[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:12

Hier ook niks vannacht, ze zullen wel wachten op het mooie weer.
Vanmorgen hong er wel een klontertje aan de uier dus lang duurt het zeker niet meer :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:13

Neon op de 300 en Fien ook *\o/* *\o/*

Prachtige slaapfoto's _/-\o_ _/-\o_

En nou weet ik dus niet meer wie welke merrie zulke mooie harsjes eronder hangen had... verdorie. :')
Maar dat duurt vast geen eeuwigheid meer.

Pauk tjeetje ja... zelf al 33 weken en dan nog moet waken is niet eenvoudig.
Spannend.

Crines hier worden vele warmbloeden (hannoveraner) al voor het nieuwe jaar geboren (rond kerstmis) wordt ook openlijk op Facebook enzo gezet.
Toch is de aangegeven datum van geboorte 1 januari van dat jaar.
Weet iedereen, doet iedereen. Zo heb je maximaal grote ontwikkelde veulens op de keuring :7

CL grijns onder mama door _/-\o_ _/-\o_

BianCatjee beide dames zien er goed uit.

SofieHavan uier gaat de goede kant op.

Pol prachtige stal heeft jouw mooie dame! Hangt al het wachten je de keel al uit?

Caesar hihi slaapfeestje op de cam...mooi gezicht.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:15

@ Biancaatje.. Dat is niet te hopen en dat verwacht ik ook niet hoor.. M'n 2e merrie (en ik) is 21 mei uitgerekend dus dan moet ze wel heel ver overlopen en dat is helemaal niks voor Orion.

@SofieHavan.. Nee eigenlijk voornamelijk gedrag.. Ik kijk avonden op de camera dus weet haar normale gedrag en zie dus ook snel als er wat afwijkt..

@ Crines.. Fijn dat ze het nu toelaat! Orion is de 1e dagen ook erg beschermend en daarna gaat het vaak beter.. Dat weten we nu ook en dan benader je toch anders..

@ Neon.. Gefeliciteerd met je mijlpaal,

en Fien ook een mijlpaal,gefeliciteerd!

Orion gisteren niet echt onrustig maar ook niet in haar normale doen.. Toch wel veel gelegen vannacht en ik heb dus veel gezien en weinig geslapen :+
Maar nog geen beeb en uier is alleen op de foto te zien dat er wat veranderd.. Dus minimaal.. Maar ja we hebben het over Orion.. Die kan dus wel ineens bedenken te bevallen.. 332 dagen vandaag

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:21

Pauk schreef:
@ Biancaatje.. Dat is niet te hopen en dat verwacht ik ook niet hoor.. M'n 2e merrie (en ik) is 21 mei uitgerekend dus dan moet ze wel heel ver overlopen en dat is helemaal niks voor Orion.

Orion gisteren niet echt onrustig maar ook niet in haar normale doen.. Toch wel veel gelegen vannacht en ik heb dus veel gezien en weinig geslapen :+
Maar nog geen beeb en uier is alleen op de foto te zien dat er wat veranderd.. Dus minimaal.. Maar ja we hebben het over Orion.. Die kan dus wel ineens bedenken te bevallen.. 332 dagen vandaag

Ohh dan zou ze inderdaad wel heel ver moeten overlopen wil ze eind mei halen.. dat gaat ze niet redden :)

Orion is dus zo'n merrie die het even stiekem tussendoor doet als je het niet verwacht?

Neon en pien gefeliciteerd met de mijlpaal!! *\o/*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:27

Ze heeft nu 3 veulens gehad en bij alle 3 iets aan dr uier laten zien, van echte melk tot hele iniminie harsjes dus dat verwacht ik wel maar ja.. Ze is ook heel goed in gekke dingen doen dus het zou me niets verbazen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:32

CL hij is gewoon echt geweldig leuk :D dat bokken naar mama ook := :')

Crines wat een gedoe zeg! Wat ontzettend flauw om het op die 2 dagen te laten hangen. Zal toch heus wel wat op te vinden zijn..

