[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:47

leuk annebet, wat een prachtige combi, we gaan héél hard duimen voor een gezond veulentje :j

eigenlijk vind ik hengstveulens ook leuker dan merries, maar ik zou heel graag een eigengefokt merrietje aanhouden voor later in de fokkerij, gewoon lekker van mijn eigen paardjes, de combi van dit jaar Glowy/ Yuma heeft echt super uitgepakt :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:17

Meld me weer even.

Heb nogal een dipje op bokt en thuis en ff nergens zin in gehad.

Probeer het nu weer op te pakken met reageren.

Pepper en ylona zijn inmiddels bijna 4 maanden drachtig en vooral bij pepper begin je het toch duidelijk een buikje te zien.
Dat is best wel een opluchting weer.

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:18

Wow :wow: xapple!!! Wat een bijleespost! Haha!
Ik zal voor je duimen!!! :j

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:31

Leuk dat je weer een bericht hebt achter gelaten was wel benieuwd naar jou merrie. Ik hoop echt heel erg voor je dat het dit keer lukt. Zal voor je duimen!
xApple schreef:
Hallo allemaal :wave:

Ik ben weer een tijdje afwezig geweest omdat ik het een beetje verdrietig vond dat mijn merrie
nog steeds niet drachtig was en de meeste hier wel..

Toch hebben we het nog niet opgegeven en zijn we haar gaan opvolgen in de kliniek. Weer vaak wezen
scannen, vorige week hengstig laten spuiten, eitjes volgen en zien groeien. Jammer genoeg ook wat vocht in de baarmoeder gezien dus daar 2x oxytocine voor gespoten. Dinsdag weer gaan scannen en 2 eitjes gezien van 3,3 en 4,3cm. Woensdag hebben we Simra weer naar het verre Overijssel gebracht.

Het viel me zwaar maar ik moest het toch nog 1x proberen.. Ik heb met de dierenarts en de hengstenhouder besproken dat we
gaan insemineren, dan scannen, als het ei eraf is wordt ze gespoeld en als het ei er nog is wordt ze opnieuw geïnsemineerd. Net zo lang tot dat het ei eraf is. En dan spoelen zodat er geen vocht meer in de baarmoeder zit en het eitje kan innestelen. (hopelijk..!!) :o

Vanmorgen kreeg ik bericht dat Simra vandaag hartstikke hengstig was en geïnsemineerd is! *\o/*
Morgen gaat de hh met haar naar de kliniek om te scannen. Ohh ik vind het zo vreselijk spannend..
We zetten alles op alles om het te laten lukken.

Ik ga nu even bijlezen..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:39

MoniekJ, leuke combinatie heb je daar hoor!
Annebet ook welkom! Mooie mini's weer erbij hier!

Vientje, merrie heeft er duidelijk zin in. Of zou het Pinda zijn? :P

xApple, welkom terug ook. Snap dat al die berichten dan ook niet fijn zijn als het bij jou nog niet lukt. Hopelijk is je merrie nu snel drachtig!

Marouschka, Pepper ziet er goed uit hoor! Maar begint inderdaad al wel een buikje te krijgen. Begin Lies ook steeds wat buikiger te vinden hoor, moet ze eigenlijk nog een beetje binnen zien te houden tot na Kootwijk, dan zit ze ook alweer op 4 maanden :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:23

xApple welkom terug :) Duimen voor de drachtigheid van je merrie!

Inowa, ik zie inderdaad ook wel een duidelijk buikje! Wat leuk :)) Gaat alles goed met de dames?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:55

Aniek; het gaat snel he,succes nog in kootwijk mocht ik het vergeten.
Ik ben er zelf niet dan.

Amaryllis; het gaat prima met de dames,ze genieten lekker van de weide en vakantie maar ze moeten binnenkort wel weer aan het werk.

Buik is mooi aanwezig,ben blij dat te zien aangezien ze dit jaars veulen verworpen had.
Nu drachtig van dezelfde hengst dus hopelijk gaat het goed.

