Muronia Wij ontsmetten gewoon met isobetadine. Ik spuit er een flinke klets op als ze nog liggen en als de veearts de dag erna of enkele uren later controleert is de navel mooi droog telkens. Overigens als de nageboorte meteen eraf komt en nog vasthangt aan het veulen. Ga ik altijd met 1 voet op het punt staan waar de navelstreng aan de nageboorte hangt terwijl het veulen probeert recht te staan. Meestal door die kracht van het veulen en ik die tegenhoud, breekt de navelstreng op het punt waar em normaal altijd breekt als de merrie opstaat na het bevallen. Als ik zie dat em echt niet breekt dan bind en knip ik af. Maar tot nu toe breekt de navelstreng van het eerste moment dat het veulen dan probeert te staan. Ooit die tip gekregen van een oude veearts

Kabayo knappe zilver

Tinniee Lijkt mij idd vreselijk stug om zo met de hand door te scheuren

Tjakka123 je ziet het idd heel goed bij je merrie. Ik vind dat ze al behoorlijk kort in de vacht zit of lijkt dit maar zo? Moet wel zeggen ik heb hier halve mammoeten staan dus elk paard met minder vacht lijkt kort voor mij

Seven wat spannend zeg, wordt je ineens 10j ouder als ze zo doen. Gelukkig is ze na het weekend veilig. Hoe is haar uier nu ? Nog vorderingen? Haar lichaam lijkt er voor de rest klaar voor kwa slappe banden enz.
Kiki1976 Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Hopelijk zet het vlotte herstel door
Hier is Yula terug een stuk vrolijker en speelser zelfs. Het lijkt alsof het extra voeren haar deugd doet. Of de kleine is eindelijk eens een periode rustig

De gastmerrie skye daarentegen heeft het zwaar. Eergisteren dachten we allemaal even dat ze ging bevallen. Rondjes lopen, regelmatig liggen en geirriteerd zwaaien met de staart. Maar na een halve dag was ze terug relatief rustig. Als de kleine heel actief is merk ik dat ze ongemakkelijk wordt en dan ook onrustiger. Ze is het ook echt zat. Normaal loopt ze vrolijk mee maar nu sloft ze achter mij aan en is ze super rustig