[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:52

Uh bedenk nu net dat ik eigenlijks niks mocht zien. Ze scande en zei hartstikke mooi drachtig. Heb geen beelden gezien :')[/quote]

niks mocht zien? Vanaf wanneer is hartslag te zien? Ik zit te twijfelen wanneer ik Pica zal laten scannen. Als ze niet drachtig is probeer ik het dit jaar toch niet meer dus wil eigenlijk scannen als je hartslag zou kunnen zien dat is rond 35 dagen?[/quote]

Bedoel meer dat ik niet mocht mee kijken. Als het goed is is hartslag nu wel te zien. Maar ik scan beide merries in september nog een keer voor de gust regeling

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:52

Shirley__ schreef:
Hier was vandaag de scan.. helaas heeft Zirana het vruchtje verloren.
Ik stop ermee dit seizoen. Misschien optijd van t voorjaar weer beginnen. Zal een stille meelezer zijn.
Heel veel succes gewenst voor de drachtige, en sterkte met wachten!!

Wat jammer! Hopelijk volgend jaar meer succes!

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:07

Shirley: wat jammer!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:04

mirjamalvaro schreef:
Heb ik ook naar zitten kijken,maar lijkt mij lastig eten voor ze?

Ik ga deze proberen :')
[ [url=m/VulqOh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerst 2 stallen als het bevalt, de rest ook.

Ik heb deze ook! Bevalt heel goed. Ik heb alleen voor de paarden wel de ponymaat. Ik heb de paardenmaat gehad, maar vond hem toch te groot. Ik vul ze 2x in de avond en dat is meer dan genoeg.
Ze kunnen hier prima uit eten

gefeliciteerd Dennenboom

Shirley wat jammer, hoever was ze nu dan al?
Laatst bijgewerkt door Setteli op 23-08-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:04

Even bijgelezen.

Fijn waar het nog gelukt is en alles in orde is. Echt balen voor wie het nu voor dit seizoen niet is gelukt en even stopt. Misschien volgend jaar. Wij hadden vorig jaar ook pech, maar achteraf is zo een jaar ook snel om.

Wij hebben geen boxen, maar ga wel een stuk afzetten netjes en veilig. Ene kant van schuilstal is 3*8 denk ik zoiets en lange kant is 3*12 zoiets. Maar dat moet nieuw worden en 4, liever 5 meter. De rest twijfelen we nog over.

Achterin nog een afdakje en er komt nog een schuil mogelijkheid aan andere kant van pad, maar voor het bevallen willen we haar wel een stuk geven. Het is alleen lastig. Zetten we haar apart en loopt de rest rond, breekt ze echt de tent af.
Eventueel gaan we dan alleen de nacht splitsen, maar wel zodat ze naast elkaar lopen en niet uit het zicht kunnen.

We hebben nu in de schuilstal netten. Hadden we op stal vroeger ook. Maar dan wel grote, dus aten ze wel recht vooruit of van de onderkant.

Nu buiten vooral bakken. In de stal als die breder is, komen ook bakken.

Haar uitloop vullen we wel zand nog bij, mocht ze daar bevallen. En in de stal matten, dikke laag vlas en laag stro erop.
Verder moeten we maar zien hoe het loopt en iedereen zich gedraagt. Ik sta niet achter 1 merrie met 1 veulen, dus het kan nog alle kanten op, maar we hebben nog even

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:47

Shirley, wat balen zeg. -O-

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:57

Shirley. Wat balen -O-

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:33

Setteli schreef:
mirjamalvaro schreef:

Ik heb deze ook! Bevalt heel goed. Ik heb alleen voor de paarden wel de ponymaat. Ik heb de paardenmaat gehad, maar vond hem toch te groot. Ik vul ze 2x in de avond en dat is meer dan genoeg.
Ze kunnen hier prima uit eten

gefeliciteerd Dennenboom

Shirley wat jammer, hoever was ze nu dan al?

