[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:39

Dank jullie wel voor de complimenten! Leuk om te horen!
Tja die jeuk -:(- horendol wordt je ervan.. wassen, sprayen, smeren..Niks lijkt te helpen.
Vandaag wederom weinig verandering in t uier..zucht..mijngeduldraaktweleenbeetjeop! :D op naar dag 353 _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:47

Ugh 353...

Hier n zielige Gentle.... flink aan de diarree,zo erg dat ik de va erbij gehaald heb... nu moet hij 3x daags medicatie toegediend krijgen en dan zou het (als het goed gaat) over n dag of 3 weer van de diarree af moeten zijn.

Hij drinkt goed, heeft geen koorts, is niet uitgedroogd oid dus so far so good maar moet m nu goed in de gaten houden en temperaturen en als ik t ook maar net niet helemaal vertrouw de va terugbellen en dan gaan we verder kijken/zoeken.

Ik dacht in 1e instantie dat hij diarree had omdat Jill weer hengstig is (geen idee of ze dat ook echt is want ze toont dat nooit!) maar zelfs de va vind dit geen reactie op hengstigheid vd merrie... hij heeft iig heel veel vocht in z'n darmen zitten en dat zal er toch uit moeten...

Maar man ow man, wat is het erg om je hummeltje zo te zien...

Zo zag hij eruit:
Afbeelding

Nadat de va geweest was heb ik m z'n 1e spuit medicatie gegeven en daarna heb ik z'n staart,kont en achterbenen maar even schoongemaakt... dus toen ik van stal vertrok stond hij er zo bij:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 31-03-16 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:49

aah arm klein ventje! hopelijk is ie er snel vanaf!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:52

Hoop ik ook... hij lijkt er nu gelukkig niet echt last van te hebben maar ja, goed is het ook niet

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:00

Ow zeg wat n diarree arm ding. :(:)
de mijne weten gelukkig van niks. Ze zijn beiden wel al op 8-9 dagen ontwormd. Nu is wel de veulenhengstigheid normaal cl.

Crines goed voor jou dat je merries liever zijn!

Cynthia dat zie je niet vanaf zo een foto.he. Pretty zie je ook niks aan zo op foto maar haar benen en.voeten zijn helaas kapot. Ik weet niet eens of ze het eind van de zomer haalt..ze staat continu op pijnstillers. ;(

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:02

Sterkte met je kleine man, bah |( Cubalibre Y;( weet de VA niet hoe het komt?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:13

VA weet nu ook even niet waar t door zou kunnen komen... kan veulenhengstigheid zijn maar daarvoor vind ze t iets te extreem,kan iets anders zijn maar zolang hij drinkt en geen koorts heeft gaan we het even proberen met medicatie om de diarree tegen te gaan. Anders komt ze terug en gaan we bloed prikken en onderzoeken...

Ze zijn maandag ontwormt en volgens haar kan het daar ook niet van zijn... hij heeft ook geen water gedronken want daarvan kunnen ze ook aan de diarree gaan.

We gaan t zien.... ga nu eerst mijn hummeltje registreren bij het stamboek want heb eindelijk het pre release nummer gekregen :)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:31

Sterkte, hoop dat ie gauw beter is‼️

Ik heb Mickey ook nog niet ingeschreven. Heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal werkt. Hij is ook nog niet gechipt.

Heb nog wat Coole foto's van Mickey
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:44

Ach jee CubaLibre, wat sneu om zo'n veulentje zo te zien; kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Gelukkig is hij verder goed in orde, maar fijn is het niet. Enige voordeel is dat hij vast een beetje was-proof wordt ;-) Hopelijk knapt 'ie snel weer op!
Leuke foto's van Mickey!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:46

wat is mickey stoer zeg, erg knap ding

CL hier was sapira met een goede week ook aan de diarree, duurde een paar dagen ging vanzelf weer over, ik heb er geen da bijgehad, ik zie dit wel vaker rond die tijd bij veulens, idd omdat de moeder dan weer hengstig word, heb het natuurlijk wel goed in de gaten gehouden

hihi dat rollen is zo'n grappig gezicht :+
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:49

Ik heb dus al eens een veulen chronisch aan de diarree gehad en sindsdien neem ik echt even geen risico's meer..... En als zelfs de VA zegt dat dit wel erg is ben ik even heel blij dat ik dr wel gebeld heb.

