[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:53

Fotsy, niet te hard duimen voor merrieveulens hoor... ik wil wel een hengstje ;)
Alhoewel een merrie ook goed is, maar ik heb alleen volwassen merries, een hengstje kan leuk bij het jonge spul na het afspenen :D

Alhoewel een merrie ook weer voordelen heeft, ach... het maakt me dus niks uit :') haha

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:32

Neonlight schreef:
Volgens mij ben ik nog eerder aan de beurt voor een merrieveulen, met een stand van 7-1 voor de hengstveulens van Neon. :+

mwah.... hier is de stand 9-2, Yuma geeft de merrieveulens aan de gastmerries schijnbaar -O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:01

jolandje schreef:
mwah.... hier is de stand 9-2, Yuma geeft de merrieveulens aan de gastmerries schijnbaar -O-

Als Billy dat dan ook doet...... ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:04

haha, linda, dat zou mooi zijn :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:13

Mij maakt het eigenlijk niet uit wat eruit komt, merrie veulen zou leuk zijn voor de fokkerij en hengstveulen indien interessant genoeg voor de hengstenkeuring :)
(Al heb ik het veulen zeer waarschijnlijk al verkocht....)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:51

Dustinlover schreef:
Hihi Neon :P De papa's geven gewoon steeds het verkeerde zaadje :P

Nu heb ik dus 1 merrieveulen gehad, en dan nu net bij de hengst die juist veel hengstveulens geeft. :') :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:15

Wat grappig toch neon.

Jolandje duimen dat Billy het juiste kwakje aflevert :P

Linda :D ik zou graag hengstje hebben bij mijn grote merrie maar die moet volgend jaar eerst drachtig raken _/-\o_ en ach maakt me niet zoveel uit hoor zolang mams en beeb maar gezond zijn, al wordt het een witte met roze bolletjes ruin :+ , al kan ik het niet ontkennen dat ik steeds een voorkeur heb of een eigen gevoel dat hopelijk deze keer weer juist zit.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:20

Rianne leuk dat ze terug thuis staat! En nog gefeliciteerd met de dracht. Lisa hier toont ook altijd al erg snel die buik,heel apart. Aan die bevalling moet je nu nog eventjes niet denken.

Kelly niet echt neen :+

Jolandje van mij mag je nu wel eens weer een merrieveulen :j
Ik had dit jaar ook 3 hengstjes en 1 merrie,de mannelijke hormonen overheersten. :+

Bij jou begint het al te vlotten CL!

Cynthia ben ik de enige die wél verschil ziet? Ik zie namelijk dat ze buikiger geworden is. :D

Linda ai zo ziek geweest van spoelwormen? Dat is het eerste dat de DA ook deed,haar ontwormen met pyrantel want ook ik had eerst ivermectine gebruikt en pyrantel dan op 3 maand maar ze was toen pas 6 weken en netjes op 10 dagen en 3 weken ontwormd. Nu goed,dit zal de oorzaak niet geweest zijn bij haar maar wel die vreselijke hitte.
Gelukkig gaat het met Pico nu ook weer beter,het is zo snel gebeurd... Ook ik steek ze liever in een glazen kistje hoor nu...Jessy heeft heel lang apart gestaan van de rest en nog gaat ze vlugger binnen dan de rest pfft je bent geen moment meer gerust.

Rowan ik ben benieuwd naar Fab! En natuurlijk eerst nog Empty haar veulen.

Neon naaah jij moet de traditie van Neon en haar hengstveulens in ere houden. :+

Dankje Venthe. En jij ook gefeliciteerd met de dracht! Ze ziet een kleintje nog niet meteen zitten dus hihi

Fotsy misschien woon jij wel op merriegrond. :P

Ik vind hengstveulens wel prettiger omdat ze zoveel speelser zijn en leuker om op te kijken,ze zijn altijd bezig! De merrieveulens houden bij wijze van spreken een theekransje terwijl de hengstveulens ravotten en stoer doen. 8-)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:32

De merrieveulens houden een theekransje :') hahaha

Ja Pico was echt heel erg ziek! Pyrantel op 3 maanden was voor hem gewoon te laat. Tja ik heb mezelf wel 100 keer voor mijn kop geslagen dat ik hem niet eerder er mee heb ontwormd, maarja de ene zeg met 3 maand, de ander pas met 6 maand, ik wist ook niet beter. Hij is er nog niet helemaal bovenop, mag ook nog duren tot over 2 weken de kuur herhaald word, maar pfoeh wat maak ik me zorgen....
Als het zulk slecht weer is, laat ik ze nu ook binnen. Sommige vinden me een aansteller, maar ik neem liever geen risico's. Hij is zo zwak geweest en heeft wellicht helemaal geen weerstand meer.... Die veulens zijn onwijs leuk!!! Ik ben helemaal verslaafd!!
Maar het geeft ook wel een hoop stress en zorgen....

