Ik heb alsnog 100 keer alarm snachts maar met camera zie je zo of het loos alarm is.. Ik durf op een of andere manier dat ding nooit op slaapstand te zetten maar dat heeft nu nog weinig nut.. Ze gaat nu veel plat voor heel even dus dan gaat die alsnog af
tja..ik vertrouw die alarms nooit zo. mijn tinkermerrie vorig jaar lag niet plat toen ze ging bevallen. die bleef gewoon op haar buik liggen zeg maar...niet echt heel handig, maar het alarm was dan bij haar dus nooit afgegaan. ik heb er een camera op staan en tegen de tijd dat het echt heel spannend wordt, waken er altijd een paar mee om beurten. tja, moet kunnen natuurlijk, maar dat vind ik het meest ideale...
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 12-05-11 16:35
Bij week op de koten is juist zoveel mogelijk beweging goed, spieren moeten sterk worden en dat gebeurd niet in de stal. Ik vind het een beetje vreemd dat ze maar 2 keer per dag naar buiten mag.
KootMiraDrum
Geplaatst: 12-05-11 16:44
Ja, dat bedoel ik ook, NL. Die van mij hingen op de kogels.
Duimen jullie met mij mee voor vannacht?? Wis heeft momenteel dikke witte melkdruppeld hangen.. Der benen zien nu uit.. bahbah gatsiedarrie. Eerst was het nog allemaal wat waterig maar nu is het echt melk!!
Het veulen van Sjanty van vorig jaar stond ook week op de kogels en is vanaf dag 1 vrijwel de hele dag buiten geweest. Alleen 's nachts naar binnen en na een week dag en nacht buiten. Je zag elke verbetering en na 3 dagen liep en rende ze al zo goed rond dat je er eigenlijk niets meer van zag.
nou week op de koten kan blijkbaar ook langer duren...amaretto is 4 weken maar je ziet nog steeds dat het slap is...en als hij een poosje echt stilstaat zakt hij nog verder door..
met weke kootjes zou ik juist niet op het harde, wel beweging, maar lekekr in de wei. dan kunnen ze zich niet beschadigen.
Eilinora
Geplaatst: 12-05-11 17:11
gefeliciteerd met de veulens weer!!
en zag een geniale foto van hepsi en nog een erg knappe dazzle me.
pepper heeft er geen haast mee,ze is over 10 dagen uitgeteld maar totaal geen uier meer,het beetje wat ze had is weer weg. wel iets slappe banden maar ik geloof niet dat ze dit jaar 1 dag voor tijd gaat bevallen zoals voorgaande 2 jaren.
je kunt op deze foto wel zien dat de banden wat slapper zijn
Gefeliciteerd met de veulens! Knappe Dazzle zien springen, lekkende uiers.. Shanti haar uier gaat steeds voller.. Banden zijn nog niet slap en ze doet nog exact hetzelfde als altijd dus ik maak me nog maar niet te druk. Vanaf morgen in de tent slapen, kan ik vast een beetje kijken wat ze zoal doet in een nacht op de camera. Pepper draagt ook best bescheiden, net als Shanti! Alhoewel die nou wel steeds meer begint uit te zakken.
Whisperke
Geplaatst: 12-05-11 17:20
Joyceee86 schreef:
Whisperke, ze moet t onderhand toch wel een keer gaan uitpoepen toch? Ik duim mee, waak ze
Dankje!! Ik hoop het!!
Eilinora
Geplaatst: 12-05-11 17:20
denk niet dat het nog meer word bij pepper dan dit,ze draagt wel heel erg in de breedte...
WAAAHHH ik ben Shanti der verjaardag gewoon vergeten Die werd gisteren 4 jaartjes! Zal der morgen een wortel geven om het goed te maken Jah shanti draagt ook in de breedte. Maar begint nu wel te zakken.
Idd, veulens lekker snel naar buiten. Het waait hier aardig, dus Eddie heeft wel binnen gestaan tot hij goed droog was, maar staat al de hele middag buiten. En gaat tegen 8en weer naar binnen.
2 jaar terug was Judiths veulen zo krom als een hoepel (extreem frans, knieen tegen elkaar aan en zelfs de VA twijfelde of dat nog wat ging worden). Hoppa naar buiten en regelmatig bekappen. Is nu een hele knappe merrie geworden.
De knappe tankies! gingen peeps over balkjes laten gaan maar kyr vond het erg leuk
regina
Geplaatst: 12-05-11 18:29
allemaal gefeliciteerd met de veulens! kon helaas 2 dagen niet echt op bokt ivm drukte, maar nu heb ik lekker even weekend, dus hopelijk komen er dit weekend nog wat veulens bij, ben benieuwd!
edit: vanmorgen reed ik langs de wei met mn auto, schrok me wild, lag er 1 helemaal plat, en zag in mn verbeelding de blaas al hangen, bleek het mn andere merrie te zijn die niet drachtig is weer opgelucht verder gereden
Ach, als ik iedere keer als Lot plat licht in de stress zou schieten had ik al overspannen gezeten . Liet vanmiddag ook 3x achter elkaar het alarm gaan .
dankjewel voor alle duimers Ik ga zo eens kijken.. Dan ga ik effe koffie drinken bij stalgenoot want dan krijgt ze rust van mij.. daarna terug weer effe checken dan naar huis douche en effe tv kijken en dan weer terug! En dan hoop ik dat het ondertussen komt!!
Met 'even' bedoel ik dat hij nu een paar dagen beter 2 keer per dag in de paddock kan (als alles goed gaat gaat hij over een week of 2 24/7 het land op), zodat hij daar op het zachte kan lopen en sterker kan worden. Te lang is niet goed, want als hij moe is, zakt hij sneller dieper door zijn kootjes. Vandaag zijn ze één keer 1,5 uur geweest. Daarna hebben ze de hele middag allebei geslapen. Als hij morgen wakkerder is, doe ik hem misschien wel 3x per dag naar buiten. Op het harde is juist niet goed, omdat zijn kootjes de grond raken en dan kan hij wondjes krijgen. Maar hij loopt nu al beter dan vanmorgen. Ik ontdek ook steeds meer witte vlekjes op zijn benen