Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:14

Ja meiden, bladzijde 200 is in zicht Afbeelding

Mijn dikzak zit vandaag op 235 dagen!

[edit] We zitten zelfs al op 200

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:31

We zijn al wel weer een aantal blz. verder maar goed.
Alacairion: Die tweede foto heeft een lekkere dikke buik hoor! Mooi.

Honey heb ik met een redelijke wintervacht onder twee dekens staan....Totaal 550 gr. En nog heeft ze het niet warm.
Net als bij Mac, ze valt enorm af als ik dat niet doe....

Heb nu even een thermometer in de stallen gehangen om te kijken hoe koud het is. Vond het net bij het uitmesten wel meevallen.
Maar ja zelf de koukleum tante bij uitstek (ikke ) krijgt het bij 5 stallen mesten wel warm.

De paarden lopen op eieren door het voorste stuk van het weiland. Daar was het een blubberzooi en dat is nu veranderd in een berg en dal landschap. Verschrikkelijk. Maar met dit mooie winterweer binnen vind ik ook geen optie...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:58

youngster schreef:
Bij het KWPN heb je ook idd een max, geen idee hoeveel dat is eigenlijk.

12, maar een beetje soepel kunnen ze wel zijn hoor. Dusse batteries not included kan nog gewoon

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:04

Hollybolly schreef:
goed gezegt marlijntjuh ik ben t met je eens. we kunnen het niet inprogrammeren hoe je merrie het moet doen. we kunnen er ook niks meer aan veranderen en de natuur zal het wel goed doen.

ik heb trouwens idee dat ik zo'n beetje de enige ben die niet meer rijd. zijn er nog meer die gestopt zijn?

yup al eigelijk dik 2 a 3 maanden.
Omdat ze gewoon echt zuur was met zadel. en als je er op zit. onwijs haar rug weg drukken en sterrekijken> als ik me been er aan leg dan bijt ze er naar. en wilde NIET meer in deraf wat voor atriibuten ik er ook bij pakte
dus al een tijd helaas

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:05

Vief heeft al een mooi buikje hoor, Alacairion! Niet overdreven dik, maar je ziet echt wel dat er iets in zit .

Mac, volgens mij is het idd 21, meen ik mij nog te herrinneren toen Flake een naam moest krijgen hier op bokt.

Ik hoef me gelukkig niet aan een letter te houden, dat is wel heel moeilijk. Maar aan de andere kant zou ik het eigenlijk ook best leuk vinden als dat wel moest. Met een B zou ik trouwens nog wel wat namen weten te verzinnen, maar die ga ik hier niet vertellen want misschien wil ik ze zelf wel gebruiken

Cayusejuhh, als je merrie aangeeft niet meer te willen vind ik dat je dat moet respecteren. Ik vond het zelf vorig jaar ook niet zo leuk, maar ben met Spirit ook al na 71/2 maand gestopt met rijden omdat ze niet meer wilde.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:07

Pfff, ik liep net al bij Tinkerpraat te klagen dat ze teveel hadden gekletst maar jullie kunnen er ook wat van hoor!

Fayette heb ik vanochtend een fleece-deken onder haar ongevoerde regendeken gedaan. Vannacht heeft ze haar ongevoerde regendeken op gehouden. Normaal doe ik die 's nachts af omdat het op stal altijd wat warmer is dan buiten. Ze heeft een aardig wintervachtje en misschien dat die fleece-deken niet nodig zou zijn maar ze staat me de hele dag in die vrieskou met weinig beschutting buiten en ik wil haar niet ziek/verkouden hebben. Die kleine van me die heeft net zo'n mooie en goede deken als die van MarijeR
Dekens afbouwen kan dus vrij simpel bij mij. Zodra die vrieskou weer voorbij is gaat die fleece-deken er weer onder weg en zodra het overdag boven de 10 graden wordt gaat die regendeken ook af.
Ik moet alleen wel oppassen want Fayette is ook een koukleum die veel energie in het warm blijven steekt en daardoor vrij snel kan afvallen als ze geen extra iets warms/beschuttends heeft.

