[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:15

Sue_ schreef:
*gaat rekenen*
edit: zou wel handig zijn als ik dan ook precies de datum weet... Knipoog Haha!
Iig is mevrouw 16 februari al uitgerekend

toch even uitgerekend.... 271 dagen... Bloos! gaat echt snel

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:37

-gaat nu braaf de enquete invullen- Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:41

Met Meagan gaat het zoals het er nu uit ziet heel goed. Haar temperatuur is mooi onder de 38 graden gebleven dus dat is mooi. Ze staat verder ook gewoon rustig te eten dus over haar maak ik me niet te veel zorgen. Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:45

Jesus! Kletskousen! Niet normaal!

Stoere: toen Tinkerbell alleen drachtig was/ een veulen had, was ik wel verplicht om haar met haar veulen apart te zetten, want ze viel echt de andere paarden aan!
Bij de hengstenhouder is echter gebleken dat ze wel gewoon met (zelfs compleet vreemde!) merries met veulens in 1 wei kon zonder problemen, dus heb ik dat vorig jaar hier ook geprobeerd omdat Angel toen ook een veulen had (en Angel eerst bevallen was) Dat is helemaal zonder enig gedoe verlopen (onze volbloed liep er zonder veulen bij en onze ruin ook af en toe)!
Ik vind het ook beter voor de opvoeding: veulens leren zo toch met meer verschillende paarden omgaan en respect tonen. Bv Tinkerbell voedt haar veulens niet echt op, tegenover anderen is ze dan wel erg kattig Clown en Angel is juist wel een opvoedster waarvan dan beide veulens profiteren, Angels is speelser, wat ook leuk is voor beide veulens,...)

TabeR: is natuurlijk niks wetenschappelijks ofzo he Knipoog maar mijn algemene indruk bij mijn merries is dat ze knuffeliger en makkelijker zijn in de omgang als ze drachtig zijn van een hengst, kattiger en venijniger en minder knuffelig als ze van een merrie drachtig zijn.
Hengstveulens bewegen meer en dan dragen ze in een puntbuik op het einde, bij merrieveulens blijft de buik rond. (gaat foto zoeken)
Geloof dat hengsten normaal langer dragen...maar dat gaat hier niet op (merrie 348 dagen hengst 338 dagen en volgend merrieveulen 333 Clown van mn andere merrie: hengstveulen 333 dagen)

SA: mooi verhaal weer! Haha!

Pletje: hengstveulen met een D? Zolang het maar niet Dilhara is Haha! die had ik vorig jaar uitgekozen Knipoog
Zal es effe kijken of ik mn lijstje nog vind!

Marlijn: gelukkig!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:46

Mijn verzamelde werk: namen met D

Citaat:
* Demon (diemen)
* Devil
* Don Juan
* Draco (Dreekow)
* Dandy
* Django
Dante
Durante Aligheiri
Dandy
Darragh=oak tree or fruitfull one
Donal=world-mighty

Dana=Celtic godess name
Darina=fruitfull
Dinasio
Darius ('derrie-us' = durfal )
Daro (heeft te maken met snelheid )

Devin: Dichteres
Duvessa: Donkere Schoonheid
Dane: Naar de Godin Danu
Daron: Klein persoon maar belangrijk
Darren, Darrin: Groots
Dillon: Trouw
Donegal: Donker
Douglas: Gracieus, getalenteerd, tussenpersoon
Druce: Wijze man
Duncan: Donkere (huidskleur) Strijder
Dallas, Dallan: Wijs
Daray: Donker
Devin, Devan: Dichter
Donagh: Verheven Koning
Donahue: Donkere strijder
Donovan: Donkere strijder

Voor een merrie Delila ( 'die-lai-lah' = schone dame)
of Dileda (=van adel)
Dawson
Dido
Dindy
Dougal
Don Juan
- Diablo
- Diancy
- Davinci
- Daimond
- Darcy
- Donovan
Demian
Darka
Dilenko
Duste
Keltisch:
Darcy: Duister
Deirdre: Verdriet
Devin: Dichteres
Duvessa: Donkere Schoonheid

Grieks:
Delia: Oogstgodin
Demetra: Oogstgodin
Dorissa: Zee

Latijns:
Delia: Maangodin
Diana: Jachtgodin

Nu de jongetjes:

Keltisch:
Dane: Naar de Godin Danu
Darby: Vrij man
Daron: Klein persoon maar belangrijk
Darren, Darrin: Groots
Diancecht: Ierse God
Dillon: Trouw
Donegal: Donker
Douglas: Gracieus, getalenteerd, tussenpersoon
Druce: Wijze man
Duncan: Donkere (huidskleur) Strijder