In de gaten houden doe ik sowieso wel maar dit zag er niet goed uit... Normaal ben ik echt niet zo snel van de VA bellen maar nu dus wel een keer.

Mooie foto's van Mickey! Ik heb je even n pb gestuurd ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:53

CL natuurlijk moet je DA /VA laten komen als het je niet lekker zit, dat bedoelde ik ook niet ;)

:') :+ , haha, deze kwam ik net op fb tegen :D

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:57

:') _O-

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:10

Leuke foto jolandje, met de beentjes is de lucht :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:11

:') _/-\o_

CL mijn veulen heeft dit vorig jaar ook gehad, en kwam ook telkens weer, haar poep waste ik driedaags en dus viel dat nog mee (zag je niks aan) maar zelfs staal laten nemen in ziekenhuis, ook geen wormen meer te vinden, hengstigheid zou een fabeltje zijn maar de darmen worden aan alles blootgesteld en sommige veulens hebben nu eenmaal een minder goede flora, ook kwam het omdat Lily aan alles en nog wat (nog steeds trouwens) begon te likken, eten, knabbelen, niet normaal wat die allemaal in haar mond stopte, zat soms gewoon zand te eten alsof het een ijsje was. Ze heeft eens een kuur gekregen ontworming (waar iedereen in DBT van achterover viel := dus ik maar gehalveerd) en kuur met pillen (weet niet meer wat het was) maar leek echt wel te helpen, kortom ze heeft toch zeker tot haar zes maand op en af gegaan met diarree. Opletten ook als je ze ontwormd en lijken beetje last te hebben dan hebben ze veel wormen, de veulenworm dringt door de huid in het lichaam en ze besmetten steeds weer zichzelf.

pol1 ocharme de jeuk zeg

ja ik moet crines bijtreden, mijn merrie's zijn veel braver dan de hengst hier :P , de reden waarom Flo een niet al te makkelijk rijpaardje was, was omdat ze al 6jaar was en nooit deftig geleerd is geweest, ze kunnen in een stresssituatie dus ook niet op een goede basis rekenen. maar na 10jaar kan ik er mee lezen en schrijven.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:15

Heee ik volg al een tijdje op de achtergrond en heb al super leuke veulens voorbij zien komen!

Mijn merrie zit vandaag op 293 dagen. Ik vroeg me af of er nog meer merries zijn die extreem druk zijn. Ze wil niks doen (niet wandelen, poetsen), alleen maar eten. Als ik haar uit de wei haal dan is ze super druk en totaal niet te bereiken. Vandaag besloot ze ineens onder de draden door te schieten en keihard te gaan rennen en bokken (met klotsende buik). Wat doen jullie verder nog met jullie merries? Ik wil haar namelijk graag nog vermaken, maar met fietsen en wandelen is ze echt hyper :):).

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:19

En ik kreeg de tip wanneer je ontwormd dit niet gelijk met de merrie te doen. Anders krijgt het veulen het ook weer binnen via de melk/dubbele dosis.
Zou daar zelf niet bij hebben en stil gestaan.
Mijn DA gaf als eerste een spuit met pyrantel als werkzame stof. Wat ik achteraf wel bijzonder vind want overal op inet staat dat het met ivermectine moet. :?
Toevallig had ik Younah net voor de bevalling ontwormd met ivermectine dus heb het zo maar gelaten.
Oja heb nog 1 leuk foto van Pielemosie

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:23

Ik heb de vorige veulens ook gewoon tegelijk met de merrie ontwormt en nooit n probleem gehad...

Nu heeft Gentle ook niet heel veel wormpasta gehad en Jill heb ik ook iets onder gedoseerd (in overleg met de va).