Hoop mijlpalen weer zie ik *\o/* wij moeten nog zo lang vergeleken met een hoop hier :=
Niet dat ik me hoef te vervelen overigens, nas zorgt wel voor genoeg te doen, die bleek gisteren een hoefzweer te hebben. Gaat lekker zo := :')

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:42

chimello schreef:
Goedemorgen, nog niks hier :+ iemand znders meer geluk?

Neen, hier helaas ook nog steeds niets... *ongeduldig*

pol1 schreef:
Die van mij schuurt zich inmiddels overal..schijnt hormonaal te zijn..De Da kan er wat voor spuiten maar niet tijdens de dracht.

De jeuk zal dan automatisch wel ophouden als de hormonen na de dracht zich opnieuw wat gaan normaliseren?

Knolselder schreef:
Charlie belde net om te zeggen dat ze het ook beu is. Dag 325.

:j ik krijg ook dagelijks (euhm, nachtelijks :') ) zo'n aantal telefoontjes :P GOOI HET ER DAN TOCH UIT! m
Maar nee hoor, 't blijft zitten -O-

Cynthia82 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Voor Neon!!
En ook voor Fien :D

Jeeej!! :D aftellen kan beginnen!! *\o/*

kiki1976 schreef:
Hier vannacht een rustige nacht gehad, alleen vanmorgen om even voor half 7 alarm tot 2x aan toe.
Vond dr toen wel even onrustig in haar doen en laten. Maar is nu weer rustig.

Die rustige nachten zijn een ware ontgoocheling op den duur :P wij willen een nacht voor ACTIE (en veulentjes natuurlijk :+ )

LoesvL schreef:
Hier ook niks vannacht, ze zullen wel wachten op het mooie weer.
Vanmorgen hong er wel een klontertje aan de uier dus lang duurt het zeker niet meer :D

-O- Maar jee voor het klontertje!! *\o/* We wachten in spanning verder af!!
Ik dacht dat het echt al zou geboren zijn, met de uier van gisteren!

Pauk schreef:

Oh dat gaat de goede kant op! Maar idd spannend als je zo zelf zwanger bent en moet waken, ik zou het niet gekunnen hebben. Alhoewel, ik had de hele tijd last van reflux en kon amper slapen dus ik was toch de hele nacht wakker :+

Hier gaat dag 344 in, zonder verandering. Uier blijft zelfde, gedrag blijft t zelfde (rustig)...
Echt beu. Ik wou dat iemand mij kon zeggen: 10 april gaat ze bevallen, dan kan het mij niet geven dat het nog zo lang duurt, maar dan heb je zekerheid om naar af te tellen, maar is dat zo "loos" in het niets zitten aftellen, 't kan voor morgen maar ook voor volgende week of zelf de week nadien zijn... zooooo frustrerend!! 8)7 ^)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:44

Jeuh, Fien ook 300 dagen! *\o/* *\o/* *\o/*
Tjinta, hoeveel dagen reken jij altijd? Aangezien je ook voor 10 mei in de openingspost staat?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:51

Woogy hier eten de kleintjes ook altijd zeer snel mee van alles wat ze vinden in en rond de stal.
Dat geldt zowel voor de merrie's als de hengstjes. Al denk ik dat hengstjes nog nieuwsgieriger zijn.

Crines ja leuk!!
Ik geef geen veulenbrokjes,ze eten mee van mams. Maar die hebben natuurlijk ook minder nodig.
Mijn warmbloedveulens kregen wel apart brokjes,ik gaf dan gewoon de cavalor probreed die de merrie kreeg.
Wat vervelend van het stamboek :(:)

Ja bolle 300-dagen Keesje!! *\o/* En toch draagt ze weer bescheiden,of wat vind je zelf Cynthia?
Ze heeft ook echt nog mooie fijne beentjes voor haar leeftijd,ze ziet er top uit. _/-\o_

Welkom terug Marije. Doet raar je in april nog met een bolle merrie te zien. :')

Mopjemop als het is om later te rijden ga je heel blij zijn met je hengst want die zijn toch echt wel standvastiger en leuker te rijden dan merrie's,vind ik dan zelf. :j

LoesVL *\o/* *\o/* spannend. Maar voorlopig nog niks dus...