Iers:
Dagda: Goede God
Daibheid, Daibhidh ("DEH vid"): Geliefd
Dallas, Dallan: Wijs
Daray: Donker
Devin, Devan: Dichter
Donagh: Verheven Koning
Donahue: Donkere strijder
Donovan: Donkere strijder
Duncan: Donkere man
-Dilys
-Dylan
-Darius
-Dante
-Destiny
-Darco
-Dissy
-Donder
-Danda
-Dorrethy
-Djody
-Dyvo (Divo)
-Diddo
-Dish
-Dobbel
-Darby
-Draco
-Dannye
-Dinges
-Dammey
-Dray
-Darren

Dàn (keltisch: gedicht)
Dótcha

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:46

Marlijn gelukkig! het enige fijne aan dit verhaal dus!
Hoop dat ze er snel helemaal bovenop is!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:49

salliona schreef:
-gaat nu braaf de enquete invullen- Haha!

Thnx!!! Haha!

En merlijn idd fijn dat het op zich met de merrie wel goed gaat! Hoor je best vaak dat ze dan nog gespoeld moeten worden ed. (zelf helaas ook ervaring mee)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:02

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:24

zo even opgezocht

van de eerste drachten van tinkerbell heb ik geen foto's van op het laatst in de dracht...

Tinkerbell drachtig van Chenoa (hengst) --> puntmodel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Tinkerbell drachtig van Emaris (merrie) --> bol model

Afbeelding

Afbeelding

Angel drachtig van Dilhara (hengst) --> puntbuik

Afbeelding

Afbeelding

het hoeft natuurlijk niks te betekenen he! en voor de ene kan het er puntig uitzien wat de ander rond vindt lijken Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:31

Voor wat betreft de namen ben ik er ondertussen wel uit Haha! alleen verklap ik nog niks (behalve aan de toekomstige eigenaren Knipoog)

Voor Angel wordt het er eentje met een F, namelijk F......... zowel voor merrie als hengst Haha!
Voor Tinkerbell wordt het met een G, G........ voor een merrie en G..... voor een hengst, de hengstnaam is eigenlijk afkomstig van een vrouwennaam Clown maar dat lijkt wel traditie te worden stilaan, dus dat geeft niet Nagelbijten / Gniffelen (We hebben al Argon, Chenoa en Dilhara als hengstjes gehad, dit jaar iig al niet met een a achteraan, dat is al wat én valt me net op, met exact dezelfde letters als Argon Haha! maar door elkaar gehusseld en 1 lettertje extra erbij natuurlijk Knipoog )

Ze houden me dit jaar erg voor het lapje...
Qua beweeglijkheid zou ik bij Angel gokken op een hengstje, maar ze is echt miss venijn hoor Clown dus naar gedrag gok ik op een merrie...
Bij Tinkerbell idem: niet erg beweeglijk, dus ik zou denken merrie, bovendien was ze eerder erg chagrijnig en kattig, dus ik dacht dat dat het bevestigde... maar nu is ze weer poesssslief Verward
Ik weet het niet... en dat is best raar want ik heb het nu toch al alle keren vrij snel geweten en altijd goed gehad Zij zijn groot en ik is klein! het irriteert me dus dat ik niet gewoon kan zeggen: merrie of hengst!
Binnenkort laat ik wel weer een reading doen Haha! ben benieuwd wat daaruit komt, want zij had de geslachten vorige keer ook goed Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:50

Nicole288 schreef:
Falona: Wat is het thema dan, dan kunnen we meedenken, of is dat ook nog geheim?

Je mag wel meedenken, maar ik ben bang dat je niet veel verder komt dan ik omdat er gewoon niet meer keus is. Ik heb al een collega gevraagd te helpen die is opgegroeid met dat thema dus die weet er veel meer van dan wij en ook zij kon er niet meer van maken.
Als er maar 10 koekjes zijn kan je er geen 11 opeten Knipoog

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:21

peetje82 schreef:
3 mei: Rubini(rubinstein x Donnerhal) drachtig van Spielberg

Wat leuk! Mijn merrie is ook drachtig van Spielberg en ook in mei uitgerekend Haha! Schrijf jij het veulen ook bij het kwpn in met als beginletter vd naam een D?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:04

Nicole288 schreef:
Sjintoo: Ik vind Falke voor een hengst ook wel kunnen? Of heeft het een vrouwelijke betkenis waar ik niks van af weet? Lachen

Euhm, niet dat ik weet. Falke komt eigenlijk van Folke. Geloof dat dat iets Noors is. En ik wou wel een naam met Noorse of Ierse roots aangezien Mieke een fjord is en Bootz een tinker.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:07

Frenia door wie laat jij zo'n lezing doen? En heb je dat bij iedere dracht laten doen? Zo ja op welk tijdstip van de dracht en was het iedere keer juist?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:12

Jeetje jullie hebben vandaag 4 ½ bladzijdes vol gekletst. Bloos!

