Hij staat niet op een EU station ter dekking en dan mag je er niet mee dekken. Heb gekeken om dit jaar mee te dekken en toen dachten ze ook dat het mocht.
Ik heb daarom bewust dit jaar voor hem gekozen, omdat vanwege zijn sportcarrière de kans er dik in zit dat hij volgend jaar niet meer dekt.
MDWStables
Geplaatst: 16-09-20 13:24
Volgens mij dekte hij dit seizoen ook enkel door de komst van Corona. Ik heb geen twijfel gehad in nog een keer terug te dekken. Zou er volgend jaar ook wel een merrie voor hebben.
Degenen die mij op Fb hebben zullen al wel flink wat plaatjes hebben gezien hij is ook wel aardig wat keren gedeeld op de HRB fb pagina.
Ik meld me hier even aan als stille meevolger! Als het goed is verwachten we in juni ons eerste veulentje (na heel wat geduld met het insemineren, zie mijn topic hierover) en een cystje dat plots wel een vruchtje bleek te zijn.
Zowel mijn vriend als ik weten totaal niet wat we allemaal moeten verwachten en ik zit ook continu met de vrees dat ze het vruchtje kwijt is. Ze toont zich heel moeilijk hengstig en soms knipoogt ze eens in het midden van de dag,... Dus aan haar zal ik het niet kunnen zien..
Ze is op 40dagen nogmaals gescand en toen was alles in orde (helaas teveel aan het meekijken geweest dat ik er geen foto van heb getrokken) en stelde de dierenarts dat we niet meer dienden te scannen tot het veulen ernaast stond.
Sowieso zal ik dus -als alles goed gaat- vanaf mei een hele boel vragen komen stellen!
Welkom Fauvetje! Je bent zeker niet de enige met een eerste veulentje hoor, hier nog één. Je hebt de twee belangrijkste scans in ieder geval al gehad. Ga je ook nog voor een gust-scan (omdat die dan best wel dicht op de vorige zit)?
Knolselder
Geplaatst: 16-09-20 17:02
Ben je niet bang dat de kroonrand beschadigd raakt en er abnormale hoefgroei door kan groeien? Apart als het er zo langs daar uitkomt. Zal wel flink pijn gedaan hebben ja!
Piarens
Geplaatst: 16-09-20 17:07
Hey fauvetje , ik snap je gevoel helemaal. Da zei hier ook niet meer te scannen. Maar ik panikeer nog al snel en denk telkens dat het mis is. Ik zal heel blij zijn als het veulentje ernaast huppelt !!
moner
Geplaatst: 16-09-20 17:44
Renske, wat een heerlijke positieve instelling! Ceasar ik heb gestemd Cynthia, gefeliciteerd met een hoefzweer Angelpam, wat een geluk dat het veulentje er nog zit.
Sommige zijn al op de helft, terwijl ik nog een laatste poging doe om twee merries drachtig te krijgen. Als het lukt, zijn jullie veulens al groot en geniet ik nog van het pasgeboren spul.
Ben heel benieuwd naar Lana’s 60 dagen scan, omdat we dan misschien ook het geslacht kunnen zien! Normaal doe ik die nooit, omdat ii het toch niet kan veranderen... maar nu doen we het omdat ie met de 40 dagen scan een beetje verstopt zat en we niet alles goed (genoeg) konden zien
MarryAnneR
Geplaatst: 16-09-20 18:08
Phoebe is nu dus 63 dagen. ik zag dat dat niet groter dan een hamster/eekhoorn is als je het veulen qua dracht ergens mee wil vergelijken.
Phoebe heeft nogal snel last van een dik buikje. We moeten haar dus wel bezig houden.
We hebben ons voorgenomen om geen gust-scan te doen. Contact met de hengstenhouder is super fijn, dus moest er iets mislopen komen we wel tot een oplossing. Maar m'n vriend stelde ook al: jij gaat dat nooit uithouden om die zo lang niet te controleren :p
Fauvetje welkom en gefeliciteerd met de dracht. Ik zou nog wel een scan laten doen hoor rond de 80-100 dagen. Vorig jaar heb ik na de 42 dagen scan niet nog eens laten scannen en ik heb dit voorjaar weken naar een hele dikke maar lege merrie zitten loeren. Ik kan het je niet aanraden
Moner ik duim hoor!
Finnea
Geplaatst: 17-09-20 08:13
Grappig inderdaad dat er zoveel verschil zit tussen de merries die al vroeg in het seizoen drachtig werden en merries waarbij het pas net is gelukt. Dat hebben we hier op stal ook, 3 merries die in mei uitgerekend zijn en 1 merrie in de 2e helft van juli. Die laatste wordt morgen voor de 1e keer gescand maar is waarschijnlijk wel drachtig want niet meer hengstig geworden terwijl de hengst erbij liep.
Finnea wordt morgen ook voor de laatste keer gescand, vind het toch wel weer spannend