[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:53

Super marije dat dynamic toch drachtig is.
En wat l;euk joh dat filmpje, je ziet dat veulen echt heen en weer spartelen. :+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:01

Dat is goed nieuws zeg.
Ik ga woensdag scannen, ook met oog op verzekering, zie ik net een regeltje staan in de aanvullende voorwaarden dat ik denk naja kan het misschien net zo goed niet doen, verzekeren
Citaat:
Het risico van overlijden van het (ongeboren) veulen t.g.v. een rhinopneumie virus is meeverzekerd, mits de merrie tijdig en aantoonbaar door een bevoegd dierenarts is geënt tegen rhinopneumie.

Tal wordt dus niet geent :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:31

Die van mij is wel netjes tegen rhino geent, hier lopen we geen risico,s met al die dragende merrie,s en veel mensen die op wedstrijd komen met hun paard.

Talida

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:37

Als ik Tal nu 4x per jaar ga enten heb ik straks en geen veulen en geen Tal meer, dus dat risico nemen we maar....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:44

Die Dynamic heeft je mooi voor de gek gehouden Marije! Dus dan is ze nog gedekt voordat het veulen afgespeend was. Rare merrie. :+

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:49

Ik heb niet veel tijd, maar was gister 2 mijlpalen vergeten:)
Olga zat gister op 100 dagen dracht, en ook diesje zat gister op 100 dagen dracht :D

Ik zal later even uitgebreid op iedereen reageren.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:39

wat fijn Marije dat ze toch nog drachtig is geworden gekke merrie

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:15

Heey Marye, te gek!!

Dat is precies het zelfde verhaal als die van Pip van vorig jaar, en ik mag zeggen dat ze de tijd hebben genomen om er wat moois van te maken..

VAN HARTE!!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:37

hoi allemaal!
Spring ook weer even binnen!!!
Gaat goed hier zo te lezen!!!

Hier ook alles ok, merrie heeft nu vakantie tot na de veiling, loopt inmiddels M2 +9.Veulen trekt er nogal aan dus mag ze nu eten....heeeeeeeeeeeel veel eten!
Gelukkig dr grootste hobby! :D

NU dus aftellen tot de veiling, vandaag nog drie weken! :o

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:37

wil ik onze shet op eenmaal andermaal te koop zetten mag ik het nog niet omdat ik nog geen 25berichten heb geschreven snap er echt helemaal niets meer van,kan iemand me helpen? Of zoekt iemand nog een super brave roodbonte shetlander van 96cm met een gouden karacter en heel braaf onder het zadel?
helemaal gezond en nooit bevangen geweest.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:41

kappiegirl schreef:
wil ik onze shet op eenmaal andermaal te koop zetten mag ik het nog niet omdat ik nog geen 25berichten heb geschreven snap er echt helemaal niets meer van,kan iemand me helpen? Of zoekt iemand nog een super brave roodbonte shetlander van 96cm met een gouden karacter en heel braaf onder het zadel?
helemaal gezond en nooit bevangen geweest.

Hoe oud is de shet en is het een merrie, ruin of hengst?
Volgens mij zoeken mijn zwager en schoonzus nog een shetje voor bij hun eigen shetje :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:11

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:14

Neonlight schreef:
Die Dynamic heeft je mooi voor de gek gehouden Marije! Dus dan is ze nog gedekt voordat het veulen afgespeend was. Rare merrie. :+

Ja een week voor het afspenen :D
Was ze blijkbaar ook wel toe aan het afspenen...

Nu ik het veulentje van Isis weer op de scan gezien heb, begint het weer te kriebelen. Nog 154 dagen tot de uitgerekende datum :+

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:41

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:38

pff wat een dag gister!
kom ik uit me werk en ga altijd meteen naar me paard toe.
daar aangekomen staat ze als een zielig hoopje in het land en liep kreupel aan beide voorbenen.
ik schrok op zich niet heel snel wand dit heeft ze wel vaker als haar hoeven vol zitten met troep.
dus ik de hoeven uitgekrabt en daarna nog steeds kreupel.
veearts gebeld en ja hoor mijn grootste angst kwam uit, hoefbevangen!
nu mag mijn meisje alleen in de rijbak staan met hooi en hooguit 2 uurtjes op het land per dag.
de veearts zij wel dat we mazzel hadden het was nog in het begin stadium dus ze heeft pijnstillers gehad en moet nu voorlopig even op rust. en 2x per dag koelen en 1x per dag een pijnstiller en antibiotica.

kan de hoefbevangenheid komen door de dracht ? ik heb haar nu 3 jaar en verder heeft ze het nog nooit gehad.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:15

Pff krijg net het eerste deel van de rekening van Juwel, is echt toren hoog niet normaal meer eigenlijk maar goed.
nu heb ik de rekeningen die gaat over 7dagen van de 12 die ze behandelt is, en is mijn vraag, als het een bewezen fout is van de dierenarts kun je daar iets tegen doen? Want op zich vind ik de medicatie nog niet eens het duurste maar wel de van de 7dagen dat ie hier geweest is 8x voorrijkosten en volle pot ook nog terwijl ze zouden schipperen in de prijs omdat ze zoals ze zelf zeiden een bewezen arts-fout is geweest.