@ ikweetnietmeerwie : ik heb het rijden eigenlijk ook al goeddeels afgeschaft. Het rijden in de bak in ieder geval dan. Ik ga nu maar met Fayette aan de wandel om de dag en de andere dagen of longeren of doorgaan met het beleren voor de koets (of haar daar op voorbereiden want echt voor de koest zetten mag mijn buurman met tig jaar ervaring doen ).

Ik heb gisteren nog wel bij vrienden van me gereden. Die wonen sinds kort ook in Duitsland met hun Tinkers en we hebben lekker in de vrieskou 's middags een rit van 1-1.5 uur gemaakt. Deze keer mocht ik hun ene (ook drachtige) merrie meenemen. Errug fijn om te rijden. Deed me veel aan Fayette denken maar het zijn dan ook twee dezelfde (Tinker)typetjes. Alleen is Blossom een cm 8-10 kleiner dan Fayette We hebben het wel redelijk rustig aan gedaan omdat Blos niet zo'n denderende conditie heeft maar ik heb heerlijk genoten
Omdat ik Blossom zo fijn rijden vond (wat gangen betreft) moest ik de volgende keer maar eens met Gulliver (= Flet d'r lover) want die had ongeveer dezelfde gangen als Blossom. Mmm, goede keus geweest dus Gullliver als hij qua gangen op Blossom en Fayette lijkt

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:11

Ik rijd mijn merrie nog maar heel weinig, omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb. Ik rijd ook op haar 6 jarige zoon en daarbij moet ik ook nog eens studeren (wie dat toch heeft uitgevonden ) Gisteren ben ik even zonder zadel op haar door het dorp gehobbeld, lekker rustig... Dácht ik! Ze was lekker fris en ze liep als een zonnetje, ook aan de teugel in draf, dus dat zit wel goed voor als ik weer ga rijden als het veulen er is (ik was al bang dat ik er weer 6 jaar over zou doen voordat ze normaal aan de teugel zou gaan lopen )

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:22

marlijntjuh schreef:
Vief heeft al een mooi buikje hoor, Alacairion! Niet overdreven dik, maar je ziet echt wel dat er iets in zit .

Mac, volgens mij is het idd 21, meen ik mij nog te herrinneren toen Flake een naam moest krijgen hier op bokt.

Ik hoef me gelukkig niet aan een letter te houden, dat is wel heel moeilijk. Maar aan de andere kant zou ik het eigenlijk ook best leuk vinden als dat wel moest. Met een B zou ik trouwens nog wel wat namen weten te verzinnen, maar die ga ik hier niet vertellen want misschien wil ik ze zelf wel gebruiken

Cayusejuhh, als je merrie aangeeft niet meer te willen vind ik dat je dat moet respecteren. Ik vond het zelf vorig jaar ook niet zo leuk, maar ben met Spirit ook al na 71/2 maand gestopt met rijden omdat ze niet meer wilde.

maar ik heb meneer de tinkerhengst nog dus als ik wil rijden pak ik hem

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:29

Dat heb ik hier ook! Ben Spirit nog steeds neit gaan rijden. Staat al bijna een jaar stil *schaam schaam* Maar ik heb nu echt de tijd niet voor haar, deze zomer is ze weer aan de beurt. Ik heb meer paarden als tijd om ze te rijden .

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:35

Ik geloof niet dat ik mijn merries blij maak met een ritje
De 2 jongsten zijn ook niet eens beleerd trouwens, dat gaat misschien komend najaar gebeuren na het afspenen.
En ik vrees dat er voor de oudere merries ook geen zadels te vinden zijn die nu passen

Vanmorgen met voeren maar weer eens wat foto's gemaakt.
Ze hadden het overigens niet koud
Het was ook maar -6,7 op dat moment al was de gevoelstemperatuur (door de wind) -15,1
(ik heb sinds zaterdag een weerstation bij huis, vandaar dat ik er lekker boven op zit met het weer )

Copper krijgt een echte buik nu:
Afbeelding
Afbeelding

Fleur doet ook aardig haar best...
Afbeelding

Kyra begint echt zwaar te worden nu.
Afbeelding
(ze wilde niet herkenbaar op de foto )

En Macy... Tja wat moet je nu van die buik zeggen...
Afbeelding
Ze moet trouwens steeds minder van de andere merries en Samson weten. Op deze foto kijkt ze nog lief...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:35

Sammie schreef:
youngster schreef:
Bij het KWPN heb je ook idd een max, geen idee hoeveel dat is eigenlijk.

