Citaat:
Gitta:
Inglio: wat een ontzettend leuke merrie gaat dus ook al opschieten..
Dankje. Ik word zo vrolijk van al die positieve reacties op Lio
Ja dat gaat zeker opschieten. Ik zag dat de buik vanavond al wat meer naar achter was gegroeid, maar haar omvang is nog hetzelfde: 2.42m!
Hebben jullie jullie merries ook al eens opgemeten?
Ik hoorde dat als ze ineens 10cm krimpen op de plek waar je altijd meet (midden om de buik) dat je dan je veulen kan verwachten.
Citaat:
Mac:
@IngLio: Pepsi dacht ons ook voor de gek te houden. Colin heeft 's nachts het laatste rondje gedaan om 2 uur en toen was er niks aan de hand. Voordat we naar bed gaan doen we altijd de garagedeur dicht. Volgens mij heeft ze dat als teken opgevat dat we eindelijk wieberen waren. Maar ja, die camera he Pling daar had ze even geen rekening mee gehouden!
Ja daar heeft ze zeker op staan wachten. Bij ons gaat ook altijd voor 23u het licht uit en de deur half dicht. De boer/staleigenaar doet dat altijd.
Citaat:
Loolapelooza:
Waarom in een berg kuilgras Verward Je kunt natuurlijk wel die plastic waar dan in zit overspannen en dan heb je een soort tent met een heel zachte matras in. Haha! Maar jij gaat het koud hebben hoor! brrrrr
De stal is erg warm, aangezien er nu 3 merrielijven en al 2 veulens van bijna een jaar in staan. Het kuil ligt in het gangpad bij de stallen, dus ik slaap gewoon binnen hoor. Er staat achter de stallen ook nog een caravan die ik kan gebruiken. Maar ik denk dat de staleigenaar ook wel wakker blijft, dus we zullen wel gaan koffieleuten ofzo...
Hij gaat vanvond ook nog een keertje kijken, maar ik verwacht nog niks. (mijn mobiel ligt wel naast mijn kussen)
Ik kreeg ook nog een tip van de staleigenaar, maar daar zal wellicht ieder zijn eigen mening over hebben. Namelijk over de hoeveelheid los stro in de stal.
Hij raadde mij dat aan te beperken, omdat het veulen daar niet in/op kan lopen (struikelen enzo met die lange stelten). Dus wel gewoon de drollen eruit halen, maar niet te veel opstrooien, anders krijgt je merrie het niet allemaal platgestampt en platgeleden. Nou doet iedere merrie dat anders, en houdt ieder zijn stal anders bij, maar ik strooi normaal elke dag 3 schone plakken stro erin, zodat ze een lekkere dikke en schone laag heeft. Nu vind ik het er dus al een stuk minder comfortabel uitzien, maar het is een dikke laag en hij ligt vast. Ik doe nu nog 1 plak schoon per dag erop.
Lio stond vandaag ook al wat meer wijdbeens en sinds gister is ze erg druk in de weer met haar staart. Nou heb ik m gister helemaal gewassen en uitgeplozen (ach hij wordt straks toch weer vies) dus ze zal m wel lekker vinden zwiepen in de zon, maar volgens mij zit er meer achter... Hij kan ook al verticaal de lucht in. Nog geen druppels te zien. Gister liep ze wel te flitsen, maar dat zal wel door Chester gekomen zijn. Haar Fries x Tinker vriend van varsha hier op Bokt.
Lio... ik ben zo nieuwsgierig!!!
Succes Polly en Loolapelooza vannacht!