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:59

Mag ik me ook melden? Onze merrie is nu 42 dagen drachtig :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:47

Jeetje Neon en Jolandje, wat een oneerlijke verdeling zeg! :oo ik duim mee voor een merrie!

Als hobbyFokker zijnde hoop ik op een merrie voor mijzelf :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:56

Pfoe dat lijkt me echt vreselijk als zo'n kleintje zo ziek is :(:)

Hier had madame eerder een vosse merrie en een donkerbruin hengstje. Ik heb nu een schimmel merrie in bestelling 8-) :+

Nou ja, eerst die 30-dagen scan maar eens in orde hebben := Zo spannend! Ze eet haar Regumate wel netjes, zolang er maar een handje brok achteraan komt :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:04

Blij dat d zoeke paardjes weer aan de beterende hand zijn!

Prachtige foto's kwamen er weer voorbij.
Lekker blijven posten hoor.

Hier belangrijkste natuurlijk dat ieder gezond is en blijft daarna een voorkeur voor merrie.
Maar ik weet niet of ik daar wel naar mag vragen na mijn toppertje van afgelopen keer.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:12

Amaryllis, knappe merrie hoor. Zo te zien zorgt ze ook goed voor zichzelf met een veulen aan de voet ;)

Kelly en Cynthia ook mooie foto's van jullie merrie's. Nog weinig buikjes te zien, maar het is nog vroeg natuurlijk. Zal deze week ook even foto's maken, vind haar ook al wel buikig lijken af en toe, maar ligt waarschijnlijk ook aan mij :P
Wel is ze na het weekend over de 100 dagen alweer *\o/*

Linda, gelukkig gaat het nu weer beter met Pico :(:) Nog geen ervaring met zieke veulentjes, maar Roos als heel zieke jaarling meegemaakt en is echt verschrikkelijk...

Neon (en de rest), hier staat de stand nog op 0 merrieveulens, dus vind dat ik wel recht heb op minimaal één O:) naja ook op 0 hengstveulens, maar toch haha
Maar stiekem zou ik wel graag een merrieveulen van Lies willen en dan overweeg ik haar eerst nog een tijdje door te laten rijden in de sport.

Hihi Venthe, je merrie moet straks toch wel minder bitchy zijn tegen haar eigen veulentje he ;) Toen Lies op de keuring was laatst vond ze al die veulentjes super interessant. Die is helemaal klaar voor eentje voor zichzelf :):)

MoniekJ, welkom! Heb je ook wat beeldmateriaal van jouw combinatie? ;)

Vientje, blijft nog even spannend dus. Gelukkig eet ze de regumate goed, inderdaad die 30-dagenscan eerst eens door komen.
Kleur heb ik nog niet zulke zware wensen voor. Zwart zou erg leuk zijn, maar zoals ik eerder ook al gezegd heb, ga ik gewoon uit van twee bruine veulentjes ;)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:13

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:56

Mag ik mij melden? :D

Halona is 121 dagen drachtig van Fancy en dus uitgerekend op 19 februari 2016:

SH Velvetbucks Halona ( AMHA - AMHR - NMPRS )
Afbeelding

Vermilyea Gold's One Fancy Dude ( AMHR - ASPC )
Afbeelding

Halona 3 dagen geleden, op 118 dagen dracht:
Afbeelding

Een beetje een ongelukkige foto, haar benen lijken vreselijk krom, maar hier zie je haar buikje een beetje, ook al bevat dat nog vooral gras :P

Het is de laatste poging die we doen met haar, loopt het opnieuw fout, dan stoppen we ermee :)

MoniekJ, gave hengst, wie is het?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:00

Morgen de laatste merrie scannen die zit dan op 19 dagen. Mocht die drachtig zijn krijgen we volgend jaar 5 veulentjes!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:19