12, maar een beetje soepel kunnen ze wel zijn hoor. Dusse batteries not included kan nog gewoon

*proest*

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:36

Macy

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:40

OMG!! Macy staat op het punt te ontploffen !!! Hier moet echt een reuzekind uitkomen !

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:44

OMG wat is ze dik!!!!

Als ik jou merries zie, dan is Cheyenne niet drachtig.....

Ze is trouwens in november geschoren, begin november geloof ik, ik laat de deken nu op, en als het iets boven nul is gaat de dunne erop, eind februari wil ik haar zonder dek hebben.....

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:47

Ik kreeg al een mailtje uit Amerika van iemand die haar op de cam had gezien.
Ze vroeg zich af welke merrie het was, op de site had ze gezien dat mijn 1e merrie pas in maart uitgerekend was en dat kon deze toch niet zijn...

Nou...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:51

jessje schreef:
Alleen mijn ruin bijt als ze samenstaan best vaak in haar buik en billen en vroeger deed hij dat nooit?
Is dit toevallig of komt dat bij anderen ook voor?

Moor haar buurman (ruin) bijt niet, is alleen erg likkerig en staat constant te flemen alsof ze hengstig zou zijn. Ze ruikt dus op een of andere mannier wel lekker. (Is ook een lekker ding hoor!!) Maar zelf wil ze niets van hem weten, hij kan alleen een flinke uithaal van haar tanden verwachten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:53

oooooh wat een bolle toeter zeg!!

Bij silverado dacht ik vanochtend even dat ze niet drachtig was, maar als ik macy zie begin ik weer te twijfelen aan Sil

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:53

Haha, die Macy ben blij dat mijn merrie wat minder hangbuikerig draagt, terwijl het al wel haar vijfde veulen is. Maar wat niet is kan nog komen Ze is begin mei uitgerekend.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:21

MarijeR schreef:
Ze vroeg zich af welke merrie het was, op de site had ze gezien dat mijn 1e merrie pas in maart uitgerekend was en dat kon deze toch niet zijn...

Nou...

Hahahahaha

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:21

MarijeR schreef:

Nou...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:14

OMG Wat een buik heeft Macy zeg!

Iwaya vandaag nog 37 dagen te gaan. Het schiet echt al op De naam van dit veulen moet ook met een B beginnen. Is nog best moeilijk idd. Maar ik ben ook niet degene die erover moet beslissen. Dat is de taak van de eigenaar Maar ik denk wel een beetje mee.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:16

37 dagen schiet inderdaad op! Is nog maar een ruim maandje! *jaloers*

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:25

Voor Iwaya voorlopig ook rust. Het is waarschijnlijk toch te zwaar nu met haar dikke buik. Ze heeft er nog wel veel zin in, maar het is gewoon te zwaar nu.

mijn instructrice schreef:
maar ik denk aan een slijmbeursontsteking, dat heb ik zelf ook, ik denk doordat ze zo dik is, dat ze haar knieen verkeerd gebruikt, waardoor na beweging irritatie ontstaat. vandaag had ze nergens last van, maar tot een tijdje na de bevalling , geen zware lessen meer voor haar ...

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:28

Ik vind een maandje voor de bevalling stilzetten heel netjes hoor Je kan natuurlijk ook geen kreupele hoogdrachtige merrie in de lessen laten lopen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:34

Nee dat zouden ze ook nooit doen hoor. Gelukkig niet, anders ging ik daar echt niet rijden Zolang ze het aankon mocht ze meelopen in de lessen en nu is de tijd gekomen dat het te zwaar is en mag ze met verlof Kan ze lekker dik staan te wezen in haar stal.