Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:23

@ Loolapelooza: Er is wel elektriciteit, en zelf een cam. Maar mijn huis staat 10 huizen verderop. De stal eigenaar kan dus wel op de Cam kijken, maar ik niet....
En helaas is BA geen optie. Mevrouw houdt/hield ervan heerlijk lang uit (in de mest...) te liggen slapen.
Ik denk als het iets riskanter wordt, dat ik dan toch maar een bedje ga bouwen. (Ik maak hem van stro balen, en maak hem gewoon bijna net zo hoog als de stalwand... Haha! Hoef ik alleen mijn hoofd omhoog te doen Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:23

Wow 199 pagina's alweer.
Dan moet ik toch op de valreep mijn big mama nog even toevoegen.
Officieel is ze tussen zondag en dinsdag a.s. (20 en 22 maart) uitgerekend, maar het is haar eerste veulen dus ik heb geen idee of ze overtijd gaat of keurig op tijd bevalt. Ze is al wel wat onrustiger in haar stal en woensdag vond ze het ineens niet leuk dat ze alleen achter bleef in de bak terwijl haar vriendin naar stal ging. Normaal blijft ze heel rustig en loopt ze op haar dooie gemak nog een rondje, maar nu ging ze crossen! Ze zal ook de lente wel gevoeld hebben.

Maar mag ik jullie nu met grote trots voorstellen aan mijn Big Mama: Lio
Op d'r gemak in het zonnetje (3 foto's)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Crossen!!!
Afbeelding
Afbeelding
Oe die buik wordt nu toch wel zwaar. Even een rustiger drafje!
Afbeelding
Ja here I GOGOGO naar mijn stal. Staart in de wind (zo mooi!)
Afbeelding
Lio (Udelio) is drachtig van Niagara. Zelf is ze een nakomeling van Andiamo Z x Orthos.
Ze draagt overigens omlaag en niet echt in de breedte.
Ik wacht in spanning af. Ik ga mijn slaapzak vast opzoeken!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:26

poe, wat een verhalen weer! ik zie een paar hele mooie dikke buiken!

polly, hopen dat alles goed gaat, gewoon goed in de gaten houden Haha!
Loolapelooza: waah spannend!!! dat zijn zeker weten flinke kegeltjes!

Citaat:
@ Lola: je moet ze geen wortel voeren, je moet er een wortel achter houden (carrot stick). Werkte prima bij Peps/Gracie

Sublieme oplossing Haha!

Ondertussen gaat alles hier goed. Vandaag is Lowara voor het eerst op de nieuwe weide gegaan, en dat beviel goed geloof ik Knipoog ( vreten!!)
De uiers beginnen nu EINDELIJK te vormen. de eerste 4 dagen alleen de rechter, en sinds een paar dagen ook de linker. En het blijft net een ezel, ze vertikt het om te wandelen, blijft gewoon staken en dan heel lief murmelen Clown zucht.. dan smelt ik gewoon Vork
Dus het enige wat ze de hele dag doet is zich volvreten aan hooi en grasjes.
ooh ik wil niet meer wachten!!! ik wil een veulentje! vooral nu ik van iedereen hier foto's van die kleine hummeltjes zie.

PS: we zitten op pagina 200 Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:31

IngLio: Welkom hier!! Je hebt ook zeker een mooie dikke buik merrie! Ook eerste veulen dus.. Ik ook, maar vind het echt vervelend dat er gewoon geen peil op te trekken is wanneer ze gaan bevallen...

Lowara: Ik wil ook een veulentje!!! Een mooi bont merrieveulen Bloos Haha! Ben echt zo benieuwd wat eruit komt!!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:36

Wendy_Kila schreef:
@ Loolapelooza: Er is wel elektriciteit, en zelf een cam. Maar mijn huis staat 10 huizen verderop. De stal eigenaar kan dus wel op de Cam kijken, maar ik niet....
En helaas is BA geen optie. Mevrouw houdt/hield ervan heerlijk lang uit (in de mest...) te liggen slapen.
Ik denk als het iets riskanter wordt, dat ik dan toch maar een bedje ga bouwen. (Ik maak hem van stro balen, en maak hem gewoon bijna net zo hoog als de stalwand... Haha! Hoef ik alleen mijn hoofd omhoog te doen Knipoog