Ik ben wel heel blij dat onze pony er zo goed als helemaal doorheen is gekomen begrijp me niet verkeerd hoor maar jeetje er is gewoon de volle mep berekend en daar schrik ik eigenlijk wel van. Ze waren zo aardig en zo meelevend enz en dan krijg je de rekening en ben je dus eigenlijk niet meer als hele goede zaken zeg maar.
Zou ik hier mee naar de dierenarts kunnen gaan en om een vergoeding kunnen vragen of is het gewoon jammer en ben ik heel veel geld armer. Ik heb hier niet om gevraagt en ook niet dat de dierenarts nog even verder ging kijken met zijn scan om het veulen goed in beeld te krijgen nog even. Ik had ook om een vrouwelijke arts gevraagt en er kwam een man.
Pff moest echt effe achter mijn oren krabben en dat met het zicht op nog zo'n rekening van de andere 7dagen dat ie geweest is.
Ze is wel al het goed dubbel en dwars waard daar niet van maar toch...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:08

Ik zou even met de arts of finaciele afdeling van de kliniek gaan praten..
Bij onze kliniek kan je het daar gewoon over hebben, maar ik weet niet hoe het bij jullie gaat.

Als het een bewezen fout is, lijkt mij toch dat het voor de kliniek ook verstandig als ze je in ieder geval te gemoed komen..

Anders zou ik zeker even rond vragen wat je hier mee kan doen!

Succes..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:12

Ivy zit vandaag alweer op de 96 dagen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:16

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:46

Ik zou ook zeker met de kliniek gaan babbelen, het is wel zo netjes als hun je tegemoet komen in de kosten.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:49

hier gaat het stilaan ook vooruit

Bibi vandaag op dag 141
Kyra dag 132
Romi dag 102
Laura dag 78
Lowlands dag 77
Iris dag 11 ?? ;-)

de kleintjes : Jilleke dag 120
Cleo dag 100

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:06

wet look vandaag op 125 dagen :+

Wet Look gaat van het weekend weg bij haar kleintje, het is tijd voor Enjoy om op eigen benen te gaan staan.
Ik ga de komende 2 dagen nog extra genieten van mijn 2 meisjes samen.

Nou blijft Enjoy natuurlijk gewoon bij mij op stal staan, want dit weekend komen er een paar veulen vriendjes voor haar waarmee ze lekker mag spelen totdat ze 3 jaar is.

En zoals jullie al eerder begrepen hebben gaat wet look dus het land op met nog een merrie.
Ze hebben een heule mooie grote stal op het land staan die ook dicht kan.
Tegen de tijd dat ze bijna uitgerekend is (maandje van te voren) dan haal ik haar weer op.
Maar ga zeker een paar keer per week haar op zoeken. :+

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:07

hmm, KG de visites zijn het resultaat van het handelen van de DA toch? Lijkt me dat je dat toch even met hen kunt bespreken of er wat van de rekening af kan. Ze hebben natuurlijk wel werk verricht en ze zullen wel gedacht hebben: we kunnen het altijd proberen. Maar dat kun jij ook.

Ah hier trouwens ook een mijlpaal zit ik me te bedenken, Noiva zit op 50 dagen dracht :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:32

kappiegirl schreef:
[EA-TK-PP] (TK)super eerlijke shetlandpony merrie
voor de gene die nog een leuke shet zoekt of iemand kent die een leuke kinderpony of gezelschapspony zoekt ze is multifunctioneel

Pony is verkocht voor meer als ik vroeg en blijft in de buurt.

Morgen middag een afspraak met de dierenarts om te praten over de rekening, hoop dat ze iets tegemoet komen al halen ze alleen de helft van de voorrijkosten eraf dan scheelt het al een hele hoop voor mij. De praktijk is hier 9km vandaan en zonder stoplichten of andere verkeershinder nou ja het enige wat in de weg kan rijden is een traktor maar die rijden hier ook gerust 60 dus dat zal het probleem niet zijn.
ik hoop dat we er uit komen. Dat ik moet betalen dat is logische maar de volle mep...

O'marisa is weer helemaal schoon geen viezigheid meer van achter gelukkig hoop maar dat ze de volgend keer meteen pakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:12

Fijn dat ie al zo snel verkocht is, maar een eerlijke betrouwbare kinderpony is ook erg gewild.
Wel vind ik het persoonlijk niet helemaal netjes dat je de prijs in je slotpost hebt vermeldt.

Ik ga voor je duimen morgenmiddag, hopelijk komen ze je tegemoet.