Dit is een foto van zo'n 3 weken geleden.
Afbeelding

En dan nu
Afbeelding

Van het gras kan het niet komen,staan op een rantsoen wei waar nauwelijks wat staat.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:02

Ze ziet er goed uit inowa en buikje is heel duidelijk aan het groeien

wat een bijleespost xapple _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:38

Linda compleet begrijpelijk hoor dat je ze meer binnenlaat,echt,het is hier compleet hetzelfde. Mijn man is ze vanmorgen om 5u gaan buitensteken om de hitte voor te zijn en straks gaan ze weer op stal..En ik blijf er gewoon niet gerust in,ook al lijkt ze weer helemaal ok te zijn!
Jij hebt volgens mij ook gewoon echt pech gehad,je wilt niet weten hoeveel er gewoon niet hun veulens ontwormen en wie het dan wel probeert goed te doen,heeft dan alsnog iets voor. :(:)

Welkom Moniekj en gave combi heb je gemaakt.

Fijn Vientje dat ze haar regumate netjes eet. Ik deed dat gewoon door de brokjes destijds.

RX heb je nog een foto van dat toppertje van je?

AniekR twee merries drachtig dus 2 kansen op een merrietje hihi.

Welkom Annebet,mooie merrie is Halona!

Spannend Tanja,wordt druk volgend jaar!

Dacht ik al Cynthia dat jij het ook zag. :D

Apple welkom terug en begrijpelijk hoor dat je het hier even niet zo fijn meer vond. Volgens mij hopen we tenslotte allemaal dat onze merries in 1 poging drachtig worden en als dat dan niet zo is,en zelfs na de tweede poging ook niet,...zuur. Hopelijk lukt het nu wel,je probeert er iig alles aan!

Vientje ze vindt het duidelijk leuk. :)

Fotsy Flo neemt het er van. Ik vrees met dit weer dat ze nog wel eens kan hengstig worden. Volgend jaar mag ze volle bak!
Elsa is er gerust in,die staat lekker drachtig te wezen. :j

Het is je gegund hoor Jolandje,je wilt het al zo lang! Wij willen eigenlijk ook weer eens iets aanhouden,want dat hebben we dus nog nooit gedaan zelf. Maar Ella is er nu bijgekomen dus eigenlijk is het wel goed zo.

Welkom terug Inowa. Fijn dat alles nog goed zit bij Pepper.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:50

Afbeelding
De eerste drachtige merrie voor 2016 hier, heb je zomaar twee kinders pff. Als het een beetje meezit kan de andere merrie dit weekend weer bij de hengst.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:58

Wat een megaschattige foto! Lekker je beeb als hoofdsteun gebruiken :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:19

Marouschka, thanks, we gaan ons best weer doen. En jammer dat je er niet bij kan zijn.
Met die andere foto van Pepper zie je ook wel een duidelijk verschil ja.

Haha Pretty, ja met 50/50 kansen zou je zeggen dat het goed moet komen he :P Ach we gaan het zien. Hh heeft me merrieveulens beloofd, dus anders heeft hij gewoon de verkeerde rietjes er in gestopt O:)

Ines, wat een geweldige foto! Als je een paar maanden voor dat kind moet zorgen, kan je er ook maar beter gebruik van maken nu die er nog staat _O-
Hopelijk is de andere merrie straks ook goed hengstig en snel drachtig!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:55

Cemlys wat een onwijs schattige foto!!
Het valt mij op dat de beebs de eerste 2-3 maanden echt razendsnel groeien, en daarna blijven ze zo in die semi-puppy verpakking, zo cute <3 of ligt dat aan mij?

Pretty, dankje :) tja die baby's zijn leuk, maar het bezorgd ons ook een hoop stress ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:01

Ja ik heb nu echt zo n smalle slungel in de wei terwijl hij een periode heel chunky is geweest

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:09

Mijn dame eergister op 108 dagen:

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:43

Die is er nog gerust in CL.

Wat een leuke foto Cemlys!

