[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:19

MiekeB en Mac, nogmaals gefeliciteerd. Ze zijn allebei erg mooi.

Ullwinn, Moor heeft dat ook gehad. Volgens zeggen is dat normaal. Het is het schoonmaken van de baarmoeder en duurt ongeveer tot de veulenhengstigheid (welke???? Moor is nog steeds niet hengstig geweest) Wij hebben er niets aan gedaan, Moor was fit, had geen koorts en genoot met volle teugen van haar leventje, wat op dit moment alleen maar uit veulen bestaat

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:34

@ MarijeR: Jij hebt wel een drukke dag morgen...... Zal je zien dat het dan geboren wordt.......
@ Barb: Cerice wou de eerste keer wel de opvoel box in, maar ging daarna de trailer niet meer in.... Leek er toch wel op, en ze vond het niet leuk.... De DA heeft dr toen verdoofd om dr op de trailer te krijgen....

tonie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:41

MiekeB gefeliciteerd! wat een plaatje en verassing....

MAC jij ook gefeliciteerd, eindelijk dan en wat een beauty zeg, wow.....
mooie vlekken, mooi hoofd, Lee heeft haar best gedaan, en kan je ook eindelijk weer lekker slapen, ik heb de afgelopen weken flink bijgeslapen was toch wel erg moe...........ik ga nu ff je topic bekijken

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:44

MiekeB en Mac allebei gefeliciteerd met jullie merrieveulens !

Wat een snoepies !!

Candy haar uiers zijn behoorlijk gevuld, maar gezien de rest van haar gedrag (zeer actief,jaagt alle ponys over het land heen) verwacht ik momenteel toch niet dat ze op korte termijn gaat bevallen.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:55

Gefelictieer MiekeB en Mac

Us heeft nog steeds niet geveulent, ze was de 22 ste uitgerekent. En ze is aardig dik.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:06

Heb nog wel een grappig verhaal....

Gister zagen ze op stal wat naast Lady liggen, en Lady stond te waken zeg maar.... Zij dachten dat het veulen er misschien al was is erg hoog gras op sommige plekken dus ze konden het niet goed zien.....

Dus zijn ze gaan kijken..... Lag Cerice naast Lady te slapen.... Ze lag helemaal languit...., en Lady stond te waken....... Die was vast aan het oefenen.....

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:16

Mieke en Mac gefelicteerd !!!!!!

Voor de rest effe geen tijd , hoefsmid en DA komen zo,,tot straks

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:35

Mac, gefeliciteerd! Héééle mooie vlekjes, daar houd ik wel van (zegt zij die 3 Fjorden heeft ) En een meisje, echt precies op bestelling!

Mieke B ook gefeliciteerd!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:32

Gefeliciteerd allemaal!

Update over Beau: Ze mag naar huis! De dierenarts is zeer tevreden over haar en zegt dat het helemaal goed gaat komen met haar! We gaan haar thuis verder behandelen met de antibiotica en pijnstillers.

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:43

youngster schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

Update over Beau: Ze mag naar huis! De dierenarts is zeer tevreden over haar en zegt dat het helemaal goed gaat komen met haar! We gaan haar thuis verder behandelen met de antibiotica en pijnstillers.

oh gelukkig, en nou maar snel op naar het mooie weer, als dat ooit nog komt tenminte

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:47

Youngster wat fijn dat ze weer naar huis mag en helemaal fijn dat de VA zo positief is!!!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:01

Ja daar ben ik idd erg blij om! Ze gaat als ze 3 jaar is ook gewoon gedekt worden zoals onze bedoeling al was. En haar moeder gaat dan ook weer gedekt worden.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:04

Gefeliciteerd Mac & MiekeB

Super dat het weer zo goed gaat met Beau Youngster!! Ik vind het ook helemaal super hoe jullie deze tegenslagen allemaal opvangen en haar niet opgeven Ze heeft nog een heel leven voor zich, ook met 1 oog! Hou ons op de hoogte met hoe het allemaal verder gaat!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:14

Mac van harte gefeliciteerd met dit mooie meisje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:33

Mac: Proficiat!! Mooi mooi mooi, ik ga snel in je topic ijken!

MiekeB: Gefeliciteerd! Snel meer foto's he..

Youngster: Geweldig datz e al naar huis kan!

Treasure en Copper nog steeds geen baby, niet te geloven..

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:39

Mac en Mieke.. Gefeliciteerd.
Hoef waarschijnlijk niet te zeggen dat ik op dit moment erg jaloers ben?

Mijn meisje heeft pijn, veel pijn. Als ik de laptop aan internet kan hangen dan kan ik wat screenshots laten zien die ik met de cam heb gemaakt. Geen goede kwaliteit, maar het zegt genoeg over de fase waarin ze zit.

Ik voel me machteloos, wil haar helpen maar kan niets doen. Dat ik niet slaap, daar is overheen te komen, maar dat zij zich zo voelt...
*zucht*

Barb... de fries, is dat een maiden merrie?
Want Treas had ook erg veel moeite met het insemineren, dat deed pijn, haar hele rug stond bol.
En afgelopen dinsdag had ze totaal geen moeite met het opvoelen. Gewoon zonder praam, zonder moeilijk doen....