@SA, wat heerlijk dat je hengst lekker in de groep erbij kan, dat zie je niet vaak, mooi dat hij volwassener wordt, hou me aanbevolen voor een foto.

@Stoere, ik ben ook van plan om mijn merrie met veulen eerst apart te zetten, laat ze maar eerst aan elkaar wennen, de andere merries doe ik dan in het weiland ernaast, kunnen ze elkaar toch zien en leren kennen, ook ben ik bang dat onze andere merrie (leider) van de kudde mijn merrie het veulen af pakt, ze heeft al vaker veulens gehad, en is tegenover andere nogal dominant. Duivel

@Pletje123, ik heb ook al een lijstje met namen met een D, voor een hengstje heb ik een grappige stoere naam Ja , verklap hem lekker niet, voor een merrieveulen kan het idd Delana worden, maar ik weet niet of ik dit doe.

@Iorrr, oeh jou merries al op 235 dagen, gaat snel nog maar bijna 100 daagjes.
Heb de enquete ook ingevuld. *LOL*

@Falona, oei van paardje gevallen, ja dan krijgt idd je vertouwen een deuk, maar de beste ruiters vallen wel eens, kijk maar naar Anky.
14 paarden drachtig bij jullie, dat wordt een gezellige boel met waken en als straks alle veulens er zijn, speel kamaraatjes genoeg.

@ijsklontje, dat heeft Relana ook, niet vooruit te krijgen, daarom ben ik ook met wedstrijden gestopt, impuls was slakkengangetje. Nagelbijten / Gniffelen

@Sue_, wow 271 dagen, gaat idd snel.

@Marlijn, mooi dat het beter gaat met Meagan.

@frenia, handig lijstje *pikt er nog een paar uit*
Mooie foto`s van de punt en ronde buiken, ik ben ook aan het twijfelen om weer eens een reading te doen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:56

monique4 schreef:
ik ben ook aan het twijfelen om weer eens een reading te doen.

Door wie laat jij zo'n reading doen, en komt die uit?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:06

Oke dus een Clysma hoef je niet gelijk toe te dienen maar even afwachten..
Kan je kopen bij de drogist ennuh.. zijn die dingen lang houdbaar? Ook wel handig om te weten..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:18

Tjeess wat zijn jullie druk geweest vandaag... Dat is bijna niet bij te lezen als je zo 's avonds nietvermoedend acher de pc kruipt Clown

Uhm, wat heb ik zo snel onthouden...

Kuray is indd een hengst, er is 1 merrie van hem drachtig en volgend jaar mag hij officieel aan de bak als dekhengst. Hij loopt tussen de merrie's.
Ik heb hier zo snel geen foto van hem tussen de merrie's en ook geen recente foto's, maar er staan foto's van eind september via een link in mijn profiel.

TabeR: welk overzichtje?

Weinig te melden verder. De dames doen nog steeds hetzelfde als gister. Vandaag zijn ze verweid, kuray en drachtige dames lopen nu achter, naast kuray's aanstaande die hij eind januari mag gaan dekken. Hallim en weidgenoot lopen voor. passia en veulens zijn wel een weiland opgeschoven, kuray tussen de dames maar naast een hengstje en ruintje zetten leek me niet zo'n geweldig plan. Dus passia en merrieveulens lopen nu tussen kuray (+dames) en de bijna-2-jarigen in. De hele bups ging natuurlijk even crossen, dat hoort bij wisseling van landen natuurlijk... Passia kwam dermate hard (+ roepend) van achter naar voor gedenderd dat de veulens, die ik er net in zette, verschrikt het weiland uitsprongen dat ik nog net niet dicht had. Het duurde een halve dag voor pass en de beebs weer bij elkaar stonden in het weiland. De beebs vonden het zo griezelig dat ze langdurig uit haar buurt gebleven waren... Maar pass is echt een super oppas-oma! Ik hoef me nooit druk te maken om dat stel!

Verder heb ik weinig gedaan vandaag... Eergister voelde ik al wat aan mijn pols, kon hem niet helemaal pijnloos bewegen, gewoon doorgewerkt... Gister was het nog iets erger, ook gewoon doorgewerkt... Maar afgelopen nacht kon ik amper slapen en vanmorgen had ik zelfs aankleedhulp nodig! Mijn pols is van licht gekneusd naar iets zwaarder gekneusd gegaan door het steeds maar doorwerken... Dus nu heb ik een steunverbandje Clown Waaraan ik nou toch mijn pols weer gekneusd heb? geen id!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:24

jemig wat is wer veel getypt Bloos!

hihi
Dana=Celtic godess name

altijd leuk om te lezen.....
Niki was vandaag der eigen luie zelf..nog steeds geen buik

ik ben jaloers op de buiken die ik hier voorbij zie komen hoor Bloos!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:25

klinkt pijnlijk SA, doe je wel voorzichtig?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:45

Sjintoo schreef:
monique4 schreef:
ik ben ook aan het twijfelen om weer eens een reading te doen.

