Fi is vandaag 3 maanden drachtig, we kruipen langzaam richting de 100 dagen.
Vanmiddag weer even een foto maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cp112 schreef:Hier iig 1 heel simpele qua kleur.
Vos X Cremello = 100% palomino
Dan 1x effen schimmel X zwart bont = 50/50 effen zwart of zwart bont. En daar dan weer 50 % kans op schimmel eroverheen.
3 x zwart bont X zwart bont (alles heterozygoot) = 75% zw bont 25% effen zwart
1x bruin bont X zw bont = 75 om 25 mbt bont of effen en dan 50/50 op de bruine kleur.
En de laatste is nog niet gescanned maar dat is ook zw bont X zw bont beide heterozygoot dus 75/25 op bont of effen zwart.
Symke schreef:ah dus blijft echt een gokje van de natuur, ook leuk natuurlijk zo'n verrassing.
Voor mijn heksje in dit topic maakt het echt niet uit (met voorkeur valk dat wel)
Voor de andere merrie, die afgelopen vrijdag EINDELIJK haar veulen gekregen heeft ben ik aan het denken voor volgend seizoen, is me nu echt te laat. Ze is Equador x Ixion, qua bloedlijn veel mogelijk. Ze is met 1,60 vrij klein dus wil graag maat en allround, is ze zelf ook.
Dit veulen is echt leuk geworden, parmantig en elegant en een prachtig fijn hoofdje dus terugdekken kan ook nog natuurlijk
Cynthia, La Vie lijkt daar wel fjord als je niet naar de benen kijkt!
Symke schreef:ah dus blijft echt een gokje van de natuur, ook leuk natuurlijk zo'n verrassing.
Voor mijn heksje in dit topic maakt het echt niet uit (met voorkeur valk dat wel)
Voor de andere merrie, die afgelopen vrijdag EINDELIJK haar veulen gekregen heeft ben ik aan het denken voor volgend seizoen, is me nu echt te laat. Ze is Equador x Ixion, qua bloedlijn veel mogelijk. Ze is met 1,60 vrij klein dus wil graag maat en allround, is ze zelf ook.
Dit veulen is echt leuk geworden, parmantig en elegant en een prachtig fijn hoofdje dus terugdekken kan ook nog natuurlijk
Cynthia, La Vie lijkt daar wel fjord als je niet naar de benen kijkt!
Al_Zawraa schreef:Ik kom even heel egoïstisch binnen vallen.
Gepland was hier 3 veulens, mijn nieuwe Amerikaanse merrie was drachtig en mijn eigen Aleeyah. Nadjarah werd helaas na de eerste keer insemineren niet meer hengstig.. Dus ik had me al een beetje neergelegd bij 2 veulens.
Van Aleeyah dacht ik rond de 40 dagen dat ze het verloren had, maar dat zat nog netjes inclusief hartslag.
Afgelopen weekend was Nadjarah spontaan hengstig, dus ik had gehoopt op de valreep nog een poging te kunnen doen. Helaas toonde ze waarschijnlijk alleen de laatste dag/2 dagen hengstig, want tijdens het scannen was er geen ei (meer) te zien en er leek wel een bloeding te zitten.
Maar tot overmaat van ramp daarna Aleeyah gescand en die bleek nu toch leegWas eigenlijk wel te verwachten, maar ik had er nu niet op gerekend.
Dus volgend jaar maar 1 veulentje helaas![]()
Nog iets anders, kan ik iemand nog blij maken met een fles Regumate voor een kleine prijs? Fles van een liter, er is voor 14 dagen uit, dus er zal nog ongeveer 850ml inzitten. Vind het zonde om weg te gooien. Prijs was bijna €200,-. Bij interesse, stuur even een pbtje!