Prachtig tinniie!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb het echt op nog geen 5 minuten gemist
ik heb smorgens continue de camera op staan en om Half 7 nog geen baby, ik ga naar beneden, naar WC en neem mijn tandenborstel, kijk op de camera en meneertje staat al recht! ontzettend vlot en snel hengstje. Binnen het kwartier gedronken en gemest.Luna2006 schreef:Alles goed gegaanik heb het echt op nog geen 5 minuten gemist
ik heb smorgens continue de camera op staan en om Half 7 nog geen baby, ik ga naar beneden, naar WC en neem mijn tandenborstel, kijk op de camera en meneertje staat al recht! ontzettend vlot en snel hengstje. Binnen het kwartier gedronken en gemest.
Wat een knap manneke Tinniiee!

Hopelijk slaat de kuur aan en knapt ze snel weer op.

Marus schreef:imani_abby schreef:Marus, ik herken je gevoel wel. Ik werk op 45 km van thuis. Maar wat mij wel altijd helpt voor mijn ‘gevoel’ is met ph-strips werken. Doe je dat al?
Nee die heb ik nog niet.
Gebruik je die als er al melk uit komt?
imani_abby schreef:Marus, ik herken je gevoel wel. Ik werk op 45 km van thuis. Maar wat mij wel altijd helpt voor mijn ‘gevoel’ is met ph-strips werken. Doe je dat al?

Mooi uiertje maakt Aleeyah al
Maar tot nog toe geen bevalling ermee gemist.
?
Dat is idd al vroeg dat ze last heeft van zucht. Ben benieuwd of ze dan misschien ook haar veulen op tijd krijgt.
Kan alleen even de lijst hier in het topic niet zo snel terug vinden. Maar heb ook nog geen tijd gehad om erachter te zoeken als ik eerlijk moet zijn
Is sterre haar hoofd al wat beter?
Papa heeft goed zijn stempel gedrukt erop
En voor de rest ga ik sowieso niet verder als 20min van stal tenzij noodzakelijk ( zoals ziekenhuis ofzo bv). Het is altijd opletten, dingen afwegen tegen mekaar en vooral goed kijken naar je merrie zelf. Ik denk niet dat jouw merrie nog lang wacht
Als je nog geen ph strips hebt kun je wel eventueel wat melk op je handen doen en kijken welke kleur het is en of het al plakt.
Was er wel aanleiding tot de bevalling of was ze gewoon rustig?
Er zit al mooi beweging in de uier
Mishrikah heeft een hele zachte uitstraling vind ik
Haar banden zijn echt enorm slap, haar kling begint ook goed slap te worden. Haar buik is al wat meer gezakt en kwa gedrag is ze de afgelopen 2 dagen ook anders. Ze is met momenten onrustig. Gaat liggen, staan, liggen, naar de buik kijken en zwaar ademen. Ze heeft het echt zwaar soms
Ben benieuwd dus hoe ze het gaat doen allemaal. 

Haar veulen van afgelopen jaar trouwens ook, veruit dat kleinste van de 2, maar wat een klein kreng kan dat zijn
Marus schreef:Alzawraa: wat een mooie ronde buikjes!
Wat is het voor ras? En drachtig van welke hengst? Schimmel? Of ander kleurtje?
), en dan specifiek zuiver Egyptisch gefokt. Ik zal de combi's nog even delen, bij allemaal linksboven/rechtsonder de merrie, rechtsboven/linksonder de hengst.

Sabbuh schreef:Gefeliciteerd Luna!
En spannend Marus.
Nieky helaas niet.
Vrijdag komt de dierenarts terug om Sterre nader te onderzoeken maar helaas lijkt ze verminderde coördinatie te hebben door zuurstoftekort.
Ze loopt namelijk vaak rondjes en volgt d'r moeder totaal niet als we hun even naar binnen en buiten doen.
Ook is de vraag of ze aan 1 kant wel wat ziet.
Mogelijk vind er na vrijdag overleg met Utrecht plaats of we hier nog wat mee kunnen of dat de tijd het uit moet wijzen.
Gelukkig gaat het drinken poepen en plassen wel goed.