[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:28

.Hier ook 2 foto's van de upper class ook eergister gemaakt. Ze is ook klein qua model zeg maar.
We hebben ook nog een Holsteiner hengst een veulen van afgelopen mei. Die is net zo groot :+

Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:01

Zitake, wat een plaatje!!! En nu maar duimen dat er ook zoiets uit onze Aaffie komt :9

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:03

gefeliciteerd zitake. Das een hele knappe nieuwe aanwinst. Komt hij uit Engeland? en hoe is hij gefokt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:09

Hij komt idd uit Engeland. Qua bloedlijnen, zn moeder is vnl Revel gefokt geloof ik, merrie die oa uit Penboeth Sallie komt, de hengst is Criccieth butch een palo uit Criccieth Arwr RW-winnaar. dus via Arwr is hij enigzins verwant aan mn jongste merrie, die uit Criccieth Hywel komt, ook een Arwr zoon ;). maar goed dat is allemaal een beetje toevallig, gezien het eerlijk gezegd vooral om de kleur te doen was ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:12

YSR1971 schreef:
Zitake, wat een plaatje!!! En nu maar duimen dat er ook zoiets uit onze Aaffie komt :9

wie weet... Mijn ouders vinden hem spuuglelijk haha. Wil de reacties op stal ook niet horen ;) := :') , maar ik ben er lekker blij mee :). En gezien mijn merrie (pasch) ook al behoorlijk wat wit heeft en sabino durft doorgeven, en de hengst ook af en toe een 'very loud' gekleurd veulen heeft, bereid ik me alvast voor ;).
Maar geef toe, is een keer wat anders dan een saai bruin veulen ;) (en heb niks tegen bruine veulens hoor). Ik zie hem al zooo voor me in een mooi bruin tuig :D

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:15

zitake schreef:
Hij komt idd uit Engeland. Qua bloedlijnen, zn moeder is vnl Revel gefokt geloof ik, merrie die oa uit Penboeth Sallie komt, de hengst is Criccieth butch een palo uit Criccieth Arwr RW-winnaar. dus via Arwr is hij enigzins verwant aan mn jongste merrie, die uit Criccieth Hywel komt, ook een Arwr zoon ;). maar goed dat is allemaal een beetje toevallig, gezien het eerlijk gezegd vooral om de kleur te doen was ;)

ow kijk verry nice. Dat is nog goed gefokt ook. whaha en iedereen maar zeggen dat de kleur altijd onbelangrijk is :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:27

Zeg ik normaal ook hoor en het maakt mij echt niks uit anders, maar ik vind deze al jaren zooo geweldig :) en dit was gewoon een perfecte combi denk ik, heb daarnaast al twee witte, dus er mocht wel een beetje kleur tussenkomen, maar ik raak duidelijk niet van wit af haha. En idd best wel goed gefokt eigelijk :). Ah we zien wel wat eruit komt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:54

@Zitake, gefeliciteerd, lekker apart kleurtje zeg! Het is niet mijn ding, maar kan me voorstellen dat jij hem helemaal gaaf vind!

Steffi_H schreef:
Ziet er goed uit ubimone! Leuke merrie!

Al_zawraa: wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je daar wat moedeloos van word! arm paard inderdaad!
Heeft hala al zo'n druk veulen?
Bij Tarinka laat het veulentje zich maar amper zien. Ik zie haar wel eens naar de buik kijken en wat friemelen en soms zie ik het wel een stevige boks geven, maar dat gebeurd niet zo vaak. Ik heb het denk ik nog maar 3 keer zien bewegen als ik ernaast stond.

Ja, Hala's veulen is al erg actief. Vrijwel altijd als ik kijk of voel, zie of voel ik het bewegen. Rahnanah was afgelopen jaar ook zo vreselijk actief toen ze nog in Aziza's buik zat, dus ik hoop van Hala ook op een merrie. (Maar ik praat mezelf aan dat het een hengst wordt, dan kan het ook niet tegen vallen :D )

Hier een filmpje van Aziza's buik op ongeveer 10 maanden dracht (begin januari 2010), zo duidelijk is het bij Hala nog niet hoor, maar Hala is natuurlijk ook nog maar ruim 7 maanden drachtig.
http://www.youtube.com/watch?v=dtcr1KBILKs

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:15

Wat een leuk filmpje AZ!
Zo weet je tenminste zeker dat er een veulen in zit!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:22

Haha mooi filmpje, idd heel duidelijk dat daar wat inzit. Kan haast niet wachten tot die tijd :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:17

horsii schreef:
Show de foto:P
Zeker een aardige buik mira:P?

