[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessy80

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:08

Die van mij probeert al hooi te eten, zal ook wel niet heel goed zijn toch?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:09

Doet Armani ook! En probeerd wat gras en slobber eet ie ook al mee, daar neem hij gewoon een grote hap uit :P. Hoe oud is die van jou?

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:10

er mag niemand meer bij jeanneke der stal in de buurt komen, vanaf een meter of 2 haalt ze uit naar je, oren plat, hoofd vooruit,... ik wel nog :D alleen IN de stal krijg ik der gat te zien en is ze super onrustig, ze heeft vandaag dus per uitzondering haar voer in een verplaatsbare bak gekregen want juist bij haar moet ik om bij haar voerbak te komen heel der stal doorkruisen :+

cartouche is weer gaan lopen, de }:0
ze had jill dan ook nog mee genomen :Y)
maar kom, ze staan weer in het land... morgen terug verhuizen naar het juiste land maar eerst de electrische afsluiting maken, heb er wat aankopen voor gedaan vandaag, jemig ik schrok aan de kassa, had me laten gaan :D

Joto

Welkom in de wereld der veulens :D

Stal_Fiore

Die van mij pikt ook al hooitjes af van moeders (nu 1 week oud), maar daar maak ik me geen zorgen over. Heb niet het idee dat hij dat op eet.

Maar zodra ik ze buiten zet, gaat het neusje in het zand en heb ik echt het idee dat hij zand eet...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:16

Armani is nu 3 weken oud en hij heeft ook al behoorlijke tandjes! Volgens mij eet hij het wel echt op.. Je hoort en ziet hem kauwen.

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:27

hoi allemaal!
vanavond ga ik voor het eerst echt op stal slapen!!
boks naast haar staat leeg dus gaan we daar lekker liggen!!
want ik houd vol!!!met waken!!
het enige wat zekers is is dat er ooit een keer een veulen uitkomt!!
nog meer wakers van8

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:28

stunning schreef:
Doet Armani ook! En probeerd wat gras en slobber eet ie ook al mee, daar neem hij gewoon een grote hap uit :P. Hoe oud is die van jou?

3 dagen oud, af en toe spuugt ze een bolletje hooi uit.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:29

je hebt er zin in guus!
en je vent gewoon lekker in bed? haha gek

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:32

essiesilly schreef:
je hebt er zin in guus!
en je vent gewoon lekker in bed? haha gek

hihi!!
ja maar dat heen en weer lopen ben ik ook zat!!
lekker rustig toch kan hij goed slapen en hard klussen in ons huis!!
des te spannender is het als ik weer bij hem in bed lig hihi :P *D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:33

Niemand verder een idee hoe ik van dat zand eten af kom?? Is nu toch al 3 dagen zo...

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:34

het is echt laaste veulen wat deze merrie gaat krijgen!!
ze heeft het echt zwaar houd eennorm vocht vast,eet al drie dagen niet meer!!
maar veulen mooi binnen houden draakie

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:35

AD, dat deed die van mij ook.. hele happen nam hij... hij leeft nogsteeds hoor :+ je kan het denk ik niet afleren, wel kan je aan je DA vragen of je spul kan krijgen om het zand uit de darmen te halen (een poedertje ofzo is dat) maar weet niet of dat al bij zulk jonge veulens gegeven kan worden

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:35

Bug eet ook slobber en hooi van Jade mee ze krijgt extra vitamine en toen ik zag dat hij ook slobber mee ging eten heb ik maar meteen vitamine's gekocht wat ook voor veulens goed is en hooi heb ik fijner hooi gekocht zodat hij het makkelijker weg krijgt. Dus nu krijgt Jade haar slobber in een flexibele bak (van de action) waar hij de baas over is mama mag pas eten als meneertje het goed heeft gekeurd en als mama eerst haar neus er in stopt dan krijgt ze een hoek van die kleine vinnige achterbeentjes het is gewoon echt genieten om naar hem te kijken.
Zijn vader is een frieze hengst met een papier Jurre of Jogum ofzo ik zal het morgen zeggen als ik het zeker weet. Het is geen mega goede hengst want hij is niet een echte dekhengst maar goed hij is goed genoeg voor het Barok Pinto stamboek dus voor mij perfect. Veulen zelf is ook echt heel gaaf en mooi bont getekend dus ik ben super blij met hem.
Ik zal morgen ook eens een serie foto's schieten van hem als hij draaft in de rijbaan. Dus hoop maar dat hij zich weer laat zien.