Hey Annebet, welkom :D wat is Halona toch een knappe merrie zeg!!! :wow:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:26

Jaaaaa welkom Annebet!!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:10

Pretty, ik zie het ook duidelijk :D
Sowieso denk ik dat iedereen kan zien dat ze nu veel dikker is dan vorige maand (ze is echt veel boller door het gras :+) maar ik zie zelf ook aan haar flanken dat ze wel iets anders is dan anders :j

Score hier is trouwens 5-2 voor merries. Ik ga voor 5-3 :D

Van het weekend ben ik weer uitgebreider :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:39

Hallo allemaal :wave:

Ik ben weer een tijdje afwezig geweest omdat ik het een beetje verdrietig vond dat mijn merrie
nog steeds niet drachtig was en de meeste hier wel..

Toch hebben we het nog niet opgegeven en zijn we haar gaan opvolgen in de kliniek. Weer vaak wezen
scannen, vorige week hengstig laten spuiten, eitjes volgen en zien groeien. Jammer genoeg ook wat vocht in de baarmoeder gezien dus daar 2x oxytocine voor gespoten. Dinsdag weer gaan scannen en 2 eitjes gezien van 3,3 en 4,3cm. Woensdag hebben we Simra weer naar het verre Overijssel gebracht.

Het viel me zwaar maar ik moest het toch nog 1x proberen.. Ik heb met de dierenarts en de hengstenhouder besproken dat we
gaan insemineren, dan scannen, als het ei eraf is wordt ze gespoeld en als het ei er nog is wordt ze opnieuw geïnsemineerd. Net zo lang tot dat het ei eraf is. En dan spoelen zodat er geen vocht meer in de baarmoeder zit en het eitje kan innestelen. (hopelijk..!!) :o

Vanmorgen kreeg ik bericht dat Simra vandaag hartstikke hengstig was en geïnsemineerd is! *\o/*
Morgen gaat de hh met haar naar de kliniek om te scannen. Ohh ik vind het zo vreselijk spannend..
We zetten alles op alles om het te laten lukken.

Ik ga nu even bijlezen..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:16

Welkom Annebet! Knap merrietje ja :)

Wie is de hengst MoniekJ? Hij komt me zo bekend voor. Mooie combi iig :)

Spannend xApple! Hard duimen dan maar *\o/* Ik snap wel dat je even hier wegblijft als het niet mee zit :j ik vond toen de vorige 30-dagen scan negatief uitpakte en ik haar na de volgende inseminatie niet drachtig vond tonen het ook erg dubbel om hier de blije berichten van anderen te lezen.

Even iets van een heel andere orde, mijn drachtige dame is vanavond voor het eerst weer "echt" mee geweest op buitenrit na 5 maanden blessureleed en revalideren.
Volgens mij vond ze het leuk :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:26

Welkom alle nieuwkomers en gefeliciteerd met jullie drachtige merrie's.

AppleX, ga heel hard voor je duimen.

Linda2008, hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:28

welkom annabet, leuke merrie, hopelijk een mooie en vooral gezond veulen

MoniekJ ook welkom, prachtige hengst :~

xapple begrijpelijk, hopelijk lukt KI, vorige keren waren natuurlijk dekken of vergis ik me, duimen draaien voor je

spannend nog een paar scannen binnenkort, ik ben benieuwd en duim heel hard mee.

vientje amai die heeft een goeie stap op, ze was duidelijk in haar nopjes

hier Flo weer knetterhengstig pfff hoop dat ze er nu klaar mee is en volgend jaar vroeg start, want ocharme mijn hengstje := Hengstigheden zijn ook duidelijk niet goed, veel te korte cyclus
Elsa daarentegen gaat goed, nog steeds niet hengstig gezien en nu dus op 52 dagen ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:47

Vanaf pagina 185..

amyz schreef:
Inderdaad niet drachtig ;(

Ah nee wat jammer Y;(

Al_Zawraa schreef:
Hij is vos, met heel veel wit (voor een Arabier iig) :+

Hihi ik snap wel dat dat niet je 1e keus is qua kleur voor de hengst :=
Maar als het kwalitatief een heel goede hengst is.. tja moeilijk hé..

amyz schreef:
Na de teleurstelling van vanmiddag (al had ik er wel al op gerekend, dat scheelde) even spijkers met koppen geslagen :D zowel de arts van de holstud als de eigenaar van de hengst raadden me aan om natuurlijke dekking te proberen. Volgens de arts is de kans heel groot dat het na een keer dracht wel lukt met Baha, hij ziet iig absoluut geen reden waarom nas niet drachtig wordt.
Aangezien er vanmiddag een super groot en mooi ei zat was het even snel denken en schakelen...
En is Nas vanavond gedekt door een hele knappe bonte kerel :D

We duimen dus nog even door en gaan nu voor een bont partbred veulen volgend jaar :D

Wat goed ! Ga ervoor :D Succes !!