Gentle droogt echt heel mooi op. <3

Butengewoon ze begint er goed drachtig uit te zien. :j Mag ook wel nu haha.

Sofiehavan,die gaat opeens een vordering maken in het uier en bevallen hoor,hoop ik voor jou. :(:)

Emma balen van het schimmelplekje :(:)

Oh spannend Arianne,opletten maar,die shetten hebben er een handje van weg om te bevallen out of the blue. Maar dat weet jij wel al. :D

Pol1 ik had hier ook een merrie die heel veel jeuk had overal en haar buik schuurde over het gras. Was voorbij zodra ze bevallen was.

Orion kan ook elk moment dus! Niet zo handig als je zelf hoogzwanger bent neen. :+

Biancatje wat ziet (zien) ze er goed uit!

Cesaer slaapfeestje. :')

Charlie ook al aan het platslapen. :z

Jaaaa Neon ook 300 dagen drachtig!! *\o/* *\o/*

Fien ook 300 dagen drachtig!! *\o/* *\o/*

Kiki netjes zo in de morgen bellen. Dat van die stal kan best hoor omdat ze toch wat onrustig was.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:58

Neonlight schreef:
Jeuh, Fien ook 300 dagen! *\o/* *\o/* *\o/*
Tjinta, hoeveel dagen reken jij altijd? Aangezien je ook voor 10 mei in de openingspost staat?

Ik was het schrikkeljaar vergeten. 1 dag extra die ik dus niet geteld hat.
Ga uit van 340 na laatste dekdatum.
Mijn app telt op vandaar dat ik er niet zo snel achter kwam dat ze op 9 mei op 340 dagen zit.
Maakt ook niks uit, tis puur voor de lol.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:12

Zo nu even meer tijd om op iedereen te reageren.

Pauk, niet leuk als het uier weer helemaal terug loopt.

BianCatjee, mooie buik heeft ze. Grappig hoe het kan verschillen van paard tot paard.

SofieHavan, heerlijk slapen hihi.
Ah toch al uier.
Idd tijd voor actie!

pol1, ook al zo'n luie dame :z
Ideaal voor het hooi zeg.
Bo heeft ook wat jeuk onder haar buik. Maar of dat nu van de dracht komt of van het verharen durf ik niet te zeggen. Ze vind het nu opeens wel lekker als je onder haar buik borstel.
Wel begint ze nu steeds te schuren aan haar staart.

Caesar, de dames zich verder gedragen tijdens hun slaapfeestje? Heerlijk gezicht zo samen.

vrouwke, mooie foto's <3

Crines, waardeloos zeg van het stamboek -O- Hopelijk lukt het alsnog

Balen Loes, hopelijk aankomend weekend

amyz, oei dat is niet leuk. Beterschap voor Nas

Pretty, zodra ze binnenkomt begint ze gelijk te graven. haar hooi moet als eerste gelijk uit de hoek vandaan en door de halve stal heen. Terwijl ze normaal het gewoon netjes liet liggen.
Wij grapte al, moet overal leggen zodat ze overal liggend kan eten :Y)

Vandaag Bo op de 320 dagen *\o/*
Uier vanmorgen
Afbeelding

En even lekker langs het pad grasjes eten
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:14

Bo 320 dagen!! *\o/*

Oh zwijg die twee merrie's met hun veulens deden en doen dat ook,het hooi overal heen gooien.
Ik krijg het daarvan. :o
Ja,om gewoon overal te kunnen staan/liggen eten. :P
Ze ziet er goed uit!

