Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TJolieke schreef:Twinklebel schreef:Hier wordt ze volgend jaar waarschijnlijk ook niet weer gedekt. Wil nog 1x proberen haar weer onder het zadel goed te krijgen, als dat niet lukt mag ze vanaf het jaar daarna verder als fokmerrie.
Heb even je hele profiel gelezen, wat een pech en wat een liefde voor je dieren. Fijn dat ze een eerlijke kans bij je krijgt.
sonjim schreef:Twinklebel, mooi vind ik dat dat je haar volgend jaar nog een kans geeft. Mijn zus heeft hetzelfde besloten bij haar merrie.
silketje schreef:bij ons gaat volgend jaar 1tje gedekt worden, haar veulen blijft dan ook, bij jenske zien we wel wat we gaan doen, indien ze niet drachtig is hebben we een dekking tegoed dus daar gaan we eerst nog eens serieus over praten
ons veulen is nu 4 maanden en dacht het rond deze periode te spenen, nu twijfel ik eraan, alles is zo mooi en de merrie ziet er nog goed uit, we overwegen het om haar er nog een tijdje bij te laten lopen maar is dit verstandig?
TJolieke schreef:![]()
Ik heb Charley nooit afgespeend, is inmiddels 16 maanden en drinkt nog af en toe bij moeders
![]()
. Marlet kan het goed hebben, komend voorjaar wordt ze apart gezet tegen de tijd dat ze is uitgerekend. Charley deed er trouwens ook helemaal niet moeilijk over toen Marlet een paar dagen bij de hengstenhouder stond.
draaakje schreef:syl word volgend jaar niet weer gedekt, dat lijkt me psychisch niet gezond, voor mezelf wel te verstaan
ik ben juist bang dat syl dr eten op laat eten door zo'n kleine spruit. ben heel benieuwt hoe ze is, beschermend, of juist niet enz.
ik zit er aan te denken om als mn veulen er is deze gelijk al iets lekkers te geven uit een schoongemaakte wormenspuit. dit deden we vaak bij de kwpn veulens(echt heel gemakkelijk als ze echt wormen middel krijgen), de eerste keer kijken ze even raar, maar als er dan appelmoes uit komt zijn ze zeer tevreden. we deden er altijd appelmoes in, maar is dit wel gezond voor een veulen? (wel niet meer piepjong) ik zou natuurlijk ook merrie brok kunnen weken, maar als appelmoes goed is, dan is dat wel veel makkelijker.
vroeg het me zo af, ookal is het nog wat vroeg.