Fotsy schreef:
Oh wat een leuke sooty vos Arabier, ik ben zot van verdunningen en ook van sooty.
Perlino niet mooi :P , :o ik vind persoonlijk dat mijn ventje mag gezien worden

[ [url=m/I3wr2H.jpg]Afbeelding[/url] ]
En verdunningen hoeven niet altijd licht van kleur te zijn. Mijn sooty valk merrie is heeeel donker hoor en haar palo veulen zal ook zo worden.

[ [url=m/GWSAHs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben natuurlijk grote liefhebber van verdunningen en dan enkel creme, want champagne, pearl en silver is al iets te speciaal voor mij maar das ook weer een voorkeur.

Wauw, prachtige kleuren zeg <3

Ylana schreef:
Even een ego post.
Vandaag is de DA geweest voor de 40 dagen scan.
Bij beide merries een kloppend hartje!!!

Wat fijn ! Gefeliciteerd :)

Vulina schreef:
Geef mij ook maar vos met vier witte benen en een grote bles! Of donker bruin/zwart met veel wit, prachtig!

Helaas de vierde merrie niet drachtig..

He jammer zeg :(:)

MonDos schreef:
Hier is de DA net geweest om te scannen maar helaas geen dracht ;(

We hebben er echt alles aan gedaan maar het heeft gewoon niet gepakt echt enorm balen!

Nu maar bedenken wat we gaan doen, dit jaar nog een poging of volgend jaar vroeg beginnen....
Ze stond nu ook nog niet hengstig dus we hebben nog een aantal dagen bedenktijd...

Fijn ylana!
En jammer Vulina, ga je het dit jaar nog een keer proberen?

Oh wat jammer.. :(

Venthe schreef:
Hoi dames,

Sorry dat ik opeens weer zo binnen kom vallen.. Maar ik kon niet meer mee kletsen omdat ik eigenlijk een beetje de hoop had opgegeven dat het nog zou lukken dit jaar. Nadat ze 2 keer leeg is gescand werd ze eindelijk hengstig uit zichzelf zonder te spuiten!! (de 2 pogingen daarvoor elke keer moeten spuiten). Dus toch nog een keer geprobeerd, vandaag was de grote dag van de 18 dagen scan. Ik was zooo zenuwachtig, de dierenarts moest er bijna van lachen :+ Maar gelukkig hebben we eindelijk geluk!! 3 keer is scheepsrecht zeggen ze wel eens hihi. Mijn merrie (Numero Uno x Garant) is dus vandaag drachtig gescand van Arezzo VDL (Chin Chin x Heartbreaker)!! Ik ben zoooo gelukkig haha.

Ook heeft mijn vriend in de tussen tijd "spontaan" zijn 4 jarige merrie (Cantos x Royal Bravour) laten dekken omdat de merrie een blessure had opgelopen en toch op rust moest. Zij is na 18 dagen drachtig gescand van Elvis ter Putte (Diamant de semilly x Darco) en is vorige week nog eens gescand (op 4 weken dracht) het vruchtje was mooi te zien.
Het gaat om de volgende merrie
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Goed nieuws dus voor beiden, kunnen de veulens samen op groeien!
Ik vind het zo spannend, mijn aller eerste eigen fokproduct komt eraan!

Vinden jullie het goed als ik vanaf nu weer gezellig kom mee kletsen?

Wat fijn voor je !! Gefeliciteerd. Ik kan me zo goed voorstellen hoe blij je bent :D

kiki1976 schreef:
Gelukkig is de koorts weer gezakt bij het veulen, maar zit nog wel aan de ab.
Staat ook weer wat steviger op d'r beentjes gelukkig.

Venthe gefeliciteerd *\o/*

Spannend ML, ga heel hard voor je duimen.