Ik heb nu Vera en Clio onder de cam. Nadeel van een vosse merrie,ik zie ze niet goed met de infrarood,ze is te vaal van kleur tegen het stro aan. :')
Gelukkig ligt zij amper of niet dus veel vals alarm zal ik wel niet hebben. Ze is voorlopig nog niet onder het alarm hoor,ik spaar mijn krachten nog wat. :')

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:26

Leuk, weer een paar merries door de magische 300 dagen!! Gefeliciteerd!
Geen veulentjes, mmmm. Morgen vast wel, met een paar harsende merries. I like! Het wordt zulk mooi weer; gun jullie allemaal lekkere genieten-in-de-wei-momentjes bij nieuwe aanwinsten.
Haha, inderdaad Pretty, weet er alles van, out of the blue bevallende pony's. Het is dat ze hier vaak wel flink aan de sjouw gaan; andere tekenen zijn meestal niet voldoende om al alert te zijn. Maarrrr jij zag het al in mijn topic; hier zowaar ook redelijke uiertjes bij de eerste 2 dames! Het is een wonder...
Sjirkje
Afbeelding
Bonneke
Afbeelding

En gewoon een leuke foto van Lonneke :))
Afbeelding

Wanneer verwacht jij de volgende normaal gesproken? Zie wel op hoeveel dagen ze zitten onder je profiel, maar met hoeveel dagen reken jij? Spannend als ze weer onder de cam staan; komt in elk geval weer dichtbij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:42

Lonneke puilt uit naar 1 kant. :=

Tjinta, jij dan gefeliciteerd met je 301 dagen mijlpaal. *\o/* Daarom vroeg ik het ook. :))
Ik heb Neon ook voor 10 mei staan, maar het is eigenlijk 10 mei plus een paar dagen. :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:49

Gefeliciteerd allemaal met de 300 dagen mijlpalen!!!

Lonneke (leuk, n naamgenootje :P) puilt echt uit naar 1 kant :=

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:05

Gefeliciteerd met de 300 dagen allemaal. Mooie volle uiers kwamen er weer voorbij.
Stil stil bij KBK?
Lonneke is rechtsdragend :=

@ Pretty; ja mss gaat er wel eenwieler voor me open als ie straks geruind is. Had wel met de mn ex kater Joep. Ook altijd poezen gehad, ook van die bitches :+ en die kater is veel relaxter.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:19

Lonneke heeft bijna een steun paaltje nodig aan 1 kant hihih

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:35

Echt hoor mopjemop!

Arianne wie weet ben jij wel bij de gelukkigen met het goeie weer dit weekend! Want dat doet er toch echt ook aan heb ik al ondervonden. Dat rondlopen is wel een fijn teken ja. Weeën weglopen. :(:)
Ik reken niet een aantal dagen,ik tel de dagen op en kijk dan. :+
Maar ik weet uit ervaring dat Vera nog nooit boven de 330 dagen gedragen heeft,meestal ergens rond de 325 dagen,idem voor Lisa. Dat is leuk van die merrie's waarvan je al weet wat ze ongeveer doen.
Clio draagt langer denk ik en van Ella is het haar eerste dus dat is natuurlijk al helemaal een raadsel.
Ella is wel een amha en die dragen vaak kort...Maar wie zal het zeggen?
Ik hou ze gewoon allemaal strak in de gaten. 8-)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:48

O hoop t zo dat de jeuk voorbij is na de bevalling!!
Hier nu wel een hele dikke merrie..Hoop op zaterdag!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:49

suus_elviera schreef:
Lonneke heeft bijna een steun paaltje nodig aan 1 kant hihih

_O- Nou hè? Zo'n monopod ding, waar veel mensen bij concoursen opzitten lijkt me wel wat. Toch nog vrij mobiel dan, haha.
Jaaa CubaLibre, viel me pas al een keer op dat we een naamgenootje in de wei hebben lopen. Die naam hoor je niet zo vaak!
:= Pretty, dat is een betere methode van rekenen. Baal je ook niet als ze wat overdragen. Maar inderdaad wel fijn als je er een aantal al een tijdje hebt; heb je in elk geval een idee. En mmm, dat zou leuk zijn, aanstaand weekend een veulen! Ik denk het nog niet hoor, maar van mij mag het! Ik zou wel zaterdag voor het eerst naar de nmprs-keuring gaan, dus manlief moet maar thuisblijven dan ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:52

Ik baal altijd wel als het te lang duurt naar mijn zin. :') Maar zo echt van ha op 330 dagen is ze uitgerekend,neen mooi niet,daar fop je mij niet mee. Ik weet nog hoe nukkig ik was toen ik 40 weken + 1 dag droeg. :=

Ha ik ben ook present zaterdag! Ik laat wel geen spannende merrie's achter gelukkig dus ik ga met een gerust hart. Maar jouw man heeft er in elk geval ook verstand genoeg van moest het nodig zijn. :))

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:17

Zit ff op mijn telefoon, zal vanavond bijlezen maar wilde even reageren op pol1.

