AnniekSlijk schreef:Ik heb altijd gehoord dat als een merrie heel lief wordt het een hengst wordt en als ze een bitch wordt, wordt het een merrie. Dat is bij mij ook uitgekomen, vorige dracht was het echt een goedzak geworden en jawel een hengst. Dit jaar is ze weer super lief, dus hoop weer op een hengst. Maar ik geloof er eigenlijk niet zo in... We zien het wel!
Zo heb ik het ook juist gehoord inderdaad.
Ligt ook aan je merrie hoe gevoelig ze voor hormonen is denk ik. Roos kreeg een merrieveulen dit jaar. Nooit iets aan gemerkt. Maar dat is sowieso een erg rustige/stabiele merrie die zich niet gek laat maken.
Lies heeft deze hele zomer al dat ze bepaalde paarden wel met huid en haar op kan eten. En ook haar "vriendjes" letten wel op bij haar. Zo was ze vorig jaar totaal niet terwijl ze een hengstje kreeg. Ga dus met spanning afwachten wat er komend voorjaar uit komt 
Het wachten valt me dit jaar eigenlijk meer mee dan vorig jaar. Komt denk ik toch omdat ik er nu veulentjes bij heb lopen. Als die straks weg zijn begint het echte wachten pas denk ik.
Zag dat we over 3 dagen alweer op 1/3de van de dracht zitten.
Cynthia, misschien een beetje veulenbuikje van dit jaar nog. Maar Lies was na 3 keer rijden helemaal weer strak. En de schimmel is een maiden en net als Lies niets te dik (eindelijk mooi op gewicht juist
), die begint toch ook duidelijk te groeien.
Esther28, als je het echt bijna zeker weet en je merrie heeft er veel stress van, kan je overwegen om het niet te doen.
Vorig jaar wist ik ook vrij zeker dat het goed zat en heb ik niet meer gescand. Maar toen ook bij een hengstenhouder gedekt waar je wel weer terecht kon als je merrie toch leeg bleek. Dit jaar moet ik echt een gustverklaring hebben. Dus denk toch even scannen deze maand.
Vorig jaar was het met Lies ook moeilijk scannen (was ook net verhuisd toen en wat gestressd), dus toen ook verdoofd. Dit jaar hebben we een opvoelbox en daar doen mijn merries het super in. Bakkie voer voor de neus een gaan