Bo vandaag alweer op 70 dagen, nog 270 te gaan :=

Jeetje zo lang alweer, mijne is nog niet eens drachtig :')

chrisje20 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe t met de haflinger-quearter merrie xaple gaat. Die naar die fjorden hengst ging. Kan helemaal niks meer vinden van haar.

Wat lief ! We hebben ook een eigen topic hoor (in onderschrift) :D

Venthe schreef:
Cemyls, hopelijk zijn ze drachtig bij het scannen. Vind je het niet te laat om nog een ronde te dekken?

Cynthia, ben blij voor je dat dais toch drachtig is geworden!!

Leuk al die buikfoto's!! En inderdaad leuk idee aniekr om vanaf nu foto's te gaan maken!

Die van mij verkeerd nog in (semi)sportconditie. Als ik over 2 weken de 2e scan heb gehad wil ik haar weer op concours uitbrengen tot indoor seizoen ongeveer en dan mag ze op zwangerschapsverlof :+
Hier 19 dagen :'). Hooguit een grasbuik haha, ze glimt in ieder geval als een spiegel!
[ Afbeelding ]

Wat glimt ze mooi zeg :) Leuk om te zien alle buikjes. Vooral meer gras dan baby op dit moment :D

Cynthia82 schreef:
Ik maak bij iedere dracht elke maand foto's van beide kanten van Dais. Deze keer is ze op de 4e voor het laatst gedekt, dus iedere 4e van de maand is ze de Sjaak :+

Zo zag ik dat ze bij Ti een veel grotere, dikkere buik had dan bij Fi. Wat mij nog meer hoop gaf dat Fi een merrie zou zijn :D

Wat leuk die foto's elke maand! Dan ga ik ook doen als het lukt dit keer.

linda2008 schreef:
ik maak wel foto's, maar ik ben heel slecht in registreren en administreren van foto's. Dus van vele weet ik niet meer wanneer ze gemaakt zijn :+

Haha Fotsy herkenbaar! Over mijn nieuwe merrie is vorige week gevraagd wanneer ze is uitgerekend... euhm... :o ze is een maand of 4 geleden al bevallen :') hahaha

Kan trouwens echt niet wachten tot ze komt :D nog een paar weekjes... Spannend!!

Hahah nou lekker dan :+

kiki1976 schreef:
Hier ook van plan om haar zo lang mogelijk aan het werk te houden hoor. Ze loopt nu 5/6 dgn in de week, afwisselend onder het zadel of aan de dubbele lijnen.
Wij rijden alleen geen wedstrijden.
Alleen springen doen we nu niet meer (is ons afgeraden, zeker de eerste 3 maanden)

Oh dat wist ik niet, van dat springen de 1e 3 maanden! Lijkt me inderdaad alleen maar
goed om de merrie verder goed aan het werk te houden.

amyz schreef:
Ik hou het ook allemaal niet bij hoor :oo Maar ik leef met jullie mee en geniet van alle buikfoto's (en niet-buikfoto's ook uiteraard :D ).

Ben ook altijd zo bang dat ik iets doe waardoor het vruchtje verloren gaat... Maar goed, eerst maar eens een vruchtje erin :+
Nas is niet meer hengstig (komt nu wel blij naar me toe in de wei, snap het ook wel; daten is altijd beter dan insemineren natuurlijk :') :D ) dus nu wachten we maar weer af.....

Ik snap wel dat je voorzichtig bent maar ik denk, als een merrie hem verliest is er dan al niet iets aan de hand? Zou je echt zoveel meer kans hebben op verliezen als je gewoon doet wat voor jouw merrie normaal is? (springen, op buitenrit enz.)

mijnlieverd schreef:
Noumea gisteren laten scannen, beide eitjes waren eraf, voor de zekerheid gespoeld en 4x een prikje gehad, nu wachten tot 10 augustus om te scannen of ze drachtig is..hoop t zo, hopelijk is het er maar eentje dan..anders een vruchtje afknijpen. Maar nu eerst maar gaan duimen dat ze iig drachtig is :). Dan zal ik zo en zo blij zijn :).

