Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Seven schreef:[ [url=m/1JIAsX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WKh7P1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze deelde wolvega
Aangezien we al begin februari zijn, zal het eerder midden/eind februari zijn haha.
Ske is idd degene zonder uitgerekende datum. Ze gaat super traag vooruit kwa uier
kwa uier/ph is ze er nog niet klaar voor maar kwa gedrag/banden gedroeg ze zich van de week alsof ze elk moment kon neerploffen en eraan beginnen. Vandaag is ze weer met momenten wat onrustig en boos aan het zwiepen met haar staart. Denk dat die kleine een feestje bouwt daarbinnen
Heel fijn dat je een overzicht wilt maken voor alle mensen. Ik ontsmet ook maar 1x de navel, meteen na de geboorte.
Als we savonds rond 20u de laatste ronde doen en vervolgens loopt de merrie van 22u tot 2u snachts een marathon in haar stal incl schrapen en rollen dan wordt de stal gewoon een bende helaas. Gelukkig maken we dat zelden mee maar het gebeurt wel. Natuurlijk gooien we dan meteen een pak erbij zodra het veulen geboren is. Niet dat ik overigens vuile stallen goedkeur maar soms kan het ondanks goed onderhoud nog wel eens "mis" lopen als je een smeerkees en onrustige merrie hebt gedurende meerdere uren. Ik irriteer mij dan weer vaker op het feit dat er geen goede bodem in de stal ligt waardoor het veulen op de beton ligt en zo moet leren rechtstaan
OYYO schreef:Heel mooi overzicht. Ik zie wel dat er verschillen zitten in sommige zaken. Bijv. het staan blijven aan de nageboorte. Hier geeft men aan 4-6 uur. In veel andere overzichten lees ik dat wanneer de nageboorte na 3 uur niet vanzelf nakomt je de DA moet waarschuwen.
.

daar wil ik er nog een van!