[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 06:38

Jeetje wat zijn sommige vroeg :=
Ik heb wel een lijst met namen waar ik na de geboorte iets uit zoek. 1 naam weet ik al zeker; als Jupi een merrieveulentje zou krijgen... Zo had ik haar 2017 veulen namelijk willen noemen maar die heeft het niet gered. En de rest moet ik nog maar eens over nadenken.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:15

Wij zijn er uit met de namen. Friese stamboek dit jaar de g,h of i. Moeilijke letters. We hebben de stamboomnaam en roep naam gevonden. Pfff...lastig

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:31

Amai ldenboer je hebt nog keuze uit drie letters dan. Das toch nog makkelijk. :+
Dit jaar hier de V. Beter dan de u van vorig jaar. :P naam ben ik nog aan het puzzelen.
Roepnaam speelt niet zo rol vermits ik dit veulen eigenlijk moet verkopen dus koper kan dan kiezen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:41

Fotsy schreef:
Amai ldenboer je hebt nog keuze uit drie letters dan. Das toch nog makkelijk. :+
Dit jaar hier de V. Beter dan de u van vorig jaar. :P naam ben ik nog aan het puzzelen.
Roepnaam speelt niet zo rol vermits ik dit veulen eigenlijk moet verkopen dus koper kan dan kiezen.

Ik zou er toch maar rekening mee houden dat je de naam zelf moet gaan roepen ;)
Ik zie dat veulen niet zomaar verkocht worden als we jou inmiddels kennen... :') hihi

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:46

Ik ben er nog niet uit, N is een lastige letter. Ik heb wel een lijstje, denk dat ik het pas zeker weet als die er is. Maar ik heb nog even....zit nu pas op 144 dagen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:09

linda2008 schreef:
Fotsy schreef:

Ik zie dat veulen niet zomaar verkocht worden als we jou inmiddels kennen... :') hihi

:j :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:02

Ja erg he, wij hebben drie letters en dan nog weet ik het niet. Voor een hengst heb ik wel een aantal opties maar voor een merrie.. Als jullie nog leuke suggesties hebben :Y)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:20

linda2008 schreef:
Fotsy schreef:

_O- _O-

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:32

Stamboek naam staat ook al vast voor een hengst en roepnaam ook alleen merrie is moeilijker dus al iemand een leuke weet met een N

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:46

Ik heb nog helemaal geen namen .... normaliter heb ik ze altijd wel bedacht...

Moet maar snel aan de denk gaan haha.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:50

Ik heb ook nog geen namen, ik vind het wel leuk om superhelden/bekenden te gebruiken. Zo heb ik een Evel Knievel en een G.I. Joe. Vind de N een lastige letter!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:58

Ik heb ook nog geen naam bedacht eigenlijk. Ik heb een naam met de letter L als roepnaam of eventueel ook in de gehele naam verwerkt. Dat scheelt wel dat we daar geheel vrij in zijn.
En dan komen we op de maanstanden van de ervoor geboren veulens. Als het nu eens klopte bij deze merrie zou ik eindelijk eens een merrieveulen van haar krijgen. Buiten dat kan het ook super toeval zijn natuurlijk. drie hengsten dan zou je denken dat een merrie er zo een keer bij kan zitten hihihi.

Echter ben ik nu nog niet helemaal met de dracht bezig. Alhoewel ik vanmorgen wel dacht dat ze wel draagt, twijfel ik vaak ook nog. Voel nog niet duidelijk iets. Beweging kan namelijk ook darmen zijn hihi. Maar ze staat lichtelijk hoefbevangen, dus ben me eerst daar op aan het concentreren. En zo rol ik momenteel van het een in het ander. pfff hopelijk wordt het volgend jaar zorgen vrij om de paardjes.

Dus bij deze ook mijn excuus als ik minder reageer. Ik lees wel mee. leef mee met mensen, maar heb de energie niet echt om overal op te reageren. Sorry daarvoor.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:00

G.I. Joe vind ik ook heel leuk :j en Cocu heb ik altijd leuk gevonden, maar die korte namen passen niet in mijn "zinnetjes-namen".
Na; Pico Bello, Pimp My Ride en Howdo Youdo, wil ik wel graag een beetje in die range blijven.... maar zo creatief ben ik niet, dus word nog lastig haha!
Annelies, ik heb jouw hulp weer nodig denk ik ;) haha :P

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:02

Yes inspiratie namen! Ik houd ook van dit soort namen inderdaad. Helaas moet ik ook een beetje rekening houden met mijn vader. Ik vind Gaston heel leuk (niet van de postcodeloterij maar van disney ;)) en Grappa (favoriete drankje van mijn vader) en Gin staan hoog op mijn lijstje. Gordon vind ik stiekem ook wel leuk :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:25

Gordon :P

Ik ben ook van de zinnetjes namen. Dit jaar geen Latijnse namen want al vicis veulens zijn verkocht. Voor harley baby's heb ik een paar namen in petto en heb ik er 2 heel hoog op de lijst zijn maar dan moeten het wel zulke fantastische veulens zijn anders past het niet haha.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:01

200+, 196, 168 dagen etc etc ... Dan Halla: 68 dagen !!!!! WHOOP WHOOP >;) _O-

Kwa rijden.. tja vorig jaar heb ik haar drachtig ingereden en toen bij 4 maanden drachtig al gestopt en lekker op vakantie gezet, nu ben ik haar juist weer aan het oppakken dus ik hoop dat ik wel tot een maand of 7/8 kan rijden deze keer, maar wordt inderdaad gewoon aankijken wat ze aangeeft !

