni uitgerekend, maar ik vraag me af of ze dat gaat redden Wou ik donderdag foto's maken van haar mooie buik...waren de baterijen van het toestel leeg :@....Maar ik hoop dat ik nog op tijd ben om foto's te gaan maken, en anders komen de foto's van het veulen er op

kuss Linda

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:06

Barb gefeliciteerd met de kleine meid.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:07

De vader van Allure is een kruising Fries x Lippizaner. Naar verwachting word het een donkere schimmel!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:26

bij ons waren 3 merie's drachtig 2 bewust 1 onbewust (2 niet van mij 1 wel)
de twee bewuste zijn al geboren maar wij mogen er van de eigenaar niet bij met camera....(maar ze zijn echt schattig) de onbewuste wil maar niet ter wereld komen de DA heeft laatst opgevoeld en zij dat het veulentje nog leefde maar dat het niet erg actief was.....het is het eerste veulentje van een 6-jarig A-ponnytje dat gedekt is door een grote quarter hengst die perongeluk naar de andere wei is gesprongen.....mijn kleine merrie staat dus al een tijdje op ploffen maar ploft niet ook vind ik haar uier er vreemd uitzien maar dit is ook mijn eerste veulen zeg maar dus twee gekken zonder ervaring dat zal wel wat worden.....ik maak een foto van haar uier zodra ik naar de manege ga...weten jullie tenminste waar ik het over heb....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:53

Voor alle nieuwe veulen-baasjes: Gefeliciteerd!
Met mijn merrie duurt het nog even, ze is nu op dag 266 en zo ziet ze eruit (vanmorgen gemaakt, ging eigenlijk om haar nieuwe hoofdstel ):
Afbeelding
Afbeelding

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:27

Allen met veulens... gefeliciteerd.
Ben verder niet jaloers hoor.

Ik waak al 6 dagen, mijn merrie heeft al 6 dagen weeën en heel erg veel pijn...
Voor mij maakt het waken niet uit, maar mijn paard heeft pijn en heeft het overduidelijk zwaar. En dat doet me pijn.
Ze begint nu ook echt in te vallen.
De DA nog gebeld en ze kunnen niets doen.
Ze durven geen baarmoederverslapper te geven omdat de merrie dan helemaal geen persweeën krijgt. Dan kan het veulen stikken in de merrie.
het enige wat ik kan doen is wandelen en vertroetelen.

*zucht*

Maar... ondanks de stiekeme jaloezie gun ik het jullie allemaal van harte hoor!!

Barb, wat een lekker ding heb je zeg!!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:29

Koekies wat vond ik het banketstaaf om je vanochtend te sms-en dat het bij mij geboren was. Het is echt balen dat ze Treas verder niet kunnen helpen. Ik blijf voor je duimen dat het snel geboren word!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:55

Barb, als jij blijft duimen, dan blijf ik je 's nachts sms'en.
Ach joh, ze loopt pas 2 dagen 'overtijd'.
Dus nog niets vergeleken bij MarijeR.

Van mij hoeft het nog niet eens te komen, als dan de pijn bij Treas maar zakt, want het is zo pijnlijk om dat te zien...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:56

Keresa, een dubbel gevoel denk ik, maar toch gefeliciteerd.

Barb en Marijke ook gefeliciteerd. Zo zie je maar dat de merries het toch lekker zelf "doen".

Saffier, Leuk dat ze al zo aan het oefenen is

Koekiesgek, Je doet het goed. Ze zal alleen zelf moeten beginnen, daar kan je weinig aan veranderen. Het invallen bij de flanken is ook vrij normaal, daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken. Anders als je het echt niet vertrouwd, toch de DA nog een keer laten komen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:57

GEFELICITEERD MET ALLE VEULENS !

Barb: gisteren witte puntjes op de spenen vandaag een veulen !
Meteen vandaag weer naar Candy haar uier gekeken, en op één speen zit een doorzichtig dopje en op de andere een witte. Hoop eerlijk gezegd dat ze ook een beetje opschiet

Koekiesgek: kan ze geen pijnstillers krijgen of is dat slecht voor het veulen ?

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:59

Geen pijnstillers... helaas.
Enige wat ik mag geven zijn bachbloesems (rescue remedy) of valeriaandruppels. Puur om haar rustig te houden.

Ik heb besloten dat als het vandaag zo blijft dat ik de DA inderdaad nog 1 keer laat opvoelen

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:05

Barb gefeliciteerd!

Koekies, dat is niet fijn zeg
Ik hoop dat het snel komt!!

Marije:
24 dagen... en nog geen tekens
Copper gaat voor een ezeltje

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:06

@Barb, Marijke en keresa gefeliciteerd Keresa jammer dat een van de veulens het niet gered heeft, maar opzich al heel mooi dat de ander het zo goed doet ondanks dat ze zo klein is en van een tweeling! Ik hoop dat ze zo door gaat

@Marije: Aaaah ik vbind t echt rot voor je dat t zo lang duurt bij Copper. Lijkt me echt slopend als t allemaal al niet zo lekker gaat met je en Copper niet helemaal gezond en dan al die veulens maar geboren zien worden en jou kleintje blijft gewoon zitten

@Koekie: Ook al zo'n vervelende situatie. Echt balen zeg dat Treas zo bang is om te bevallen. Heb je de bachremedie al geprobeerd? Hoop dat t toch maar snel gaat doorzetten.

@Orchid: Mooi buikje heeft je merrie al. Nog heeeeeel wat daagjes te gaan voor jou Leuk hoofdstel

@Mabon: Tietjes van Maaike stellen idd weinig voor, maar wie weet he Orpha groeit goed door!!!