Ja AniekR dat is wel een pittige belofte dan van de hh. :))

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:02

linda, dat weet ik niet zo, vind ze ook wel heel erg veranderen nog, maar dat is misschien als je er niet bovenop zit. Ik ben 5 jaar terug ook in augustus Roos wezen bezichtigen, toen ze 3 maanden oud was. Toen was ze echt zo'n schattig, poppig veulentje. Een kleine 2 maanden later kwam ze toen naar ons toe met 5 maanden oud en toen was dat veulenachtige er toch echt af en was het (nog steeds wel een heel mooi) mini-pony'tje al ;)

CL, die ziet er ook goed uit zo. Lekker aan het genieten.
(Bedacht me net dat ik nog een link langs had zien komen van je laatste show, maar die nog niet geopend had :o )

Pretty, ja dat wel he. Nou ja toen ze naar België gingen, vertelde ik dus dat ik dacht haar nog hengstig te hebben gezien, dus dat ze misschien nog konden insemineren. Toen kwam er iets uit van; "als ze van de eerste dag drachtig worden, wordt het sowieso een merrieveulen..." En dus, 3 weken later met de scan... Ze is ook alleen die avond nog geïnsemineerd O:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:30

Haha zou kunnen hoor AniekR, ik kan ook eigenlijk nog niet oordelen.
Veulentje is hier nu bijna 4 maanden maar ik had zelf het idee dat hij nu de laatste tijd niet zo veel meer veranderd. Kan natuurlijk zijn dat ik volgende maand ineens weer anders denk als je het dan achteraf kunt bekijken zeg maar ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:59

Hihi nouja wat ik al zei, waarschijnlijk als je ze elke dag ziet, vallen de verschillen minder op.
Dit was Roos met 3 maanden:
Afbeelding

En met 5 maanden, toen we haar net een paar dagen opgehaald hadden
Afbeelding

Zucht, en ik ga weer door oude foto's heen hoor...
Afbeelding
Op de dag van ophalen. Mijn dametjes voor het eerst samen. Roos kwam rechtstreeks van haar moeder af. Dus eerst even samen met jaarling Lies in de box en na een paar dagen (foto boven) dus samen in de bak eerst. Maar bij Roos nooit iets gemerkt van het afspenen ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:02

Ik vond ons merrieveulen van April ook nog zo'n kleintje, gisteren de 3 weken oud hengstenveulen erbij ingezet. Jeetje, wat is zij dan ineens MEGA groot!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:05

knap veulen Aniekr, tijd gaat snel maar is ook leuk ze zien opgroeien
klopt hoor, vandaar dat diepvries veel meer hengstenveulens geeft, je zit veel dichter tegen de eisprong aan terwijl er bij gewoon KI geinsemineerd wordt en pas als het ei na twee dagen niet af terug insemineren. Net hetzelfde als de merrie bij de hengst staat, als je ziet hoeveel keer per dag ze gedekt worden, hebben de merriezaadjes het niet gemakkelijk ;)
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je daaraan kan 'vermoeden' welk geslacht het wordt :P

CL ze ziet er goed uit

Veulens zijn zo mooi maar inderdaad geven wel wat zorgen, je kan ook niet alles doorzien. gaat het nu al wat beter met Pico? en Pretty hoe doen de veulens het met de hitte nu?
Weerom veel te warm hier {:} , pfff

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:16

Thanks voor de complimenten... Ze doet t ook goed en heeft energie voor 10 :D

Veulen foto's terugkijken is zo leuk! Doe ik nu ook nog wel eens met mn nu 4 jarige... Zo grappig om te zien hoe snel ze veranderen.

Ik zal mezelf maar eens naar stal gaan begeven, eens zien hoe mn dame vandaag erbij staat :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:25

daarstraks hengst en merrie gewassen, ze stonken echt naar sperma en pis :') merrie is trouwens veel te groot voor hem, gelukkig laat ze ook niet veel toe dus ze zal zich zeker niet neerleggen want ze heeft volgend seizoen een date met een andere hengst hoor :P
hij zag er zo uit
Afbeelding
en nu, veel beter
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:46

Goor Fotsy. Hij zag er goor uit :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:53

Fotsy, ja echt mooi om ze zo van jongs af aan op te zien groeien en alles mee te maken. Ook nooit spijt van gehad dat ik gekozen heb voor twee jonge pony's destijds.
Ja, dat diepvries verhaal e.d. heb ik me niet zo in verdiept. Achteraf heb je er toch niet zoveel in te kiezen. Moet gewoon nog 8 maanden afwachten... :P

Die ziet er inderdaad erg vies uit! Was wel even toe aan het wasbeurt haha.

CL, oude foto's terug kijken kan ik mezelf echt dagen mee bezig houden. Neem me ook elke keer voor om eens een duidelijk overzichtje te maken van de afgelopen 5 jaar.