eigenlijk vind ik hengstveulens ook leuker dan merries, maar ik zou heel graag een eigengefokt merrietje aanhouden voor later in de fokkerij, gewoon lekker van mijn eigen paardjes, de combi van dit jaar Glowy/ Yuma heeft echt super uitgepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:Hallo allemaal![]()
Ik ben weer een tijdje afwezig geweest omdat ik het een beetje verdrietig vond dat mijn merrie
nog steeds niet drachtig was en de meeste hier wel..
Toch hebben we het nog niet opgegeven en zijn we haar gaan opvolgen in de kliniek. Weer vaak wezen
scannen, vorige week hengstig laten spuiten, eitjes volgen en zien groeien. Jammer genoeg ook wat vocht in de baarmoeder gezien dus daar 2x oxytocine voor gespoten. Dinsdag weer gaan scannen en 2 eitjes gezien van 3,3 en 4,3cm. Woensdag hebben we Simra weer naar het verre Overijssel gebracht.
Het viel me zwaar maar ik moest het toch nog 1x proberen.. Ik heb met de dierenarts en de hengstenhouder besproken dat we
gaan insemineren, dan scannen, als het ei eraf is wordt ze gespoeld en als het ei er nog is wordt ze opnieuw geïnsemineerd. Net zo lang tot dat het ei eraf is. En dan spoelen zodat er geen vocht meer in de baarmoeder zit en het eitje kan innestelen. (hopelijk..!!)![]()
Vanmorgen kreeg ik bericht dat Simra vandaag hartstikke hengstig was en geïnsemineerd is!![]()
Morgen gaat de hh met haar naar de kliniek om te scannen. Ohh ik vind het zo vreselijk spannend..
We zetten alles op alles om het te laten lukken.
Ik ga nu even bijlezen..