Hmmm, ik moest vanochtend ook de mest van de BA pulken/vegen ... *LOL*

Nog even over dat slapen, ik heb in mijn hooischuur verbleven op pakken hooi net niet zo hoog als de wand (zodat ik wat beschut lag tegen tocht) maar ik kan je toch wel vertellen dat het me echt te koud was toen om over de wand te kijken en ik was SUPER blij met mijn cameraatje Haha! Wil dus maar zeggen dat het misschien toch wel zo slim is van de monitor bij je in de "waakkamer" te zetten. Zo kun je ze ook veel beter volgen zonder te storen.
Ohja, en voorzie zeker en vast een matras ofzo om op te liggen want niets ligt zo slecht als pakken hooi of stro!!!!!!!! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:39

jeddah schreef:
@ Lola: YEAH!!!!!!!!!! Daar zou ik ook happy om worden!! Gek dat de spenen nog niet "geplopt" zijn he?!

Jippie morgen hopelijk een veulen erbij!! (en ik weet dat jij het niet zo graag ziet, maar ik hoop op een blauw oog zoals mama heeft!)

Zolang het maar gezond is, dan heeft het voor mijn part een grote witte kop met 2 maanogen en witte benen als lieslaarzen! Haha! (dat zou eigenlijk wel heel mooi zijn!)

Ik heb ze het liefst met heel veel wit of net heel weinig. Zo slechts 3 witte benen staat net alsof ze niet netjes "afgewerkt" zijn vind ik. Maar we zien wel, ben iig ook heel erg benieuwd naar de ogen! Blauw oog (en de kleur, en het geslacht, en de aftekingen en de bouw en de ... )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:55

Loolapelooza schreef:
Zolang het maar gezond is, dan heeft het voor mijn part een grote witte kop met 2 maanogen en witte benen als lieslaarzen! Haha! (dat zou eigenlijk wel heel mooi zijn!)

Haha, ja, ik zou idd juist een moord doen voor zo'n veulen uit Lee!!

@IngLio: Wat een sjieke merrie! Die buik-in-de-bocht foto is gaaf!

@Wendy_Kila: ja ,dat was ik, met dat gebrek aan kegeltjes. Pepsi had zelfs NA de geboorte nog helemaal niks. Geen kegels, geen druppende melk ...

@Lola: wat een schattige kegeltjes! Lee had vorige keer echt van die vette klodders eraan hangen. Woehoeoeoe morgen vast weer een veulenbericht!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:01

@Wendy_Kila en Mac: Dank jullie wel!! Bloos Ik ben ook zo trots op haar en blij dat ik haar in november heb kunnen kopen. Actiefoto's zijn 'hard to get' aangezien mijn camera steeds slomer fotografeert en Lio in de bak liever rustig aan doet (tot gister dus!) Maar als ze rent: wowie!

Wat een luxe... een camera en een waakkamer.
Ik zal het waarschijnlijk in een hele grote berg kuilgras met een slaapzak en een thermosfles moeten doen. Met een wekker op mijn telefoon die niet piept maar trilt zodat Mama Lio niet gestoort wordt.
Gelukkig loopt overdag de boer/staleigenaar over het erf, dus dan houdt dan een oogje voor me in het zeil (het was eerst zijn merrie en het wordt zijn veulen) of ze al onrustig wordt enzo.
Hij heeft al meerdere veulens gefokt en heeft nog geen enkele geboorte gezien. Telkens als hij even weg was, werd het geboren. Die bolle meiden wachten er gewoon op! Een camera is dan echt een uitkomst! Een vriendin van me heeft nu al heel wat nachten bij haar merrie in de buurt geslapen, maar nog steeds geen veulen. Ze weten volgens mij gewoon dat je er bent en houden het 'express' op.

Nogmaals een toost op mooie gezonde veulens en trotse gezonde mama's en voorspoedige bevallingen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:09

Nancy haar 2e speen begint ook vol te lopen en en hinh wat wittig slijm uit haar kling...
De antidiarree begint aardig te werken dus wie weet....

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:12

Polly:succes hoor dit lijkt met echt slopend en dan nog ziek erbij poeh!!!

Inglio: wat een ontzettend leuke merrie gaat dus ook al opschieten..

loola: Zou het dan vanacht gaan komen Knipoog

Ben er vast nog een paar vergeten maar heb even snel bijgelezen dus voor wie ik gemist hebt succes Knipoog

Hier niks nieuws gelukkig maar heb het al zo druk met jullie nieuws bijhouden Haha! alleen dat Miep erg traag is na een minuut of 20 vind ze het wel best zou ik ook hebben met zo een buik ach nog een paar weekjes en dan gaat ze lekker naar de wei.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:14

Polly schreef:
Nancy haar 2e speen begint ook vol te lopen en en hinh wat wittig slijm uit haar kling...