Wat spannend ! Duimen :):)

jolandje schreef:
nou anna, er zijn maar weinig mama's met zo'n mooi plat buikje als jij hoor ;) hihi, geld ook voor merries :+

Annelies hopen dat het nu voor mekaar is

mondos wat jammer zeg, volgend jaar beter dan maar :(:)

linda wanneer komt star jouw kant op?

hier ook goed nieuws! Glowy is hengstig en vandaag voor het eerst gedekt *\o/*
oke, misschien nog niet drachtig, maar het begin is er :+

Wat fijn dat ze gedekt is, dat is toch het begin hé :D

Cynthia82 schreef:
Even kort (dit weekend weer lange bijleespost).

Dit is mijn aftelapp (DaysLeft)
[ [url=m/299BrO.png]Afbeelding[/url] ]

Zo zie ik links hoe lang ze nog moet en rechts hoe lang ze al drachtig is :D

Wat leuk ! Ik ga dat ook doen als Simra drachtig wil worden.

Tinniie schreef:
Leuk Cynthia, ik heb ook days-leftjes maar dan voor alle Arany-babies. :D

Zo spannend Noisy, echt leuk dat het dit jaar toch gelukt is! En een maiden is idd altijd extra spannend. Wanneer is ze precies uitgerekend?

Wow seg Manda, was dat hier ook maar het geval :) Hier zijn ook wat babykilo's blijven plakken. Alle, eigenlijk niet echt van de zwangerschap, maar van mijn hormoonspiraal er na. Daar vlogen de kilo's er aan bij mij.. Ondertussen 10kg er terug af, nog een 6 tal te gaan, maar de motivatie is weer ver zoek op het moment ;)

Hier is het een heftige week geweest.. Vrijdag een kitten moeten laten inslapen, zaterdag pony Bolleke koliek, maandag ons kleinste veulentje Brownie dat raar deed - waarschijnlijk een extreme reactie op ontworming, hij is nu pas echt er aant het doorkomen en dan vandaag de hond die een ander kitten aangevallen heeft.. die we waarschijnlijk dus ook nog moeten inslapen. Het mag gaan stoppen hoor :/

Jeetje dat is ook niet niks, sterkte daarmee :(:)

tanjaatjuhh schreef:
Passie is drachtig!

Gefeliciteerd !

Vientje schreef:
Uhm....mijn hengstige merrie blijkt echt hardstikke drachtig! :oo we hebben een Pinda! *\o/* *\o/* *\o/* compleet onverwacht is het toch gelukt! Hele mooie vrucht, mooi drachtige baarmoeder, u op de Regumate voor de zekerheid. Spannend!

En ik maar verkondigen dat ik mijn schoenen op eet als er wat in zit, oepsie :')

Jaaa !! *\o/* Ik had al gereageerd op je vorige bericht maar deze is veel leuker
om te lezen. Gefeliciteerd :D

CubaLibre schreef:
Jups door de DA Neon....

Yeah! Beebje is 102 dagen en is heel bewegelijk, ingewanden (organen) gezien en n hoofdje kunnen onderscheiden...

De cirkeltjes zijn ingewanden ;)
[ [url=m/fxKwj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

DA was erg tevreden.... Overigens gaf zij wel aan om tegen Rhino te enten ook al word niet de hele stal geënt. Zou dan moeten moesten enten op 5, 7 en 9 maanden en zij zou t wel doen ivm de vele paarden die er bij ons op stal komen en gaan.

Wat fijn dat het goed gaat met je veulie <3

Knolselder schreef:
Mijn vosse merrie gedraagt zich ook als een hengst, maar net leeg gescand |( |( |(
Ik gooi haar gewoon bij eigen hengst op de wei en zie of dat wat doet. Ik durf haar niet nog eens buitenshuis sturen alvorens ze weer drachtig is geweest.

Ahh wat jammer zeg :(

Rianne1994 schreef:
Liz os drachtigggg *\o/*

Gefeliciteerd !! :D :D

Cynthia82 schreef:
Vandaag is de fysio voor Dais geweest, omdat ze na 4 weken nog steeds niet lekker loopt..
De fysio vond het ook lang duren en zag in draf ook dat ze niet goed liep. Ook een kleine volte linksom wilde Dais niet graag. Daar op liep ze erg langzaam en rechtsom liep ze gewoon mee.
De fysio merkte tijdens de behandeling dat Dais erg gevoelig was rechts op de rug (halverwege het zadel, zeg maar :) ) en haar linker bekken. Toen de fysio daar bezig was, stond Dais ook echt met haar staart te zwiepen en zette ze haar linker achterbeen op rust.