Voor nu hou ik m gewoon goed in de gaten en als ik t niet vertrouw bel ik gewoon de va weer... ga maar eens in de auto springen om m'n hummeltje z'n medicatie te gaan geven en daarna terug naar huis en op de bank verder uitzieken...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:28

Ik heb panacur gegeven aan de veulens en ivermectine aan moeders.
komt vast snel goed Cl maar het toont inderdaad wel flink die diarree arm ding. :(:)

Knappe Mickey!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:08

overdoseren, ik denk niet dat je snel kan overdoseren op die manier mopjemop, die bewuste kuur voor mijn veulen nog geen maand oud was dus drie dagen lang de 90kg dosis eqvalan, heb ze dan op aanraden van de bokkers gehalveerd maar was dus echt wel volgens da de juiste dosis en vooral ook omdat Lily echt last had van de eerste ontworming op tien dagen.
en veulens krijgen ook vaak wormeitjes door de melk dus als je mams niet ontwormd blijft de cirkel altijd ronddraaien. Hier worden altijd alle paarden tesamen ontwormd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:17

Fotsy schreef:
en veulens krijgen ook vaak wormeitjes door de melk dus als je mams niet ontwormd blijft de cirkel altijd ronddraaien. Hier worden altijd alle paarden tesamen ontwormd.

Precies... Of ze eten de mest van de moeder. Tegelijk ontwormen :j

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:24

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik zit in mijn tentamenweken dus lees wel mee, maar krijg het niet voor elkaar om overal op te reageren hoor. :o

Een aantal mijlpalen! *\o/* Aftellen kan beginnen!

Loesvl, kom op, laat ons niet te lang in spanning. Die merrie mag hem/haar er wel uit gooien nu!

Pauk, jij bent aan het wachten of je een verrassing krijgt van Orion. Verwacht je hem/haar al snel afgaande op haar gedrag?

Amyz, ah een hoefzweer, dat lijkt altijd zo schokkend gelijk! Hopelijk knapt je paardje snel op.

SofieHavan, pfoe 344 dagen.. Heb je ook geen enkel idee of het nog lang gaat duren? Het was een maiden?

MarijeR kwam weer even meekletsen, leuk en spannend jouw laatste merrie!

Pol1, jeuk is altijd zo zielig, hopelijk stabiliseert alles zich straks snel na de bevalling. En jeetje wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg. Wat heb je een mooie merrie en een mooie lichte stal.

Bo ook in de veilige zone, fijn! :D

Pretty, Twee merries onder de camera. Komt ook weer dichterbij! Nog even geen alarm en wat nachtjes slaap meepikken, heb je goed! :)

Arianne, leuke foto's! Die uiers beginnen erop te lijken! En jeetje Lonneke heeft ondersteuning nodig aan een kant. :')

Ik zag dat Kim het ook spannend begint te maken!

Venthe, ook al last van jeuk. Zonde van haar staart!

Cynthia, Dais ziet er goed uit! Duidelijke buik krijgt ze nu ook. :)

Crines, ik moet het met je eens zijn. De merries hier zijn ook makkelijker dan mijn ruin. Althans in de omgang. Onder het zadel dan weer niet.

CL, jeetje wat zielig voor Gentle. Goed dat je de VA gebeld hebt, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Hij is wel erg vies zeg. Hopelijk knapt hij snel op!

Pretty, wat sneu dat Pretty zo'n pijn heeft. Wat heeft ze precies?

Mickey groeit goed zeg, jeetje wat een bonk! En hij wordt al netjes opgevoed, leuk!

Jolandje, wat een leuke foto en wat een grappig plaatje. :')

Myrth97, misschien ben ik heel streng maar als ze zoveel energie teveel hebben dan worden ze toch echt even gedwongen om wat te gaan doen hoor. Of ze dat nou leuk vinden of niet. :o

Hier zit Baida vandaag op 334 dagen en er is eindelijk wat verandering in haar uier. Zo ziet het er nu sinds eergisteren uit:

Afbeelding *\o/*

En zo staat ze het overgrote deel van de tijd te dutten:

Afbeelding

Ze ligt nog veel 's nachts gelukkig, niet languit maar ze is nog erg rustig. Heb nog niet echt de indruk dat het heel binnenkort al gaat komen. Op zich komt dat goed uit met mijn tentamens maar ik heb geen geduld meer. :+

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:42

Agh CL.. Dat is flinke diarree zeg!