Oh jeetje, wat spannend! Ik duim voor je!

@IngLio: Pepsi dacht ons ook voor de gek te houden. Colin heeft 's nachts het laatste rondje gedaan om 2 uur en toen was er niks aan de hand. Voordat we naar bed gaan doen we altijd de garagedeur dicht. Volgens mij heeft ze dat als teken opgevat dat we eindelijk wieberen waren. Maar ja, die camera he Pling daar had ze even geen rekening mee gehouden!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:29

@IngLio, Waarom in een berg kuilgras Verward Je kunt natuurlijk wel die plastic waar dan in zit overspannen en dan heb je een soort tent met een heel zachte matras in. Haha!

Maar jij gaat het koud hebben hoor! brrrrr

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:30

Polly schreef:
De antidiarree begint aardig te werken dus wie weet....

Hyper!:):) whaaaaaa! ook spannend! Bij Vanta was alles nog hetzelfde, heb haar stal iig goed opgestrooit en ga ze zo binnen zetten met de BA strak om. Pling

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:38

spannend spannend spannend! Haha!

Lola, het is wel een echte kegel! Dus wie weet vannacht! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:56

Heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel STERKTE LOLA en POLLY!!!!!!
Morgen willen we veulenfoto's zien Haha! Geef die meiden een extra knuf en een wortel, misschien krijgen jullie als dank een mooi veulie!!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:00

ik hoop echt dat het allemaal goed gaat bij polly.. Gaan jullie er nog steeds vanuit dat er een tweeling inzit?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:34

Ik weet niet of er een tweeling inzit..
D'r kling was nu weer wat meer gesloten, uier is wel aanwezig, en de spenen zijn ook gevuld.. Ik weet het echt niet...

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:36

Spannend! polly en loo
hopenlijk gaat het goed.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:04

Net Kila binnen gezet, en eten gegeven. Dus even een up-date:
Uier is hetzelfde qua grote (dus niet echt groot, maar wel duidelijk al ontwikkeld) maar wat viel mij juist op. Sinds vanavond is haar uier `zachter´ aan het worden. Het klinkt een beetje raar maar vergelijk het dat het is de stevigheid had van je onderarm, en dat het nu aanvoelt als je buik..... Wat betekend dit?????? (HELP Bloos )
Haar kont is al goed zacht aan het worden en haar staart kan ik ook al goed ver omhoog doen. Echter, aan haar kling/vulva is helemaal niets te zien....

Ik ga vanavond toch nog maar een extra keer kijken...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:11

Citaat:
Gitta:
Inglio: wat een ontzettend leuke merrie gaat dus ook al opschieten..

Dankje. Ik word zo vrolijk van al die positieve reacties op Lio Haha!
Ja dat gaat zeker opschieten. Ik zag dat de buik vanavond al wat meer naar achter was gegroeid, maar haar omvang is nog hetzelfde: 2.42m!
Hebben jullie jullie merries ook al eens opgemeten?
Ik hoorde dat als ze ineens 10cm krimpen op de plek waar je altijd meet (midden om de buik) dat je dan je veulen kan verwachten.

Citaat:
Mac:
@IngLio: Pepsi dacht ons ook voor de gek te houden. Colin heeft 's nachts het laatste rondje gedaan om 2 uur en toen was er niks aan de hand. Voordat we naar bed gaan doen we altijd de garagedeur dicht. Volgens mij heeft ze dat als teken opgevat dat we eindelijk wieberen waren. Maar ja, die camera he Pling daar had ze even geen rekening mee gehouden!

Ja daar heeft ze zeker op staan wachten. Bij ons gaat ook altijd voor 23u het licht uit en de deur half dicht. De boer/staleigenaar doet dat altijd.

Citaat:
Loolapelooza:
Waarom in een berg kuilgras Verward Je kunt natuurlijk wel die plastic waar dan in zit overspannen en dan heb je een soort tent met een heel zachte matras in. Haha! Maar jij gaat het koud hebben hoor! brrrrr

De stal is erg warm, aangezien er nu 3 merrielijven en al 2 veulens van bijna een jaar in staan. Het kuil ligt in het gangpad bij de stallen, dus ik slaap gewoon binnen hoor. Er staat achter de stallen ook nog een caravan die ik kan gebruiken. Maar ik denk dat de staleigenaar ook wel wakker blijft, dus we zullen wel gaan koffieleuten ofzo...
Hij gaat vanvond ook nog een keertje kijken, maar ik verwacht nog niks. (mijn mobiel ligt wel naast mijn kussen)

