[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:08

Heaven ziet er ook goed uit, onder de 100 dagen begint het aftellen echt he? :)

Ja, het schiet eindelijk een beetje op! Maar blijft raar hoor, als je al 3 jaar veulens in februari hebt gehad, en dan nu moeten wachten tot april. Hala nog erger, die is vorig jaar op 8 februari bevallen en nu zit ze 6 februari op 200 dagen :x
Maar met dit weer ben ik erg blij dat we dit jaar niet zulke vroege veulens hebben! Nu maar hopen dat de zomer wat beter wordt dan die van vorig jaar.

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:15

Jah dan is wachten inderdaad lang! Hoop ook dat we een betere zomer hebben en ik zeg eerlijk, ik kijk er wel naar uit, want deze winter is compleet waar-de-loos!

Moet ook altijd nog even de data van de andere merries noteren, maar Heaven zit wel bij de eersten. :)

Ik zet even twee foto's onder elkaar trouwens, zie het verschil nu toch overduidelijk. De eerste foto is van maart 2011 (heb geen eerdere foto van opzij, maar de winter is vergelijkbaar denk ik dan maar :P ) en de tweede dus van vandaag. Meende eerder dat ze van zichzelf altijd wel heel dik was, maar als je het zo bekijkt... O:)

Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:21

Deze winter is inderdaad waardeloos! Doe mij maar gewoon vorst en eventueel sneeuw, veel beter dan dit vieze, natte, stormachtige weer.. Ik kijk ook enorm uit naar het voorjaar/de zomer, maar dan moet de zomer ook niet zo nat zijn als die van afgelopen jaar :x

Het verschil is duidelijk te zien bij Heaven :D Vind haar op de eerste foto ook niet heel slank, maar nu heeft ze echt een mooi dik, drachtig buikje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:52

Sannah schreef:
essiesilly schreef:
nog 2 maanden en dan word ze gedekt yeaah *\o/*

Wat een mooie slanke dame. Waar wordt ze door gedekt?

ja, mag wel wat meer body op komen hoor maar dat komt straks wel met longeren en extra voeren :) (is ook 53 % volbloed dus wel echt een bloed beestje)
ze word gedekt door dreamboy http://www.wbrinkman.nl/index.php?optio ... &Itemid=23

ik vind deze winter niet erg hoor, heb nog altijd kunnen rijden *\o/* ( m n bak is nooit nat, maar als het vriest kan ik niks)

en nog super leuk nieuws, m n beste vriendin is vanmiddag bevallen *\o/* echt wat een geweldig mooi kindje, zo lief klein <3 ze heet Lana, ben helemaal in de wolken hihi

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:55

Al_Zawraa schreef:
Bij Marije en Joto komt het al aardig dichterbij! Spannend!
Hoe was de melktest vandaag Marije?

Sioux groeit ook flink zeg! Ze is echt al flink rond, ze is een maiden toch?

Hier zit Hala vandaag op 6 maanden dracht, en Aziza op ongeveer 8,5 maand, nog 2,5 maand te gaan voor het eerste veulentje!

ja het wordt sioux haar eerste veulentje :j *D

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:01

_sioux_ schreef:
ooh mijn sioux die groeit als kool!! :o
ze is vandaag 158 dagen drachtig....
Afbeelding
je zal haast denken dat het veulen wel in april komt ipv juli :oo

:oo en die van mij moet nog maar 77 dagen en daar moet je echt goed naar kijken wil je wat buik zien......

Dreamboy lijkt mij een heel fijne hengst Essiesilly, ik heb 'm in Stegeren gezien en bij VWF dressuur.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:03

soooo die is wel heeeel dik ja haha zijn het er geen 2?

ja ik ben pas geleden bij hem thuis wezen kijken, zo n ongelooflijk goed getalenteerd paard, gigantisch achterbeen en een geweldige galop. ook een heel lief beest :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:05

_sioux_ schreef:
ja het wordt sioux haar eerste veulentje :j *D

Voor een maiden is ze echt dik! Ach, het veulen heeft vast een mooi zwembad daar binnen! En het is wel een mooi buikje, mooi rond.
Duimen voor een bont veulentje denk ik?

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:16

jaaaaa duimen voor een bont veulentje :D (en gezond natuurlijk hihi)

zit ook te twijvelen als niet toevallig toch de 1e dekking gelukt is....dan zal ze in april uitgerekend zijn!..
sioux is opzich van zichzelf ook al redelijk rond..maar ze word nu wel uhm mega rond :+

nog even 1 vd voorkant....
(niet echt sjarmante foto maargoed :P )
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:29

Ben heel benieuwd, vind het echt een gave hengst.
Normaal zou het echt niet mijn type paard zijn, maar hij is zo gaaf getekend en heeft gewoon een gave uitstraling :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:32

Wow sioux is echt dik zeg!!