Orion haar uier loopt alleen maar terug ipv vol *Zucht* maar haar banden zijn wel duidelijk slapper als gister en haar kling was wat opgezwollen.. Ze bunkert alsof we in gaan sneeuwen en het is goed dat dr waterbak automatisch is..
Ik denk dat ze op deze manier nog wel even vol kan houden al kan ze soms ineens wel heel raar en onrustig zijn en dan vertrouw ik het toch nog niet.. Maar er staat nog niets naast.. Hopelijk werkt ze een beetje mee en gaat ze van't weekend.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:44

L_isanne schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard! Ik zit in mijn tentamenweken dus lees wel mee, maar krijg het niet voor elkaar om overal op te reageren hoor. :o

Een aantal mijlpalen! *\o/* Aftellen kan beginnen!

Loesvl, kom op, laat ons niet te lang in spanning. Die merrie mag hem/haar er wel uit gooien nu!

Pauk, jij bent aan het wachten of je een verrassing krijgt van Orion. Verwacht je hem/haar al snel afgaande op haar gedrag?

Amyz, ah een hoefzweer, dat lijkt altijd zo schokkend gelijk! Hopelijk knapt je paardje snel op.

SofieHavan, pfoe 344 dagen.. Heb je ook geen enkel idee of het nog lang gaat duren? Het was een maiden?

MarijeR kwam weer even meekletsen, leuk en spannend jouw laatste merrie!

Pol1, jeuk is altijd zo zielig, hopelijk stabiliseert alles zich straks snel na de bevalling. En jeetje wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg. Wat heb je een mooie merrie en een mooie lichte stal.

Bo ook in de veilige zone, fijn! :D

Pretty, Twee merries onder de camera. Komt ook weer dichterbij! Nog even geen alarm en wat nachtjes slaap meepikken, heb je goed! :)

Arianne, leuke foto's! Die uiers beginnen erop te lijken! En jeetje Lonneke heeft ondersteuning nodig aan een kant. :')

Ik zag dat Kim het ook spannend begint te maken!

Venthe, ook al last van jeuk. Zonde van haar staart!

Cynthia, Dais ziet er goed uit! Duidelijke buik krijgt ze nu ook. :)

Crines, ik moet het met je eens zijn. De merries hier zijn ook makkelijker dan mijn ruin. Althans in de omgang. Onder het zadel dan weer niet.

CL, jeetje wat zielig voor Gentle. Goed dat je de VA gebeld hebt, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Hij is wel erg vies zeg. Hopelijk knapt hij snel op!

Pretty, wat sneu dat Pretty zo'n pijn heeft. Wat heeft ze precies?

Mickey groeit goed zeg, jeetje wat een bonk! En hij wordt al netjes opgevoed, leuk!

Jolandje, wat een leuke foto en wat een grappig plaatje. :')

Myrth97, misschien ben ik heel streng maar als ze zoveel energie teveel hebben dan worden ze toch echt even gedwongen om wat te gaan doen hoor. Of ze dat nou leuk vinden of niet. :o

Hier zit Baida vandaag op 334 dagen en er is eindelijk wat verandering in haar uier. Zo ziet het er nu sinds eergisteren uit:

[ [url=m/mFd3Ou.jpg]Afbeelding[/url] ] *\o/*

En zo staat ze het overgrote deel van de tijd te dutten:

[ [url=m/kh1rHD.png]Afbeelding[/url] ]

Ze ligt nog veel 's nachts gelukkig, niet languit maar ze is nog erg rustig. Heb nog niet echt de indruk dat het heel binnenkort al gaat komen. Op zich komt dat goed uit met mijn tentamens maar ik heb geen geduld meer. :+

Respect voor die leuke lange quotes! ! Echt heel leuk om te lezen!!
Jouw merrie staat er ook heel mooi bij! Grote stal ook! Mooi!!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:57

L_isanne dan gaan we morgen toch echt weer aan de wandel :D. Mooie ruime box heb jij!!