Die van mij heeft ook zooooo veel jeuk. Het kan niet komen door verharen want ze is geschoren. Heb haar gecheckt op luizen of wat dan ook en gewassen met betadine maar niks helpt. Toen de dierenarts gevraagd maar ook hij zegt dat her wat hormonaals is. Inderdaad jeuk met name onder haar buik en ze schuurt haar staart (zonde ze heeft al niet veel). Hopelijk inderdaad weg als het veulen eruit is :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:04

*\o/* mijlpalen, altijd leuk

Nog geen veulens pfff die merrie's toch

Jeuk is iets hormonaal ja en zou normaal overgaan. Vorig jaar was er een merrietje in dbt2015 die het echt heel erg had.

Spannend arianne met zo een uiers al, lonneke :')

Jammer he dat die uiers soms nog zo kunnen teruglopen, hier ook maar dan kunnen ze beginnen vullen met melk :P

Kiki goed dat ze niet meer zo plat slaapt
En vele bellers zo te horen.

Loes nog niks? Kbk

Pretty ja bij maidens wordt het moeilijk voorspellen he, nog niks spannends dus

Pol1 knappe merrie en mooie stal

Het goede weer zal er wel voor zorgen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:28

Even snel reactie op Pretty:

Dais draagt inderdaad weer redelijk bescheiden, net als bij Fi. Merrie? :D

Haar benen zijn niet heel mooi meer, hoor. Haar spronggewrichten zijn wel wat dik van de spat / artrose, alleen dat zie je niet op een zijaanzicht :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:31

ff snel tussendoor.

pol1: Sierra had ook jeuk de laatste weken, maar zij was dan ook wel volop aan het verharen. Nu ze eenmaal bevallen is, lijkt ze over kriebels te hebben. Har manen schuurt ze echt wel heel vaak helaas. Er zijn al hele stukken weg. Haar staart blijft ze sinds de bevalling wel redelijk vanaf.

Ik zag gisteren dat Imperiosa (die nog een kleine maand moet) nu ook begon te schuren aan haar staart -O- Het is echt iets hormonaals denk ik. Gelukkig allebei niet zo erg als Venthe beschrijft.

Oeh Arianne, als ze beginnen ijsberen... Sierra heeft de hele dag lopen ijsberen voor ze bevallen is :j

Mopjemop: ik moet pretty helaas tegenspreken. Ik heb nu al 3 merries gehad en die zijn 10x makkelijker dan mijn hengst en mijn vroegere ruin :+ Nuja ik denk wel dat dat meer zegt over deze merries dan over iets anders. Ik heb het echt getroffen met mijn merries <3

Fotsy: ja ik was ook zo teleurgesteld toen Sierra haar uier ineens terug minder werd. Maar daarna is het wel echt doorgezet :j

Arianne en pretty: veel plezier op de keuring zaterdag!

Bo ziet ergoed uit kiki +:)+

Die foto van Lonneke _O-

tjinta: dat vertelden ze me ook gisteren, dat er zo veel mensen zijn die zeuren met de geboortedatum. Ik wist inderdaad wel dat het gedaan werd met veulens die nog voor nieuwjaar geboren zijn, maar ik dacht dat men het dan toch stil hield.
Als het niet op een eerlijke manier kan, ga ik me er ook niets van aantrekken. Als het bestuur me aanraadt om het zo te doen... Ik vind het eigenlijk wel spijtig dat er dan 29/03/2016 in zijn paspoort zal staan :o Maar ah, er staat dan wel fokker: Yeguada Crines Danzantes *\o/*

Ik begin hier al weer ongeduldig te worden om straks naar Furioso te gaan :):) Hopelijk is hij vandaag niet vergeten dat hij gisteren genoten heeft van het aaien O:)