[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:01

*gaat rekenen*

edit: zou wel handig zijn als ik dan ook precies de datum weet... Knipoog Haha!

Iig is mevrouw 16 februari al uitgerekend
Laatst bijgewerkt door Sue_ op 12-12-07 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:03

Zamyra zit morgen op 7 maanden Haha!

Alle anderen ook gefeliciteerd met hun mijlpalen Haha! *LOL*

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:07

wat bedoelen jullie met uitrekenen... doen jullie het niet via foalcam?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:07

Wat is de foalcam??? Sorry als ik een hele domme vraag stel...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:09

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:13

@salliona
Het is meer dat ik er teveel op reageer en ze als gevolg daarvan er wel eens vandoor wil gaan.
Ik ben er vorige week maandag na een racepartij van madam nogal hard af gekletterd nadat ik er de vrijdag ervoor voor de eerste keer naast had gelegen (ook al gevolg van een racepartij). Daardoor ben ik nu een beetje het vertouwen kwijt geraakt waardoor ik zelf gewoon teveel reageer op dingen waarvan ik weet (denk) dat ze er wel eens op kan reageren met als gevolg dat ze er weer vandoor gaat en ik er weer naast lig. Zit dus allemaal bij mij tussen de oren, hoewel ik vermoed dat ze door het veulen wel wat sneller reageert dan anders.

Bij ons op stal wordt aardig wat gefokt. Ik denk dat ze er nu 14 oid drachtig hebben waarvan enkele niet van stal zelf, maar van pensionners. Het hele veulenspul met moeders gaat gezamelijk op één aparte wei van de rest van de paarden.

Ik heb ook wat moeite met de namen. Als het een merrie wordt moet het met een D beginnen, die kan ik nog wel vinden in mijn thema, maar dan heb ik zoveel keus dat ik niet meer weet welke ik moet kiezen. Als het een hengst wordt moet het met een R beginnen en dan heb ik binnen mijn thema dus nauwelijks keus en wat er te kiezen valt is niet echt je van het. Nou kan ik dat thema wel enigzins uitbreiden, maar eerlijk gezegd wil ik dat niet omdat dan het thema niet meer klopt met de gedachte erachter. Dilemma's dus...
Laatst bijgewerkt door Dorus op 12-12-07 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:14

Haha oke thnx! Bloos

Nee ik doe het dus niet via foalcam... Gewoon rekenen! Cool

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:27

Iorrr schreef:
Haha oke thnx! Bloos

Nee ik doe het dus niet via foalcam... Gewoon rekenen! Cool

owh ik niet hoor ben erg lui Vingers aflikken
nee, maar het is toch een stuk makkelijk door 2 datums in te vullen een druk op de knop en het aantal dagen staat er!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:36

Ik heb al een naam voor een merrietjes. Voor een hengstje twijfel ik nog. Voorlopig heb ik Birne of Stig, maar ik twijfel nog. Suggesties zijn welkom Knipoog
Een merrietje wordt trouwens Falke heel wss. Mieke en Falke...vond dat wel leuk.

Mijn Mieke haar officiële naam is trouwens Nicole. Maar de vorige eigenaar noemde haar Mieke, en daar reageerde ze goed op. Dus dat is gebleven.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:39

ja ik ben ook al helemaal klaar.
Ik ben een beetje makkelijk geweest hihi.
Zo wel voor de merrie als voor een hengst begint te naam met Dormello van de papa en daarna heb ik zowel voor de merrie als de hengst ook alles klaar. Echt super spannend. We zitten nu in de 2 cijferige getallen. Echt heel snel.

Vicky wordt langzaam wat nariger. Met rijden in de bak is mevrouw niet meer vooruit te branden. Dus ach we gaan gewoon lekker wat buitenrijden kan ze ook aan haar conditie blijven werken en longeren aan de dubbelen lijnen.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:53

Shamalarabs: Ik ben onderhand ook wel nieuwsgierig geworden naar een foto!

Stoere: er is idd niks fijners als een veulen van begin af aan lekker bij andere veulens kunnen lopen, ik heb eens ergens gelezen , veulens hebben dezelfde belangen, dat vond ik een goede manier om het te zeggen want dat is natuurlijk ook zo! en de merries hebben lekker rust!! Hier thuis heb ik moeder en dochter samen in de wei lopen maar, die zitten 2 maanden uitelkaar met veulenen, dus dat durf ik dan niet zo goed bijelkaar te zetten, en Vadina, 'de nieuwkomer' heb ik eens bij die 2 gedaan, nou, die heeft me een klappen van beide gehad! We zijn er tussen moeten gaan om ze uitelkaar te halen en toen heb ik vadina ocharme gauw terug in haar 'eigen' wei gezet! Dus ik durf nu niks meer bijelkaar te doen straks alhoewel ik het voor de veulens ontzettend fijn zou vinden. Als je daar de mogelijkheid hebt zou ik ze zeker proberen bijelkaar te doen! Knipoog

Ik heb ook mijn manneke naar de opfok gedaan, werd me veel te veel hengst, hier thuis zat ik de hele tijd te kijken, drinkt ie nog? eet ie wel? poept hij wel goed? is ie wel actief genoeg? en nog 100 van die dingen waar ik me druk om maak Ziek Gestoord En nu zie ik hem 1x in de week of zo! haa, vreselijk!! Maarja hij heeft het daar super, is bij hele fijne 'paardenmensen' etc. Dus ik zou me geen betere plaats kunnen wensen. Haha!