Pradadaan, ik zie volgensmij ook een heeeel klein beetje babybuik ! Maar alleen nog vanaf de zijkant :')

Yfkelover jaa hier ook al een beetje bezig met namen, wij doen weer met de H. Bij het IJslandse stamboek moet de voornaam zoiezo IJslands zijn en is het traditie om de naam van het veulen te beginnen met de eerste letter van de naam van de moeder, maar het is niet verplicht hoor !

Jolandje, zo doe ik het idd ook ! Elke keer als ik een leuke naam tegen kom; opschrijven en dan uitkiezen als het veulen er eenmaal is ! Al heb ik uiteraard wel voorkeuren !

Pradadaan, heeft de DA bij jou het geslacht kunnen zien ? Vanaf hoeveel dagen dracht kan dat ook alweer ?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:01

Ik vind Katara uit de tekenfilm Avatar een mooie naam maar helaas dat is niet met een N :=

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:02

Jeetje sommige zijn al gewoon over de helft van de dracht, wij zitten pas op 114 dagen en sommige die ook al namen hebben.

Wij moeten dit jaar een naam met de N, ben er nog niet me bezig geweest moet ik eerlijk bekennen maar ben ook nog niet echt bezig met de dracht eigenlijk.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:42

Haha met plezier hoor Linda :P

Ik heb vanmorgen nog een ingeving op mijn namenlijstje toegevoegd :D
Maar mijn lijstje is 20 namen lang ofzo :') keuze genoeg.

Als ik mijn maanstanden goed heb, krijgen Charlie en Oohla merries.
Vorig jaar klopte het.
Andere 2 zijn maidens dus tja...

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:51

Knolselder schreef:
Haha met plezier hoor Linda :P

Ik heb vanmorgen nog een ingeving op mijn namenlijstje toegevoegd :D
Maar mijn lijstje is 20 namen lang ofzo :') keuze genoeg.

Als ik mijn maanstanden goed heb, krijgen Charlie en Oohla merries.
Vorig jaar klopte het.
Andere 2 zijn maidens dus tja...

Vertel eens hoe je dat doet Knolselder ! Lijkt me heel interessant !

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:55

Hoe zat het ook alweer... iets met laatste veulen geboren in de nieuwe maan of oude maan dat hetvdan ofwel hetzelfde geslacht zou zijn ofwel het andere. Moet het nlg eens opzoeken. Charlie zou ander geslachtbals dit jaar krijgen (was hengst) en Oohla hetzelfde (was merrie). Hengstje werd geboren 6 april en merrie 20 april denk ik.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:01

Weer een paar mooie buikjes voorbij zien komen <3

Hier zitten we alweer op 215 dagen *\o/*

Pff altijd moeilijk namen verzinnen. Bij ons moet een hengst met de F beginnen en merrie is vrije keus. Voor een merrie heb ik al een naam, maar nog geen roepnaam. Voor hengst zit ik nog enorm te twijfelen. Mijn veulen van vorig jaar heet Florenzzo .

Het lijstje tot nu toe. Maar ik heb nog niet echt zoiets van dat is het :+
Flórián
Floriaan
Fernando
Fernández
Ferdinand

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:02

Knolselder schreef:
Hoe zat het ook alweer... iets met laatste veulen geboren in de nieuwe maan of oude maan dat hetvdan ofwel hetzelfde geslacht zou zijn ofwel het andere. Moet het nlg eens opzoeken. Charlie zou ander geslachtbals dit jaar krijgen (was hengst) en Oohla hetzelfde (was merrie). Hengstje werd geboren 6 april en merrie 20 april denk ik.

Grappig, ons vorige veulen (Hengst) is 28 mei geboren dat is nieuwe maan, en ons toekomstige veulen zou de eerste paar dagen van augustus moeten komen en dat is dat is laatste kwartier en als hij voor 4 aug zou komen is het volle maan. Dus dan zou het nu een merrie moeten worden ? Laten we het hopen :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:03

Nee maakt niet uit wanneer die verwacht worst. Het gaat om de maanstand op de geboortedag van het vorige veulen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:15

Knolselder schreef:
Nee maakt niet uit wanneer die verwacht worst. Het gaat om de maanstand op de geboortedag van het vorige veulen

wat zou bucks nu moeten krijgen dan?
zij is bevallen op 29 mei om 03.00 uur dacht ik...