Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zie ze gaan haha nog fit genoeg om een bokje te doen.
Ronde en gezond nog 5 dagen en ze zit aan dag 300. Wel heb ik een beetje een dilemma hier wat de naam betreft. De naam dat ik voor een merrie veulen in gedachten had blijft dus door mijn hoofd spoken maar er is namelijk op stal een paard toegekomen die dus die naam heeft, ofja die eigenlijk de roepnaam van het veulen zou worden. Dus ben ik aan het twijfelen of ik niet voor een andere naam ga gaan of toch gewoon die naam zal gebruiken. Hoewel ik deze wel al op mijn lijstje heb staan al van voor ze drachtig was. Sabbuh schreef:Het typische dummyveulen is ze gelukkig niet en na 3 dagen doet ze het echt fantastisch in vergelijking met de verwachting maar helemaal ongeschonden is ze er nu niet vanaf gekomen.
Citaat:In het geval van een snelle geboorte of een keizersnee is er soms te weinig druk geweest op het veulen en kan de hormoonomzetting uitblijven, waardoor het veulen in de slaaptoestand blijft. De laatste jaren raakt men steeds beter bekend met het fenomeen rebirth of foalsqueezing, een soort inbakenen van de veulens. Dit is een bepaalde techniek waarbij met behulp van touwen als het ware de druk van de geboorte wordt nagebootst.
Marus schreef:Dat zou dan wel ineens vlot gaan!
Ben zo benieuwd en vind het zo spannend.
Ik hou het licht vannacht maar aan