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:45

Ik heb medelijden met jullie Koekies!! Waarschijnlijk wacht Treas tot Silverado er klaar voor is, wie weet sms-en hun ook met elkaar

De Fries is ook een maiden-merrie, dus van jou berichtje word ik dus niet vrolijk Nou ja we gaan toch een poging wagen en we zien wel, de eerste keer scannen 4 weken terug was niet zo'n probleem toen stond ze ook gewoon rustig en was er ook geen praam nodig zoals vandaag. Nou is het toch al een hittepetit!
Ben ook benieuwd of het misschien aan de VA ligt, 4 weken terug hadden we een andere als vandaag.

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:58

Barb, ze kunnen niet met elkaar sms'en.
Treas d'r telefoon heb ik afgepakt

Wacht nou maar af, niet ieder paard is zoals Treas. Ergens in december schreef ik al dat het een dramaqueen was.
Toen werd ik om het uur gebeld dat ze koliek had. Dat kwam toen omdat mevrouw zichzelf zo zielig vond als het veulen bewoog.
En zodra ik voor haar stal stond was er niets aan de hand.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:08

Niet erg fijn zo'n paard Vierra is wat dat betreft bikkelhard voor zichzelf.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:33

miekeb en mac gefeliciteerd met jullie veulens.

@koekiesgek ppppppfffffff nog steeds niks ze laat wel op zich wachten.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:56

mac en miekeb: gefeliciteerd!!!
youngster: wat fijn dat ze weer naar huis mag

amandake: kun je de da cartouche niet laten opvoelen/scannen of een echo laten doen?

koekiesgek: aah arm beesje,,.. hoop dat de bevalling goedgaat als het zover is...

marije: pff hoelang wil ze het nog volhouden tot het weer mooi weer word ofzo? kan ze denk ik lang wachten

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:08

crazy_funky schreef:
marije: pff hoelang wil ze het nog volhouden tot het weer mooi weer word ofzo? kan ze denk ik lang wachten

Tot ik langs ben geweest (gelukkig voor Marije en Copper is dat heeeeeel snel )

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:24

hahaha!

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:38

Amandake Gefeliciteerd en succes met de dracht van Ydwine en Iris
Wat naar zeg dat de hengst Romy zo verwond heeft hoop dat alles snel geneest.

Nimber Wat fijn dat het met Obelix en Hinke zo goed gaat. Waldfee krijgt hoop ik een gezond veulen waar geen problemen bij komen jij hebt je portie dit jaar wel gehad.

ullwin wat een mooie foto's van jouw merrie en veulen

Iwayalover Eet je schoen maar op de DA is hier net geweest en hij denkt toch niet dat ze drachtig is. Ook mijn eerste keus viel op Stan maar ik denk dat Bonnie hem een tik verkocht heeft en nu durfde hij niet meer in haar buurt te komen vandaar dat Harry er nu is.

cheytjuh Gefeliciteerd Moeder en zoon zien er goed uit

Niezz Balen zeg uierontsteking maar gelukkig gaat het al weer.

Areke mooie veulentje

MarijeR Copper nog geen veulen het is dat je weet dat er 1 inzit anders begon je toch wel te twijfelen. Beterschap

Pasha Veel sterkte met het verlies van je veulen

Loolapeloosa Handig hoor een camera ik heb er ook één.

Youngster wat een naar bericht zeg maar gelukkig leeft ze nog en met 1 oog kunnen ze zich nog goed redden, maar het blijft natuurlijk kl*te
(Wij hebben hier op stal ook een paard met 1 blinde oog.)

Saffier gefeliciteerd met je mijlpaal

Barb Sil ziet er goed uit

Mieke B Wat een schatje dat veulen van jou

Mac gefeliciteerd volgens mijn is het precies een veulen wat je wenste.

En dan nog even over onze paarden hier. De DA was er net voor het enten van de paarden hij heeft even bij Maaike gekeken zei dat ze niet vet is maar weet ook niet zeker of ze wel drachtig is Ook hoestte ze, ze heeft een beginnende longontsteking. We geven haar nog even het voordeel van de twijfel tot 7 juni want dan is de hengst een jaar weg en dan zal er wel niks meer komen denk ik. Ze uiert niet!!!!!!

En dan Orpha die begint te kegelen, de Da zegt dat ze binnen 48 uur bevalt nu ik ben benieuwd of hij gelijk krijgt. Vanavond maak ik er foto's van ze loopt nu op het land.

En Bonnie wil niets van haar lover weten, maar hij wel van haar.
Afbeelding

En nog even de vele gezichten van Harry de hengst.
viewtopic.php?f=53&t=595469&hilit=

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:48

@MiekeB: Gefeliciteerd met je mooie veulentje

@Mac: Jaaaaaah daar is ze dan Proficiat!!! Lee heeft goed haar best gedaan zeg! het resultaat is prachtig Ik was zo benieuwd naar Lee dr kleintje en nu mogen we lekker van haar gaan genieten!

@Youngster: Wat een goed nieuws dat Beau naar huis mag In haar eigen omgeving zal ze vast ook snel weer herstellen samen met haar mama. Echt mijn complimenten voor jullie in deze moeilijke tijd!

@Mabon: Ieks vind je t goed als ik schoen opeten even uitstel? Ik voel me niet zo lekker Jammer dat ze ws niet drachtig is... (maar blijf vinden dat ze echt een drachtige buik heeft!)

@Koekie: Nog niks? Heb echt medelijden met jou en Treas. Kan me voorstellen dat t slopend is om te zien hoe moeilijk je paardje het heeft en maar niet wil bevallen. Succes weer met waken!

@Marije: Copper houdt ook nog stevig vol! Arme jij Beterschap nog!