Taber: Mijlpaal! toch? Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij!
Falona: Vervelend dat je zo hard gelanceerd was Ach gut , ik rij veel jonge paarden en ben er de laatste tijd ook wat keren vanafgevlogen zeg! Boeven zijn het Clown . Je kunt nie anders als maar gewoon doorgaan en je vertrouwen komt wel terug! Bloos

Over namen durf ik pas te denken als de veulens gezond geboren zijn, tot die tijd vind ik elke dag dat het er nog in zit een zege en ben ik een ontzettende zenuwkous Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:16

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:21

Myrdal schreef:
Als het kan dan gaan moeder en kind gewoon in de groep. De eertse weken apart van de anderen en daarna in de groep met nog een merrie met veulen en 2 merries zonder veulen. Ging perfect. Bovendien werd meneer goed opgevoed door alle merries

Dat opvoeden door andere merries heeft hier een keer een gebroken been en dag veulen opgeleverd, hier gaan er geen andere paarden of jonge merries zonder veulen meer bij. Op gegeven moment gaan de veulens verder van hun moeder af en als die er dan niet op tijd tussen springt kan het dus goed mis gaan (en deze paarden liepen al een tijdje bij elkaar ook al met het veulen erbij)

Cindy: Wel wat gegroeid, maar idd nog best strak. Die foto van de onderkant is goed gelukt, geinig! Ik krijg de merries er zo vast niet helemaal op Lachen

Bubblegum: Wat een leuke merrie en voor 100 dagen al een leuke ronding Ja

Kannie: Dat heeft Paloon nu ook, die is vanaf de zijkant ‘gewoon’ drachtig en van de voorkant enorm!

Salliona: Darmpek moet er toch wel binnen een aantal uur af zijn hoor, anders heb je wel een hummel met pijn.

SA: Knappe vent, hij wordt ineens een stuk volwassen lijkt het dus.

TabeR: Quote uit het DBT van vorig jaar:

Citaat:
In 2007 zijn in het DBT 169 veulens geboren, 88 merries / 81 hengsten.

Van 12 merries was niet bekend wanneer ze uitgerekend waren, verder lagen de verhoudingen als volgt:

30 hengstjes werden vroeger geboren en 38 hengstjes later dan verwacht.
36 merrietjes waren vroeger en 46 merrietjes besloten later te komen.

Hengstjes waren vaker stipt op tijd dan merrieveulens, 6 hengstjes op de uitgerekende datum geboren en maar 1 merrietje wist dat ook voor elkaar te krijgen.

Over het algemeen liepen ze vorig jaar dus vaker over dan dat ze korter droegen, maar of het nu merrie- of hengstveulens betrof maakte dus niet zoveel verschil.

Myrdal: Voor een hengstje dan misschien Deraldo? Toch een beetje in de lijn van moeder.

Stoere: Voor een merrielijn is het wel leuk als je de naam er in houdt he, Dilinda is zo gek nog niet eigenlijk, heb het nog nooit gehoord ook. En naar Monalinda – Donalinda/Donnalinda ?

Hier is het bij merries heel makkelijk, andere beginletter en klaar is de naam Lachen Hengstjes willen we ook graag laten eindigen op –ona, dat is vaak iets langer zoeken om er toch een mannelijke (roep)naam van te maken. De afgelopen jaren werd het Ziezona, Briscona (Brisco)en Chellona (Chello), dus het kan wel Ja

Falona: Wat is het thema dan, dan kunnen we meedenken, of is dat ook nog geheim?

Sjintoo: Ik vind Falke voor een hengst ook wel kunnen? Of heeft het een vrouwelijke betkenis waar ik niks van af weet? Lachen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:25

@ iorrr ik was braaf aan het invullen tot ik te heftig door enterde toen had ik in eens enquete ingevuld volgens het bericht

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:26

Heb hem ook ingevuld. Ik heb altijd horka rijbroeken, vind ze heel goed, ik woon er zowat in en dan nog gaan ze jaren mee OK dan!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:34

Dank jullie!!!! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:35

Heb het ook ingevuld Ja Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:37

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:38

Rian1984 schreef:
Iorrr schreef:
Even wat anders: Zouden jullie deze enquete voor mij inwillen vullen????

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=658

Haha!

Ik wil wel, maar rij al een tijdje niet meer dus aanmijn antwoorden zal je niet veel hebben denk ik Haha!

denk ik wel! Gaat echt om de merknaam van HORKA

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:47

salliona: zeker een mijlpaal Haha! Haha!

SA bedankt voor het overzichtje erg interessant Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:47

Nicole288 schreef:
Cindy: Wel wat gegroeid, maar idd nog best strak. Die foto van de onderkant is goed gelukt, geinig! Ik krijg de merries er zo vast niet helemaal op Lachen

haha ik heb er ook eest 10 foto's van moeten maken hoor voordat het gelukt is! Ravita vond het prima.
wat gaat het snelhier allemaal, ik lees hard alles mee, bijna geen tijd om te reageren.
Veulennamen ben ik bijna uit, als het een hengstje wordt moet het met de letter van de vader beginnen A, dan wordt het CL A'rafik.
Merrie wordt (waarschijnlijk)CL Ma Ajmala.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:48

Iorrr heb hem ingevuld Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:58

heb hem ingevuld heb alleen nooit horka gehad en kwam me ook niet bekend voor Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:02

Haha dat maakt niet uit... Moet juist weten hoe het in de markt ligt... Dus ook van mensen die het niet kennen!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:04

oké heb men best gedaan Lachen