Ik kreeg ook nog een tip van de staleigenaar, maar daar zal wellicht ieder zijn eigen mening over hebben. Namelijk over de hoeveelheid los stro in de stal. Vork Hij raadde mij dat aan te beperken, omdat het veulen daar niet in/op kan lopen (struikelen enzo met die lange stelten). Dus wel gewoon de drollen eruit halen, maar niet te veel opstrooien, anders krijgt je merrie het niet allemaal platgestampt en platgeleden. Nou doet iedere merrie dat anders, en houdt ieder zijn stal anders bij, maar ik strooi normaal elke dag 3 schone plakken stro erin, zodat ze een lekkere dikke en schone laag heeft. Nu vind ik het er dus al een stuk minder comfortabel uitzien, maar het is een dikke laag en hij ligt vast. Ik doe nu nog 1 plak schoon per dag erop.

Lio stond vandaag ook al wat meer wijdbeens en sinds gister is ze erg druk in de weer met haar staart. Nou heb ik m gister helemaal gewassen en uitgeplozen (ach hij wordt straks toch weer vies) dus ze zal m wel lekker vinden zwiepen in de zon, maar volgens mij zit er meer achter... Hij kan ook al verticaal de lucht in. Nog geen druppels te zien. Gister liep ze wel te flitsen, maar dat zal wel door Chester gekomen zijn. Haar Fries x Tinker vriend van varsha hier op Bokt.

Lio... ik ben zo nieuwsgierig!!!

Succes Polly en Loolapelooza vannacht!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:36

Ok sorry dames, maar hier volgt wééér een educatieve foto reportage van Vanta's vorderingen. Slim Tong uitsteken Even om aan te tonen dat haar uier vol is gebleven ondanks de hele dag bewegen.

Ter vergelijk,

Afbeelding Afbeelding

Gister ochtend had ze de hele nacht stil op stal gestaan en was de uier dus op zijn dikst. Vandaag echter, is de uier na een hele dag paddock gegroeid ipv gekrompen. Haha!

Puntbuik Ziek
Afbeelding

Vanta deed net alsof er niets aan de hand is en staat nu rustig te vreten van haar hooi. Ik weet echter dat ze me probeert te misleiden but I'm on to her! Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:37

Up-date Famosa

Ze eet gelukkig nu heel goed haar kuil en hooi!!!! Weer kleine beetjes mest. De kling is iets gezwollen en de melkbar is niet veranderd, dus nog leeg. Ze is heel knuffelig zoals altijd.

Up-date Henk
We zijn vanmiddag naar het VU geweest en er was dus weer wat mis gegaan. We hebben nog geen uitslag van de MRI die bekeken zou worden Boos! Maar Henk had nu een andere neuroloog. Zij zei meteen wat wij allang dachten: een vernauwing van de wervelkolom of te wel canalisstenrose. (op internet op gezocht). Er wordt nu wel een nieuwe MRI gemaakt, maar de wachttijd is ..........3 tot 4 maanden |o Gestoord Stoom uit je oren Dus nog even geduld aub Boos! Hier word je dus echt moedeloos van. Nog langer pijn en een soort van gehandicapt zijn.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:44

@Loolapelooza, geen maanogen hoor Knipoog Haha nee hoor als het veulen maar gezond is

Ons eerste veulen komt rond 16 april, dezelfde papa als het veulen van Lola Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:49

He bah, dat is vervelend voor Henk! Ach gut Belachelijk dat die wachttijden zo lang zijn.. Lips are sealed

Polly; beterschap en heel veel sterkte en succes met Nancy vannacht!

Lola: WHIIII! Kegelssss Haha!!! Succes!! Dat gaat vast niet zo héél erg lang meer duren Hyper!.

En pagina 200 alweer, wat kunnen we toch mauwen he Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:55

Spannend Lola en Polly!
Hopelijk komen er vannacht gezonde veulentjes Haha!

Ik heb de volgende merrie weer thuis, Copper zit vandaag op 296 dagen en ze mag 's nachts weer op stal.
Ben benieuwd hoe zij de komende tijd gaat veranderen in een koei Clown
Binnenkort komt ze ook weer op de cam Knipoog

Oh en Lola, wil je weten hoe lang het nog duurde toen Macy zulke kegeltjes had?
Ehm... Nee dat zal je vast niet willen weten... Tong uitsteken Haha!