Na de behandeling nog een stukje gedraafd en toen liep ze nog wat beroerder.
De veearts gaf twee weken terug de mogelijkheid om Dais even op de Metacam te zetten. Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik haar best wel even op rust wilde zetten. Maar de fysio raadde het me vandaag toch wel aan. Punt 1 omdat het na 4 weken nog niet over is, punt 2 omdat het ontstekingsremmend werkt en punt 3 omdat Dais waarschijnlijk wat minder verstijft gaat lopen, omdat het ook pijnstillend werkt. En de fysio vindt het belangrijk dat we zo snel mogelijk weer gaan rijden, omdat het belangrijk is dat Dais dr spieren sterk worden/blijven juist om de extra kilo's straks beter te kunnen dragen. Dus maandag even de va bellen voor een flesje Metacam.

Ik vroeg nog of het bekkeninstabiliteit kon zijn en dat sloot ze niet uit. Het zou een combi kunnen zijn van bekkeninstabiliteit en een uitglijder op de wei. We hopen uiteraard van niet, want als dat het is, gaat Dais het nog zwaar krijgen als ze straks op haar eindje loopt.
Dus ik laat haar goed begeleiden door de fysio de komende maanden!

He bah zeg dat is geen leuk nieuws.. Ik hoop voor jullie dat het met de metacam wat beter gaat.

Cynthia82 schreef:
Voor degenen die zich afvroegen hoe het met xApple gaat:
[KS-MK] Bijzonder mengelmoesje in de maak.. Quarter/Haflinger/Fjord?

Wat lief van jou ! :D

ivy_power89 schreef:
Alles was gelukkig goed!
Viezigheid zat alleen in voorste deel. Vrucht zat er nog steeds, en baarmoeder mond mooi gesloten

Pak van mijn hart!

Poeh gelukkig, dat zal schrikken zijn geweest..

jolandje schreef:
glowy is uitgedekt, vrijdagavond laatste keer gedekt en zaterdag sloeg ze af, nu maar hopen dat het gelukt is :):)

Spannend, nu hopen dat het gelukt is :D

pretty schreef:
Ik probeer hier weer mee te lezen en hopelijk ook te reageren. Lange afwezigheid door vakantie maar ook door gekwakkel met een veulen onder andere,die is heel erg ziek geweest en dat vreet echt energie.
Nu hopelijk weer paraat. :)
Toch een boel merries nog drachtig geraakt super! Bijlezen is echt geen doen dus ik probeer nu gewoon weer mee te doen hoor. Al heb ik zelf niet veel te melden,alles gaat nu rustig hier en het dekseizoen is wat mij betreft afgesloten hier.

Ahh een ziek veulen.. Dat zal stressvol zijn :(:)

Rianne1994 schreef:
Ik heb vannochtend Liz opgehaald. Ze kwam netjes van de trailer. Maar geloof het of niet ze heeft echt een apart buikje. En dat met bijna 8 weken. Kon ook veulen knuffelen maar ben wel bang voor de bevalling. Ik heb zelf nog nooit een bevalling live meegemaakt. -O-

Oef mooie hengst amaryllis.

Pretty nu alles wel weer goed met het veulen?

Fijn jolanda!!

Lekker hoor je pony weer thuis :)

Neonlight schreef:
Volgens mij ben ik nog eerder aan de beurt voor een merrieveulen, met een stand van 7-1 voor de hengstveulens van Neon. :+

Haha jeetje ja dan ben jij wel aan de beurt voor een merrie _O-

Vientje schreef:
Welkom Annebet! Knap merrietje ja :)

Wie is de hengst MoniekJ? Hij komt me zo bekend voor. Mooie combi iig :)

Spannend xApple! Hard duimen dan maar *\o/* Ik snap wel dat je even hier wegblijft als het niet mee zit :j ik vond toen de vorige 30-dagen scan negatief uitpakte en ik haar na de volgende inseminatie niet drachtig vond tonen het ook erg dubbel om hier de blije berichten van anderen te lezen.

Even iets van een heel andere orde, mijn drachtige dame is vanavond voor het eerst weer "echt" mee geweest op buitenrit na 5 maanden blessureleed en revalideren.
Volgens mij vond ze het leuk :D
[ Video ]

Ze lijkt er zelf ook erg happy mee te zijn :D Vrolijk koppie.

@Fotsy; ja de vorige keren is ze natuurlijk gedekt :j