Even ego, vanochtend uit bed gebeld dat er een veulen langs liep. Ariel had nog helemaal geen tekenen van een aankomende bevalling. Uier niet vol, banden wel iets slap, maar niet echt noemenswaardig. Ze heeft ons dus compleet verrast. Het is een merrie
Nu wachten op de dierenarts daar Ariel nog steeds amper uier heeft. En we er bijna niks uitkrijgen. Veulen is wel heel fier en sterk.
Gefeliciteerd Renske! Wat een fopmerrie zeg. Hopelijk komt het goed met de melk. Sommige merries laten alleen melk schieten bij het veulen en niet met melken.
Gefeliciteerd Renske! Wat een fopmerrie zeg. Hopelijk komt het goed met de melk. Sommige merries laten alleen melk schieten bij het veulen en niet met melken.
Veulen heeft hele sterke zuigreflex, maar krijgt speen niet te pakken. Uier is nog echt klein.
Piarens
Geplaatst: 23-04-21 09:22
Ik heb een cleverdog camera , ik had het nog niet geprobeerd maar ik kan idd ook maar op 1 scherm kijken.
Hoi! Ik wil mij hier ook graag melden (als in elk geval meelezer) Ik had er twee drachtig: een appaloosa pony en een Kmsh. Helaas is het appaloosa veulen te vroeg gekomen en overleden. (Was een prachtig zwart merrieveulentje) Mijn Kmsh merrie is 1 mei uitgerekend en heeft al een keer een veulen gehad bij mij. Ik heb toen in 2019 ook meegeschreven met de dikke buiken. Door het verlies van het eerste veulen ben ik wat onzekerder geworden en vind ik het fijn om hier mee te lezen en eventueel vragen te kunnen stellen. Ik heb de paarden aan huis en heb een camera hangen, birth alarm en ph strips.
Renske: gefeliciteerd en wat fijn dat het goed is gegaan! Jacky: fijn dat er beweging in zit! Wat een lange dracht zeg! tamarant: gefeliciteerd!! En gefeliciteerd aan alle anderen die al een veulentje hebben! En heel veel sterkte aan degene die een veulentje verloren hebben.
Gefeliciteerd tamarant en renske, wat een fopmerrie. Hopelijk dat de uier snel volschiet en het allemaal op goed op gang komt.
Hier vanmorgen weer een klein drupje hars
Uier zit wel iets vooruitgang in. Banden worden elke dag wat slapper. Begint zich al een klein dakje te vormen, alleen denk ik dat het bij haar niet heel erg wordt, aangezien zij ook lekkere dikke billen heeft net als mijn fries