Door wie laat jij zo'n reading doen, en komt die uit?

Ik heb idd al eens een reading laten doen, maar was ik achteraf niet zo tevreden mee, ik kreeg eigenlijk alleen informatie die ik zelf naar voren had gebracht, ze zou het later ook nog een keertje met mij evalueren, maar heeft niks meer van zich laten horen.

Nu heb ik een site gevonden www.pratenmetpaarden.nl die me wel aan staat, is ook als je niet tevreden bent dat je je geld terug krijgt, ik heb denk ik toen de verkeerde uit gezocht en was 50,- euries lichter Boos!

@SA, oei minder van je pols, doe maar wat voorzichtig Ach gut je krijgt het nog druk zat Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:52

sjintoo: ik heb al bij verschillende mensen laten een reading doen, maar mijn huizenhoge favoriet is toch Shadowflower hier op bokt Ja heel vriendelijk en behulpzaam, begripvol en in elk van haar readings kon ik me echt helemaal vinden.
Je moet er wel voor open staan natuurlijk en er rekening mee houden dat tijd voor een paard een relatief begrip is, evenals dat het werk door middel van beelden en niet door echt "praten", die beelden zijn ook niet fotografisch correct. (bv zij had het erover dat er een gele bal in orlando zn stal hing die hij leuk vindt, het is eigenlijk een lickit die ik aan een touw gehangen heb, geel van kleur, waar hij niet aan lekt, maar die hij wel als speelgoed gebruikt)
Ik ben er pas sinds vorig jaar mee begonnen. Shadowflower had het dus juist Knipoog alleen zei ze dat het bij Tinkerbell een bruin merrieveulen ging zijn en Emaris is zwart Knipoog (nouja bruin in de zomer) maar eerlijk gezegd vind ik dat toch al ver gaan moest ze dat ook nog kunnen "voorspellen". Van het geslacht kan ik me voorstellen dat je iets kan "opvangen", kleur denk ik niet omdat dat subjectief is.
Iemand anders heeft vorig jaar ook een reading gedaan voor het geslacht, maar die wilde ik al niet voor een reading omdat ik er geen goed gevoel bij had en die sloeg de bal ook compleet mis Clown (ik wil de persoon in kwestie niet openlijk zwart maken, dus als je een naam wilt, pbtje Knipoog)
eind september heeft nog iemand anders ze geread, van Tinkerbell was ik tevree, maar van Angel echt helemaal niet, deze reader wilde me ook niks zeggen over geslacht van de veulens Verward Clown
Shadowflower denkt (ze heeft het ook nog niet zo vaak gedaan) dat ze het geslacht kan zeggen/ contact maken met het veulen als het ongeveer 6 maand is (dus 6 maand dracht).
Ik laat sowieso weer door haar readen binnenkort en dan vraag ik natuurlijk als extraatje weer naar het geslacht, vind ik wel zo leuk.
(al hoeft het volgens mij niet altijd juist te zijn: het kan bv een merrietje zijn met een erg mannelijk karakter/trekjes en dan komt het mannelijk over, snap je)

Ik ken een ruin die Falke heet OK dan!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:59

monique4 schreef:
Nu heb ik een site gevonden http://www.pratenmetpaarden.nl die me wel aan staat, is ook als je niet tevreden bent dat je je geld terug krijgt, ik heb denk ik toen de verkeerde uit gezocht en was 50,- euries lichter Boos!

die had ik vorig jaar ook uitgezocht en ook verschillende leuke commentaar over gehoord OK dan!
ik heb nog geen reading laten doen van haar omdat ze op het moment vorig jaar tijdelijk geen consults meer deed + omdat haar stijl me niet helemaal ligt, maar dat is persoonlijk Knipoog

ik was in september ook 68 euro lichter met m'n reading van angel Verdrietig (tinkerbell was gratis) nouja...

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:26

Frenia,grappig die foto's van de ronde en de puntbuik.
Mijn merrie draagt aardig rond dus dan zou dit haar derde merrieveulen worden(hoop ik).
Haar eerste veulen heeft ook al 3 dochters ter wereld gebracht,dus de vrouwen overheersen Haha!

Maar wat zou je dan aan het gedrag kunnen zien dat voorspeld of je paard een merrie of een hengst krijgt?
Mijn merrie vertoonde de eerste maanden hengsten gedrag,brullen enz.
Nu is ze erg bitchy naar andere paarden.
groetjes Debby

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:26

@ frenia ik vind dat ook erg interresant, readings, is shadowflower dezelfde al pratenmetpaarden.nl?
zo nee hoeveel vraagt shadowflower ervoor?