Volgens mij vergeet jij steeds een spatie waardoor je :P niet uitkomt ;)
Dit is afgelopen zondag, 156 dagen.
Afbeelding

Filmpje van vorig jaar, drachtig van Mayra, iets meer dan 3 weken voor de bevalling, dus ruim 10 maanden.
(na 25 seconden wordt ze erg druk)
http://www.youtube.com/watch?v=iYWWDpYDYb0

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:46

wooww die is al dik! die van mij zit al verder qua dagen en is niet zo dik hoor :D (ok is wel 3kwart volbloed ;) )

wat een leuke filmpjes, dat veulen was wel erg wild haha

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst zitake!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:38

horsii schreef:
Inderdaad wat magic_ice zegt even in de gaten houden.

Had jullie al een x verteld dat Sem tijdens het uitlaten bij mn zus gebeten was door een zwarte labrador achtige hond.
nou nu was het weer bijna raak en ik vermoed dat het dezelfde hond was.
Hond liep los en rende op sem af, ik riep sem terug, sem wou terug komen maar die hond sprong erbovenop en sem kon geen kant op.
Dus sem weer een klein trauma want zodra er een andere hond aankwam gingen de haren helemaal overreind en de staart tussen ze benen en janken.
Had m aan de lijn gedaan was bang dat die hond weer zou komen.
Als ik zi'n hond zou hebben zou ik m aangelijnd houden, snap niet dat die emnsen dat niet doen.

↲Nou, mijn vader liet onze golden uit,komt ineens de ex-politiehond van de buren eraan en valt onze hond aan! Gelukkig geen bloed, maar die van ons vond het niet zo leuk!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:49

Zo! Die is dik zeg! Dais zit op 158 dagen, maar ziet er lang nog niet zo uit :D
De filmpjes kijk ik vanmiddag even, zit nu in de trein en ben bijna waar ik zijn moet.
Trouwens, volgens mij heb ik mijn lenzen verkeerd om in, ik zie met links heel slecht :(

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:36

Oei Cynthia, dat is lastig, voelt het ook raar dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:41

Kootmiradrum, zitten er echt geen twee in? Tjonge, jonge :D ;)

Bella zit nu op +/- 130 dagen. Maar daar zie je maar een heel klein beetje iets... Lang lijf, veel plek.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:43

xdonja, dat is ook niet erg leuk.
Gelukkig geen bloed, bij ons gelukkig ook niet.

Mira is erg dik haha, peeps is ookal verder maar nog lang niet zo dik(haflinger).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:45

Werd er vandaag nou gescand bij de merrie die een tweeling draagt?
.Ben heel benieuwd/

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:04

NatasjavE schreef:
Kootmiradrum, zitten er echt geen twee in? Tjonge, jonge :D ;)

Nee hoor, maar Mira heeft altijd die uitgezakte buik, van de zijkant valt het meestal wel mee.
Veulen zit dus links, rechts is voornamelijk opgevuld door blinde darm.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:50

hoeraa vandaag heb ik voor het eerst t veulen gezien en gevoeld (ok, waarsch omdat ik er nu een keer tijd voor maakte :P )
maar hij was flink druk aan het doen :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:56

Superleuk Esther! Jij loopt ongeveer een maandje, of een half maandje voor op mij dus ik hoop dat ik binnenkort ook een hoefje mag voelen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:14

Wij hebben tot nu toe 2 x wat gevoeld en toen zag je de buik ook heen en weer gaan. Verder nietr echt meer naar gekeken:P Vandaag 180 dagen drachtig. nog 160 te gaan:P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:19

Mira is een dikkerd, haha. :D
Leuk jaarlinger ook voorbij zien komen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:55

Ja, dat is ze :D
De kleine Toot is dus ook al zichtbaar en voelbaar! Leuk!