Nog niet ver hoor we zouden vandaag het hartslagje zien… ze was een maand. Heeft helaas een infectie in haar baarmoeder als ik nog een keer wilde dan moest ze gespoeld worden maar de kans is heel klein dat ze alsnog drachtig wordt gezien t seizoen… dus ik laat het lekker met rust en ga mijn wedstrijddebuut maken… april / mei zijn we er weer bij.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:09

Wat rot Shirley!
Ik duim voor je voor meer geluk volgend jaar :(:)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:36

Wat een pech inderdaad Shirley, hopelijk volgend jaar meer geluk..

Misschien is de vraag al eens eerder gesteld hoor maar laten jullie je merries (die al enige tijd drachtig zijn) in augustus/september nogmaals scannen ivm de eventuele gustregeling of doen jullie dit alleen in uitzonderlijke gevallen?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:48

Ah wat sneu Shirley -O-

Hopelijk volgend jaar meer geluk. Succes in de sport!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:12

Nibbitlotus: ik wel, als dit veulen gespeend wordt scannen we nog eens, gewoon voor de zekerheid. Hengst heeft levend veulen garantie, dus voor de gustregeling hoef ik t niet te doen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:55

Charisma schreef:
Josav: ja, denk t wel. Maar hij heeft over zijn hele lichaam zulke vlekken... kan ook extreme vliegenschimmel zijn misschien.

https://images.app.goo.gl/yzPyXamEc5WtPMN97

https://images.app.goo.gl/w9tnmk4SbXNX3JKf8

Ik hou er wel van. :j

Cynthia82 schreef:
JoSav, zo € 5000,- en dan geen veulen! Wat erg! -O-

Ja was toen echt helemaal genezen van het fokken. Wil je het goed doen dan is Tekes fokken echt duur. Gust regeling, levend veulen garantie wat is dat? KI? Echnie! -O- HH die dat wel bieden zijn helaas uitzonderingen al was dat niet altijd zo. Het houdt de prijzen hoog, want de kosten zijn ook hoog. Kostprijs van >5000 euro is volstrekt normaal.

MDWStables schreef:
Echt ontzettend zuur als je zoveel kosten maakt en nog geen veulen krijgt of de merrie verwerpt. Ik knijp hem toch ook wel weer merk ik straks voor de laatste scans.

Nou idd! Ik duim voor iedereen die het nodig heeft.

Shirley__ schreef:
Hier was vandaag de scan.. helaas heeft Zirana het vruchtje verloren.
Ik stop ermee dit seizoen. Misschien optijd van t voorjaar weer beginnen. Zal een stille meelezer zijn.
Heel veel succes gewenst voor de drachtige, en sterkte met wachten!!

-O- -O- -O-

Afspenen hebben we hier geleidelijk gedaan, is uiteindelijk definitief gedaan toen we de merrie weer naar de hengst in het buitenland hebben gebracht toen veulen 11 maanden was. Ging heel natuurlijk eigenlijk, maar die luxe heb je niet altijd.
Hier ruime boxen dus merrie hoeft niet te verhuizen, dat is wel fijn.
Scannen doen we heel waarschijnlijk komende maand nog eens inderdaad.

Qua kleuren kan het hier van alles worden… merrie is EeAaCrcr en hengst eeAaCrcr.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:35

Shirley wat balen! Succes in de sport en hopelijk heb je volgend jaar meer geluk. Y;(

Dennenboom wat fijn dat je een hartslag had!

Hier al weer op 95 dagen dracht, bijna op de 100 :D
Qua kleurenkansen is het bruin, zwart of vos. Havanna heeft alle 3 de kleuren al eens gegeven, dus ik ben benieuwd wat het wordt.
Ik scan ook in september voor gust, ook al heb ik ook een levend veulen garantie. Vind het zelf ook wel fijn om te weten of het allemaal goed zit.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:16

Wat balen Shirley!

mirjamalvaro schreef:

Die had ik ook gezien, maar vond ik toch best prijzig om bij 15 stallen te monteren, dus wij hebben het zelf gemaakt van hout. Enige nadeel is dat sommige eikels erin poepen, dus dan moet je soms even de poep eruit scheppen. Maar dat zijn dezelfde eikels als die ook in de waterbak poepen :+

Zo ziet het er bij ons uit:
Afbeelding

Wij willen wel nog een loopstal maken, en dan ook met voerwand. Maar dan wil ik wel eentje met verstelbare spijlen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:59

Hier inderdaad voerwanden zodat ze eten van de voergang. Wil deze dan dicht kunnen maken als er kleine baby’s zijn en dan gewoon in de stal voeren.