Gefeliciteerd met de mijlpalen :)

Wij gaan nu even een hele hoop verkopen omdat we er teveel hebben en veel waar we dus niks aan hebben. We willen verder met de mini/kleur fokkerij, maar wilde eigenlijk bloussem graag houden om te kijken wat voor veulen eruit komt.. maar toen belde ze gister avond omdat ze nog op marktplaats stond.. maar wel een leuk tehuis en dan mag ze van mij wel gaan als het klikt.. Wel jammer want dan had ik 2 veulens gehad dit jaar.. Nu maar eentje :P maja wie weet wat de toekomst brengt als alles verkocht is wat verkocht moet worden

kyrkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:34

@ sioux heb je toen dan niet gescand?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:47

@ sioux, dat dacht ik ook toen ik de eerste foto zag, die lijkt wel net zo ver als Rosa. Ik zou denk ik mijn dierenarts een nieuwe schatting laten maken? Door op te voelen ofzo?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:48

Aan de andere kant, na de laatste dekking heb je toch ook laten scannen? Dan hadden zo toch een veel ouder vruchtje hebben moeten zien?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:58

Dat lijkt mij ook DB.. dat het vruchtje dan groter had moeten zijn.. maja je weet natuurlijk nooit..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:00

Wooooooow sioux is ronddd! Die van mij moet in April bevallen maar is echt nog bescheiden kwa buik :P Terwijl ze van zichzelf ook altijd wel rond is. Dit is wel pas haar eerste dracht.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:24

ja ik denk ook niet dat het kan dat het veulentje in april komt....ze is toen na 80 dagen leeg gescand daarna opnieuw geinsimineerd en de laatste scan was die van ongv 100 dagen en toen zei de dierenarts dat het wel een "baby"was van ongv 3 maanden hihi....maarja you never know! stalgenootje haar paard was ongv 7x gescand op 2lingdracht..7x zeggen ze nee het is er 1 en toch word er een te vroeg geboren 2ling geboren....allebij dood en de merrie heeft het gelukkig net gered!..

(zal wel leuk zijn als het toch in april komt :P hoef ik wat minder lang te wachten haha)

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:52

Wat leuk al die foto's van de rondje buikjes en sommige al met uier!
Sioux is inderdaad al wel heel erg zwaar, veel vruchtwater kan ook nog, of een groot veulen. Lekker in beweging houden in ieder geval.

Mijn merrie is over 6 weken uitgeteld, maar denk niet dat ze het helemaal gaat uitdragen. Ze krijgt al redelijk wat uier en ook al oedeem onder de buik. Ze is sinds de laatste week ook erg rustig geworden en vind het niet meer leuk om stapritjes te doen in de polder. Morgen de kraamstal klaarmaken zodat ze daar op tijd in kan. Birthalarm + camera zijn geregeld. Haar eten laat ze ook grotendeels staan, baby neemt teveel ruimte in beslag. Als ze het nog 3 weken binnenhoud ben ik dik tevreden!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:09

mooie foto's komen er voorbij!

Essiesilly: wat een heerlijk paard is het toch e! Echt een mooi beest!
Sioux: wat een lekkere buik seg! Hera is al veel verder in de dracht, ook maiden, maar nog maar half zo dik als sioux! Die kleine daarbinnen kan baantjes trekken! :D

Het begint echt te korten voor een deel al, al heel wat merries die onder de 100 dagen nog moeten! Hera is volgende week zondag op dag 270, dus dan nog 50 dagen tot het veilig kan komen!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:19

Spannend hoor van Hera!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:26

hihihi, vind ik ook!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:18

Spannend allemaal
ik denk wel dat het weer mee gaat tellen als het mooi blijft komen de veulens snel

Vorig jaar rond de zelfde periode uitgerekend
maar rond 15 febr kegelen in onrustig duidelijke weeen
Maar door dat het ging vriezen kon je zien dat ze het vasthield
weeen weg en geen tekenen meer van bevallen

Alshet weer nog om slaat zullen de merries toch een wintervachtje voor de veulens aan maken
zodat ze warm op de wereld komen

Pernil gaat zich nu een beetje afzonderen en word duidelijk wat rustiger

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:57

Zo ik ben ook weer bij gelezen.

Wat is Sioux rond zeg! :|

iedereen gefeliciteerd met hun mijlpalen

@ Tjinta & Diane_Basje: Bedankt voor de tips! Ik merk dat ze het in de bak niet echt meer prettig vind, de drijvingen vind ze niet altijd even prettig, dus probeer zolang het kan naar buiten te gaan de bossen in. Ben afhankelijk van het weer nu, met een buitenbak en de bossen en dan ook nog een full time baan.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:21

Wat een mooie buikjes weer! Wou vanmorgen ook nog nieuwe foto's maken maar met de regen lukt het niet helaas! Lady is wel heel erg blij met der nieuwe deken :) Vrijdag op Paard 2012 in Hardenberg erg mooie deken voor een prikkie kunnen kopen. Ding is echt super waterdicht, druppeltjes blijven er zo mooi opliggen als dauw 's morgens op het gras. Kan ze met dit rotweer toch nog wat langer naar buiten wel zo prettig.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:21

Zow dacht dat mijn merrie al zwaar was, maar zie er hier toch een paar voorbij komen :=

Ik heb vandaag ook maar eens ff uitgerekend hoever die van mij is zit vandaag op 234 dagen (begint de juiste richting in te gaan)
Verder houd ik het eigenlijk niet echt bij, rond april zal de spanning hier wel gaan stijgen ;)