Onze (oude) manegepony gaan we zondag ophalen ben benieuwd of hij veel veranderd is na 2jaar maar dat zal wel niet, mijn leskindertjes zijn heel blij dat ze eindelijk weer kunnen lessen vanaf 15maart hebben ze geen les meer gehad...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:38

essiesilly, ja dat poeder ken ik, maar of dat ook voor veulens goed is... zal morgen de da even om advies vragen.
Heb namelijk ook al verhalen gehoord van veulens met zandkoliek...

Mijn kleine begon toen hij 4 dagen was aan het hooi te knabbelen, maar heeft natuurlijk nog geen tandjes, dus echt eten doet hij het niet.
Wel likt hij aan de liksteen van mams (heb zo'n horslyx, zou dat kwaad kunnen?)

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:41

AngelsDitch schreef:
Niemand verder een idee hoe ik van dat zand eten af kom?? Is nu toch al 3 dagen zo...

Je heb toch van die speciale maskertjes, dat ze niets kunnen eten, maar wel kunnen drinken bij moeders(had ik in een ander topic gelezen). Lijkt me wel zielig maar als ze er echt last van krijgen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:42

dat deed Bug ook ik heb het maar even weg gehaald en hang hem er af en toe even een uurtje in en wat hoger zodat mams er wel bij kan en Bug dus echt helemaal moet rekken en strekken om er bij te kunnen en dan vind ie het niet leuk meer...
Bug begint nu ook voor tandjes te krijgen.
effe een vraagje... kan heel dom zijn maar het ik een hele poos geleden gehoord...
Dat een veulen bij geboorte al 4kiezen heeft en daar dus al wat mee kan malen.
Nu heb ik het idee dat Bug dus vanaf dat hij 3dagen is al hooisprietjes eet en had dus ook echt het idee dat ik hem hoorde malen. Nu is mijn vraag klopt het dat een veulen bij geboorte al 4kiezen heeft?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:53

Ik zou het niet weten kappiegirl, het lijkt alsof die van mij ook vanaf 4 dagen ong al hooitjes zat te eten.

Die van mij was vandaag overigens na het drinken aan het mondspoelen met melk... teminste het klonk net zoals wij met mondwater... hahaha

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:01

haha geweldig Bug laat vaak na het drinken nog wat melk uit zijn mondje lopen in zijn baardje zodat het altijd als een klont aan zijn kinnetje zit vast geplakt dus ik sta elke dag wel een paar keer zijn baardje weer plakvrij te maken anders stoot hij steeds zijn neus overal tegen aan en dat vind ik wel een beetje zielig voor hem.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:01

Flo copieert dr moeder dus wil niet weten wat die al allemaal in dr mond heeft gehad.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:03

JoyceA schreef:
stunning schreef:

3 dagen oud, af en toe spuugt ze een bolletje hooi uit.

Oh das idd nog niet zo oud..
Haha Armani vind mama niet meer zo interessant geloof ik :P. Waarom zou je achter mama aanlopen als het in het weiland veel leuker is? Of bij de koeien terwijl mama heel hard staat te hinneken waar ik blijf.. :P.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:10

hiboune gefeliciteerd!
en een aantal spannend zie ik! succes!! :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:12

Veel succes iedereen. Mijn merrie heeft iets meer uier gekregen, maar zit nog niet veel schot in de zaak :n

Heb inmiddels al wel een halsteralarm :):) Vanaf Woensdag lekker vrij, kan ik haar mooi in de gaten houden :)
Laatst bijgewerkt door parouscha op 03-05-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:12

Mijn kleine vond mama al niet meer interessant toen hij 4 dagen oud was... ik wil ze uit de bak halen, pak mams en loop ermee naar het hek, maar meneer bleef gewoon mooi aan de andere kant staan.... ik blijf hier!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:14

Haha soms best lastig he :P.