Vandaag Inoa weer gescand en ondanks het spenen en verhuizen zagen we een kloppend hartje! *\o/*

Ik verwacht dus volgend jaar 1 Livius nakomeling en 2 van Sarowksi. 3/3 drachtig! Super blij.
Wilde we snel naar het merriespreekuur, kreeg ik die merrie de trailer niet op…. Maar gelukkig na 10 min knooien stond ze er snel op en naar huis liep ze zo.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:17

Wat ontzettend jammer Shirley :(:)

Goldenarrow, zo'n eikel heb ik ook! Maar als het kan, mest ze het liefst nog over de boxdeur heen naar buiten :')

NibbitLotus, ik scan ook september/oktober nog een keer. Mocht ze niet drachtig zijn, hoef ik niet alle kosten voor de hengst te betalen én ik vind het ook gewoon fijn om te weten of wel wel of niet drachtig de winter in gaan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:20

Ik scan ook in september nog een keertje. Sowieso voor de gustregeling, maar ik wil ook zeker weten of alles goed zit daarbinnen. Phoebe is vrij dik van haarzelf, dus ik kan heel lang denken dat ze gewoon nog drachtig is. :+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:26

Toch wel veel die nog laten scannen. Wij twijfelen omdat ze DA zei dat je er nu vanuit mag gaan dat het goed zit. Mijn merrie doet ook al alsof ze hoogzwanger is maar ik denk dat wij een toch ook nog een scan gaan doen.
Wat jij ook zegt Setteli, dan weet je ook of alles nog goed is.

@ Balko: Wat gaaf dat je twee van Sarowski verwacht! Op wat voor merries heb je hem gebruikt? :)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:22

Op mijn valk PRE en een Desperado x Paddox x Amethist

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:47

Ik laat Wiske binnenkort nog een keer scannen. Daar heb ik zoveel stress voor dat dat goed moet blijven gaan na zoveel moeite al die jaren.

Hier dikke buik van Poppy nog een keer! Ze groeit heel hard de laatste tijd :=
Gegokt op zo ongeveer 184 dagen nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lieve snoetje
Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:42

Ah daar is het eerste dikke buikje al!
Wat rot Shirley
Ik scan eind sept ook nog een keer

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:01

Ik laat hier ook nog eens extra scannen omdat 1 merrie van me ziek is geweest en medicijnen kreeg die haar dracht konden afbreken/verminderen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:11

Spannend allemaal voor de laatste scans

Knolselder Poppy heeft al een flinke buik, waarschijnlijk het eerste veulentje volgend jaar in deze dbtopic? Ik snap de stress van wiske.

Balko. Mooie merries, worden vast mooie stippel veulens.

Nibbitlotus. Gewoon doen als het je een fijn en zeker gevoel geeft :j

Super handig al die hooi bakken. Wie weet in de toekomst hier ook wel een idee om te gaan maken.

De eerste mijlpaal is hier ook geweest *\o/* Afbeelding

Wordt tijd voor nieuwe foto's :j
En snel een afspraak maken voor controle van de merries.
Vindt het toch wel mega spannend. Wild Thing hebben we na de eerste scan niet meer gecontroleerd. Ze is niet terug hengstig geworden en vandaag nog duidelijk een echte bitch naar andere paarden :')

Sammie is toch ook wel spannend na alle antibiotica die ze heeft gehad.

Finngers crossed...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:44

Dat is al een mooi buikje bij Poppy, Knolselder *\o/*

Toch ook nog veel mensen die in september nog een keer scannen.

Ik doe het ook, heb wel levend veulen garantie maar weet niet of ik volgend jaar nog opnieuw zou proberen als ze het verloren zou zijn of als het ergens onderweg mis mocht gaan. Caresse wordt volgend jaar 15 en dit is haar eerste veulen. Dus toch maar scannen voor de gustregeling.